Διαδικασίες τζόγου και σπέκουλας  επιβάλλει το εξεταστικό σύστημα Γαβρόγλου!

Διαδικασίες τζόγου και σπέκουλας επιβάλλει το εξεταστικό σύστημα Γαβρόγλου!

-Λέει ο Γιώργος Μπαμπινιώτης, πρώην πρύτανης -Η κατάργηση των Λατινικών είναι μια προσπάθεια ιδεολογικής επίδρασης στην εκπαίδευση

Φωτιά κατά του νέου εξεταστικού συστήματος που παρουσίασε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου είναι ο καθηγητής Γλωσσολογίας και πρώην πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών Γιώργος Μπαμπινιώτης, ο οποίος κατά το παρελθόν ήταν επικεφαλής ενός πολύμηνου εθνικού διαλόγου για το εξεταστικό σύστημα:

Πρόκειται για παραλογισμό (reduction ad absurdum). Το ίδιο ισχύει και για την κατάργηση των Λατινικών, κατά της οποίας έχει ήδη ξεσηκωθεί με σκληρή δήλωσή της η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων.
Δεν διστάζει ο κ. Μπαμπινιώτης να χαρακτηρίσει το «εξεταστικό σύστημα Γαβρόγλου», με το οποίο ήδη διαφωνούν πολλοί βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ως «μεταβολές που όζουν απαιδευσίας και ιδεολογικών εμμονών», όπως τονίζει σε συνέντευξή του στα «Νέα».

Και ναι μεν θεωρεί «θετική την προσπάθεια να βαρύνει έστω και για 10% η επίδοση των μαθητών στη Γ’ Λυκείου», αλλά είναι «άστοχος και εξωπραγματικός ο τρόπος κατοχύρωσης της αντικειμενικότητας αυτής τής επίδοσης. Θα έλεγα ότι μοιάζουν με διαδικασίες τζόγου και σπέκουλας στη δήλωση των Τμημάτων από τους υποψηφίους».

Και επισημαίνει αυτό που θα συμβεί στην πράξη: «Με εκτιμήσεις “ρουλέτας / τζόγου”, απαράδεκτες σε εκπαιδευτικές διαδικασίες, ο μαθητής δεν θα δηλώνει τις σχολές που επιθυμεί, αλλά όσες υποθέτει ότι δεν θα δηλώσουν οι άλλοι, άρα θα μπορεί εύκολα να μπει σε αυτές. Αν όμως όλοι σκεφτούν έτσι, τότε κανένας δεν θα μπαίνει εκεί που θέλει γιατί οι σχολές ετησίως θα μεταβάλλονται από χαμηλής σε υψηλής ζήτησης και το αντίστροφο».

Παραλογισμός…
Όπως προβλέπει το «Σύστημα Γαβρόγλου», «οι μαθητές θα εξετάζονται στο “ενδοσχολικό – περιφερειακό” επίπεδο τα ίδια ακριβώς μαθήματα που θα εξετάζονται και στο πανελλαδικό (αφού στη Γ’ Λυκείου τα μόνα μαθήματα τα οποία θα διδάσκονται και θα εξετάζονται οι μαθητές είναι τα πανελλαδικά), άρα μιλάμε για δύο συνεχόμενες Πανελλαδικές / Περιφερειακές, στην ίδια ύλη, στον ίδιο μήνα, στα ίδια μαθήματα!», σημειώνει ο κ. Γ. Μπαμπινιώτης.

Υποταγή το τέλος των Λατινικών…
Κατηγορηματικά αντίθετος είναι ο πρώην πρύτανης και στην κατάργηση των Λατινικών. Και εξηγεί το γιατί:
«Λατινικά erga omnes! Η λατινική γλώσσα και τα λατινικά κείμενα μαζί με την ελληνική γλώσσα και τα ελληνικά κείμενα είναι συστατικά τού ευρωπαϊκού πολιτισμού, δεν είναι απλώς γνώσεις κάποιας αρχαίας γλώσσας. Οι δύο αυτές κλασικές γλώσσες έχουν εισαχθεί στην ορολογία όλων των επιστημών και αποτελούν (με διάφορες προσαρμογές) μεγάλο τμήμα τού λεξιλογίου των ευρωπαϊκών γλωσσών: τα 2/3 τού λεξιλογίου τής αγγλικής προέρχονται από ελληνικές και λατινικές λέξεις ή ρίζες.

Η κατάργησή τους είναι δήθεν αντιελιτιστική χειρονομία, μία ακόμη υποταγή στη χρηστικότητα και (κυρίως λόγω τής υποκαταστάσεως από την Κοινωνιολογία) μια προσπάθεια ιδεολογικής επίδρασης στην εκπαίδευση.

Με τρόμο θα θυμούνται οι παλαιότεροι το βιβλίο τής Κοινωνιολογίας για τις Εισαγωγικές που δεν καταλάβαινε κανείς και που το αποστήθιζαν χειρότερα και από όποια λατινική μετάφραση κειμένων.
Έξι ώρες Κοινωνιολογίας! Με ανύπαρκτο ακόμη βιβλίο… με ακατάρτιστους διδάσκο­ντες… Μήπως για να καλυφθεί η έλλειψη φιλολόγων στα σχολεία που επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί;».


Σχολιάστε εδώ