Ο ΕΦΚΑ μοιράζει χρήματα με απευθείας αναθέσεις, χωρίς μειοδοτικούς διαγωνισμούς

Ο ΕΦΚΑ μοιράζει χρήματα με απευθείας αναθέσεις, χωρίς μειοδοτικούς διαγωνισμούς

-Την ώρα που οι συνταξιούχοι αγωνιούν για τις συντάξεις τους
-Σκανδαλώδης η ανάθεση της ετήσιας συντήρησης του συστήματος με 100.000 ευρώ τον χρόνο

Με τους συνταξιούχους να αγωνιούν για το αν τελικά θα γίνουν ή όχι από 1/1/2019 οι μειώσεις στις συντάξεις, όπως απαιτούν οι δανειστές και ορίζει ο νόμος Κατρούγκαλου, η διοίκηση του ΕΦΚΑ προβαίνει με αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου σε απευθείας αναθέσεις, που χρήζουν διερεύνησης, μετά και τον γνωστό θόρυβο που υπήρξε με την απόσυρση της υποψηφιότητας του Στάθη Μαρίνου για διοικητή του Ενιαίου Φορέα.

Μία τέτοια περίπτωση, που οφείλει ο νέος διοικητής κ. Λάμπρος Σέμπος να διερευνήσει περισσότερο, είναι η απευθείας ανάθεση που έγινε στην εταιρεία 3Π ΑΒΕΤΕ.
Συγκεκριμένα, το προσωρινό ΔΣ του ΕΦΚΑ, στις 28/11/2016, με απόφασή του, κατόπιν εισήγησης της υπηρεσίας, αποφάσισε όπως ανατεθεί σε ιδιώτη, έναντι ποσού 20.000 ευρώ, η ενοποίηση των συστημάτων διαχείρισης μισθοδοσίας -ανθρώπινου δυναμικού των ενοποιούμενων Ταμείων του ΕΦΚΑ σε ένα ολοκληρωμένο σύστημα. Το έργο ανέλαβε με απευθείας ανάθεση η 3Π ΑΒΕΤΕ, σύμφωνα με τη σύμβαση που συνήψε στις 28 Δεκεμβρίου του 2016 με τον ΕΦΚΑ.

Συν 100.000 ευρώ
Ταυτόχρονα, με την υπ’ αριθμ. 55795/247/09-12-2016 απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης οριζόταν ότι ο ανάδοχος του συγκεκριμένου έργου, δηλαδή η 3Π ΑΒΕΤΕ, εκτός από τον σχεδιασμό που θα έπρεπε να κάνει, ταυτόχρονα «θα πρέπει να εξασφαλίσει τη συντήρηση-υποστήριξη του συστήματος αυτού για ικανό χρονικό διάστημα», που μπορεί ουσιαστικά να σημαίνει για πολλά χρόνια.
Στη σύμβαση ορίζεται ότι «η ανάδοχος (3Π ΑΒΕΤΕ) διατηρεί την κυριότητα και voμή του λογισμικού εφαρμογών στον ΕΦΚΑ.

Ο Οργανισμός δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να μεταβιβάσει σε τρίτο τη χρήση του συστήματος (λογισμικού εφαρμογών) ή να εγκαταστήσει αυτό σε άλλες εγκαταστάσεις (πλην της συγκεκριμένης) ή να κοινοποιήσει σε τρίτο τους κώδικες (sources) των προγραμμάτων, χωρίς την έγγραφη συγκατάθεση της αναδόχου».
Με λίγα λόγια, το σύστημα μισθοδοσίας του ΕΦΚΑ δεν είναι περιουσιακό στοιχείο του φορέα αυτού, αλλά του ιδιώτη που ανέλαβε τον σχεδιασμό του.

Έτσι, πλέον ο Ενιαίος Φορέας καθίσταται ουσιαστικά όμηρος των υπηρεσιών αυτού του ιδιώτη, έναντι τιμήματος, που για το 2017 ορίστηκε στις 100.000 ευρώ, ώστε να παρέχει τις υπηρεσίες συ­ντήρησης και τεχνικής υποστήριξης, όπως προκύπτει από την απόφαση που έλαβε το διοικητικό συμβούλιο του φορέα στις 29 Ιουνίου 2017.
Αντίστοιχο ποσό (100.000 ευρώ) προβλέπεται ότι θα αποφασιστεί και για το 2018 και ίσως και για το 2019, εάν δεν αυξηθεί κιόλας.

Η… πριμοδότηση αυτή της αναδόχου εταιρείας, που δεν προβλέπεται από την αρχική προκήρυξη, δημιουργεί τεράστιο θέμα -με οσμή σκανδάλου- με το… μονοπώλιο που αποκτά στην παροχή των υπηρεσιών για τη συντήρηση του συστήματος μισθοδοσίας του ΕΦΚΑ.

Το σπάσιμο της δαπάνης του σχεδιασμού του συστήματος (που είχε προϋπολογισθεί στα 20.000 ευρώ) και της ετήσιας συντήρησης του συστήματος (που προϋπολογίστηκε στα 100.000 ευρώ) επέτρεψε στη διοίκηση του ΕΦΚΑ την αποφυγή δημόσιου διαγωνισμού, που ενδεχομένως θα άλλαζε κι όλα τα δεδομένα.
Όπως δε αναφέρεται από πλευράς των εργαζομένων του ΕΦΚΑ, το σύστημα μισθοδοσίας άνετα θα μπορούσε να αναληφθεί από τις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, όπως γινόταν άλλωστε τόσα χρόνια στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, όπου οι ιδιώτες (ως προς τη μισθοδοσία) είχαν βοηθητικό ρόλο και όχι αποκλειστικότητα αυτού του είδους.


Σχολιάστε εδώ