Δεκάδες εκατομμύρια ευρώ θα κερδίσει ο Μπόμπολας από την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για άλλα 2 χρόνια!
-Όταν μάλιστα ο Εισαγγελέας Εφετών έχει ασκήσει ποινική δίωξη
Η ξαφνική επέκταση για δύο ακόμη χρόνια της σύμβασης της Αττικής Οδού, που λήγει τον Σεπτέμβριο του 2024, έφερε στην επιφάνεια το μεγάλο αυτό σκάνδαλο, από την άποψη ότι ποτέ δεν έχει δοθεί λογαριασμός κυρίως ως προς τον αριθμό των οχημάτων που περνούν, βάσει του οποίου υποβλήθηκαν οι προσφορές από τις εταιρείες που μετείχαν στον εν λόγω διαγωνισμό.
Και αν ξεπερνιόταν το όριο, θα έπρεπε να περιορίζεται η χρονική διάρκεια της εκμετάλλευσης ή να αυξανόταν το ποσό που θα κατέβαλλε η ανάδοχος κοινοπραξία, ανάλογα με τον αριθμό των διερχόμενων οχημάτων.
Μέχρι τώρα παραμένει άγνωστο αν υπολογιζόταν αυτός ο κύριος παράγοντας ή τα επιπλέον έσοδα από την αύξηση των οχημάτων ανέβαζαν τα κέρδη του αναδόχου.
Ποτέ δεν έχει γίνει έλεγχος στα έσοδα από τα διόδια
Αυτή την πλευρά ερευνά η Δικαιοσύνη μετά την παρέμβαση το 2009 του τότε Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Γεωργίου Σανιδά, ύστερα από πρωτοσέλιδο δημοσίευμα του «ΠΑΡΟΝ» στις 24 Μαΐου 2009 με τίτλο «Δώστε λογαριασμό». (Το σχετικό κείμενο το παραθέτουμε παρακάτω.) Η πρόταση του κ. Γ. Σανιδά δημοσιεύεται στο βιβλίο που έχει εκδώσει.
Η υπόθεση είχε ανατεθεί στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών, ο οποίος μετά από έρευνα την έβαλε στο αρχείο, ενημερώνοντας τον Εισαγγελέα Εφετών. Εκείνος, όμως, τη γύρισε πίσω και στη συνέχεια, ύστερα από ανακρίσεις, τον Ιανουάριο του 2017 άσκησε ποινική δίωξη. Σήμερα βρίσκεται στον Εισαγγελέα Διαφθοράς και είναι άγνωστη η ανακριτική εξέλιξη της καυτής αυτής υπόθεσης, από την οποία το Δημόσιο έχει χάσει κάποια δισεκατομμύρια ευρώ.
Να σημειώσουμε ότι το «ΠΑΡΟΝ» επανήλθε στο θέμα αυτό στις 13 Φεβρουαρίου 2011 με πρωτοσέλιδο σχόλιο με τίτλο «Δώστε λογαριασμό πού πάνε τα διόδια», το οποίο παραθέτουμε στο τέλος του κειμένου.
Δώρο η δίχρονη παράταση, με… αντάλλαγμα μελέτες που θα μπορούσαν να κάνουν οι κρατικές υπηρεσίες
Όπως σημειώνουμε στον τίτλο, οι Βρυξελλες ερευνούν τη δίχρονη παράταση της σύμβασης εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού, η κοινοπραξία της οποίας αναλαμβάνει να… χρηματοδοτήσει σειρά μελετών για τις επεκτάσεις του Προαστιακού και του οδικού άξονα. Αυτονόητο το ερώτημα: Ποιο είναι το κόστος της σύνταξης των μελετών και πόσα θα είναι τα καθαρά έσοδα της κοινοπραξίας της Αττικής Οδού από το δώρο της δίχρονης παράτασης της εκμετάλλευσής της;
Υπάρχει, όμως, και ένα ακόμη ερώτημα. Οι τεχνικές υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών δεν μπορούν να φτιάξουν τις μελέτες για τις επεκτάσεις του Προαστιακού και του οδικού άξονα;
Πόσες δεκάδες εκατομμύρια ευρώ χάνει το Δημόσιο;
Στην Αττική Οδό μετέχουν οι Όμιλοι ΕΛΛΑΚΤΩΡ (Μπόμπολας), J&P ΑΒΑΞ + 3,91% ΑΒΑΞ και Τράπεζα Πειραιώς (έχει το 10%, το οποίο πωλείται).
Δώστε λογαριασμό
Στις 24 Μαΐου 2009 το «ΠΑΡΟΝ» με τον παραπάνω τίτλο έγραφε στην πρώτη σελίδα:
«Πόσα απ’ αυτά που εισπράττονται πάνε σε απόσβεση των χρημάτων που έβαλε η Κοινοπραξία για την κατασκευή του σημαντικού αυτού έργου και τι γίνεται το υπόλοιπο;
Από το 2004, με τους Ολυμπιακούς Αγώνες, λειτουργεί η Αττική Οδός και κανένας δεν ξέρει τα διόδια που πληρώνει ο κόσμος τι γίνονται… Γιατί; Έχει ασυλία η Κοινοπραξία, όπου τον πρώτο λόγο έχει ο Όμιλος Μπόμπολα;
Το… περίεργο είναι ότι ΚΑΝΕΝΑ κόμμα, κανένας βουλευτής συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης δεν τόλμησε ποτέ μέχρι σήμερα να καταθέσει ερώτηση και να ζητήσει την κατάθεση όλων των στοιχείων για την Αττική Οδό στη Βουλή… Το γιατί, ε ασφαλώς, ξύπνιοι είσαστε, το καταλαβαίνετε… Αν δεν έχουμε σωστή πληροφόρηση, ας το αποδείξουν το ΥΠΕΧΩΔΕ και το υπουργείο Οικονομίας και ας δώσουν αύριο το πρωί στη δημοσιότητα τον λογαριασμό. Τόσα εισπράχθηκαν –πάνω από 500.000 ευρώ μετρητά την ημέρα– και να πού πήγαν…
Αλλιώς ας ασχοληθούν οι αρμόδιοι – Σώμα Επιθεωρητών του υπουργείου Οικονομίας, ίσως και ο Εισαγγελέας…».
Δώστε λογαριασμό πού πάνε τα διόδια
Δύο περίπου χρόνια μετά, συγκεκριμένα στο φύλλο της 13ης/2/2011, προ της… αδράνειας, που κάθε άλλο παρά τυχαία ήταν, επανήλθαμε με τον παραπάνω τίτλο, γράφοντας τα εξής:
«ΠΟΤΕ μέχρι σήμερα, καμία κυβέρνηση, και η σημερινή και όλες οι προηγούμενες, δεν έχει δώσει λογαριασμό για το ποιες είναι οι εισπράξεις από τα διόδια κάθε χρόνο και απ’ αυτές πόσα πάνε στο Δημόσιο, προς απόσβεση-πληρωμή των κεφαλαίων που έχει διαθέσει ο εργολάβος για την κατασκευή των έργων, που έχουν γίνει με σύμβαση τύπου ΣΔΙΤ, συμμετοχή δηλαδή δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Πόσα δηλαδή εισπράττονται κάθε χρόνο από την Αττική Οδό, πόσα από Αθήνα – Θεσσαλονίκη, πόσα από Εγνατία, πόσα για Αθήνα – Πάτρα, Αθήνα – Τρίπολη κ.λπ.
Τη νομιμότητα της επέκτασης της σύμβασης ερευνούν οι Βρυξέλλες
Ποτέ κανένας υπουργός Οικονομικών δεν έχει κάνει το αυτονόητο, αυτό που υποχρεώνεται από τον νόμο, αλλά και από την επιταγή για διαφάνεια, να δώσει στη δημοσιότητα τον λογαριασμό, που δικαιούται άλλωστε να γνωρίζει το κορόιδο που πάντα πληρώνει, ο ελληνικός λαός.
Τι έχουν εισπράξει όλα αυτά τα χρόνια οι “νταβατζήδες”, πόσα “έξοδα” έχουν εμφανίσει και πόσα πάνε στις τσέπες του Δημοσίου, που, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε, είναι ΨΙΧΟΥΛΑ.
Θησαυρίζουν οι εργολάβοι (όπως γίνεται παγίως) και το κράτος χρεοκοπεί…
Τι έγινε η έρευνα, κ. Τέντε;
Πριν αποχωρήσει, λόγω συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας, ο τότε Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Γ. Σανιδάς, έπειτα από δημοσίευμα της εφημερίδας μας, επί κυβέρνησης Καραμανλή, με το θέμα αυτό που γράφουμε και σήμερα, δηλαδή πού πάνε οι εισπράξεις από την Αττική Οδό και πόσα χρήματα καταλήγουν στο δημόσιο ταμείο, είχε διατάξει προκαταρκτική έρευνα.
Και όπως μάθαμε, έπεσε πανικός και στο γραφείο του παντοδύναμου υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά και έγινε χαμός στο γραφείο της Κοινοπραξίας (του Ομίλου Μπόμπολα ουσιαστικά).
Παρότι έχουν περάσει τρία και παραπάνω χρόνια από τότε, κανένας δεν έμαθε πού βρίσκεται εκείνη η έρευνα. Αν κατέληξε κάπου ή έχει… αραχνιάσει σε κανένα συρτάρι».