ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ: Κάτι τρέχει με το ΤΑΙΠΕΔ…
Θέμα με το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να προέκυψε στην κυβέρνηση, μετά τις βολές κατά του Ταμείου τόσο από τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, όσο και από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή.
Μάλιστα, ο Χρήστος Σπίρτζης εξαπέλυσε ευθεία επίθεση κατά του ΤΑΙΠΕΔ, αναφορικά με τις καθυστερήσεις στους διαγωνισμούς για την Εγνατία οδό και το «Ελ. Βενιζέλος». Όπως είπε ο υπουργός, μετά τη συνάντησή του με τους εκπροσώπους των«θεσμών» για τις ιδιωτικοποιήσεις στον τομέα των μεταφορών, «εάν τον έκανε τον διαγωνισμό το υπουργείο θα είχαμε τελειώσει και θα είχαμε πετύχει τριπλάσιο τίμημα. Οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ έχουν τεχνοκρατική ανεπάρκεια».
Ειδικότερα, αναφερόμενος στο θέμα της Εγνατίας οδού, ο κ. Σπίρτζης δήλωσε ότι οι «θεσμοί» ζήτησαν διευκρινίσεις για τα αναλογικά διόδια και πώς θα «κουμπώνει» το κεντρικό σύστημα με τα περιφερειακά. Πρόθεση, όπως είπε, είναι να ισχύει το ίδιο σύστημα με άλλες γειτονικές χώρες και να υπάρχει δορυφορικό σύστημα για τα βαριά φορτηγά.
Αναφορικά με το Ελληνικό, πρόσθεσε ότι πολύ σύντομα θα μεταφερθούν από εκεί το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ και οι εγκαταστάσεις της ΥΠΑ.
Από την πλευρά του, ο Παναγιώτης Κουρουμπλής άφησε έμμεσες αιχμές κατά του Ταμείου, με αφορμή πληροφορίες που φέρουν το ΤΑΙΠΕΔ να παρουσίασε χθες (Τρίτη) ενώπιον των εκπροσώπων των «θεσμών» ένα άλλο μοντέλο αξιοποίησης των οργανισμών στα δέκα λιμάνια που διαχειρίζεται και το οποίο σε βάθος χρόνου οδηγεί σε ιδιωτικοποιήσεις – σε αντίθεση με την παραχώρηση δραστηριοτήτων που είχε αποφασιστεί μεταξύ κυβέρνησης και «θεσμών» τον Μάιο των 2017.
Όπως δήλωσε σήμερα (Τετάρτη) ο κ. Κουρουμπλής σε ομιλία του στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, η αξιοποίηση των λιμανιών θα γίνεται «με τη διαδικασία της παραχώρησης δικαιώματος εκμετάλλευσης συγκεκριμένων ή συνδυασμένων λιμενικών δραστηριοτήτων, όπως έχει αποφασίσει το ΚΥΣΟΙΠ».
Ο υπουργός συμπλήρωσε ότι με αυτόν τον τρόπο, «η αξιοποίηση των υπόλοιπων 10 περιφερειακών Οργανισμών Λιμένων (μετά τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ) τα περισσότερα εκ των οποίων μάλιστα συνδέονται με τα ευρωπαϊκά δίκτυα, θα συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της χώρας».
ΤΑΙΠΕΔ για Εγνατία και μαρίνα Αλίμου
Λίγη ώρα μετά τις δηλώσεις των δύο υπουργών, το ΤΑΙΠΕΔ, με ανακοίνωσή του ενημέρωσε ότι προεπιλέγησαν από το ΤΑΙΠΕΔ τα επενδυτικά σχήματα που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στη Β’ φάση των διαγωνισμών για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού και της μαρίνας Αλίμου.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, τα επτά επενδυτικά σχήματα για την Εγνατία οδό είναι (με αλφαβητική σειρά) τα εξής:
1. ANAS International Enterprise S.p.A.
2. FREYJA HOLDINGS SARL [Macquarie European Infrastructure Fund 5 L.P. / Macquarie European Infrastructure Fund 5 SCSp]
3. ROADIS Transportation Holding S.L.U. – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.
4. SICHUAN COMMUNICATIONS INVESTMENT GROUP CO., LTD – DAMCO ENERGY S.A.
5. VINCI HIGHWAYS S.A.S – VINCI CONCESSIONS S.A.S – MYTILINEOS HOLDINGS S.A.
6. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – EGIS PROJECTS S.A.
7. ΔΙΟΛΚΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΤΕ.
Αναφορικά με τη μαρίνα Αλίμου, είναι οκτώ επενδυτικά σχήματα που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής είναι τα παρακάτω:
1. LAMDA DOGUS ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ
2. PORT ADHOC SAS -DREAM YACHT MEDITERANEE – J&P ΑΒΑΞ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΡΓΟΛΗΠΤΙΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ
3. ΑΒΙΑΡΕΠΣ ΕΛΛΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ – ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΓΙΩΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΟΣΜΟΣ ΕΛΛΑΣ
4. ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ – TEK ART KALAMIS VE FENERBAHCE MARMARA TURIZM TELESISLERI A.S.
5. Α.Τ.Ε.Σ.Ε. ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ – ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
6. ΙΝΤΡΑΚΟΜ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΛΛΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ
7. ΚΑΣΟΣ ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
8. ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡEΙΑ
ΠΗΓΗ: efsyn.gr