Γ. Πατούλης: Δε θα συμβάλλουμε στην ανατροπή του οικογενειακού προγραμματισμού χιλιάδων οικογενειών για να εξυπηρετηθούν ιδεοληψίες και συντεχνιακά συμφέροντα

Γ. Πατούλης: Δε θα συμβάλλουμε στην ανατροπή του οικογενειακού προγραμματισμού χιλιάδων οικογενειών για να εξυπηρετηθούν ιδεοληψίες και συντεχνιακά συμφέροντα

Επιστολή διαμαρτυρίας Προέδρου ΚΕΔΕ Γ. Πατούλη προς τον Υπουργό Κ. Γαβρόγλου με αφορμή καταγγελίες για μεθοδεύσεις από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίες παρουσιάζουν αυθαίρετα στοιχεία για την επάρκεια υποδομών με στόχο την ένταξη των τετράχρονων νηπίων στα νηπιαγωγεία

Γ. Πατούλης: Δε θα συμβάλλουμε στην ανατροπή του οικογενειακού προγραμματισμού χιλιάδων οικογενειών για να εξυπηρετηθούν ιδεοληψίες και συντεχνιακά συμφέροντα. Τέτοιου είδους ενέργειες είναι απαράδεκτες και συμβάλουν στην υποχρεωτική ένταξη των τετράχρονων σε νηπιαγωγεία που δε διαθέτουν επαρκείς και κατάλληλες δομές

Ο Πρόεδρος Γ. Πατούλης με επιστολή του προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κ. Γαβρόγλου διατυπώνει την έντονη διαμαρτυρία της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ), για μεθοδεύσεις από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίες παρουσιάζουν αυθαίρετα στοιχεία για την επάρκεια υποδομών με στόχο την ένταξη των τετράχρονων νηπίων στα νηπιαγωγεία.

Όπως υπογραμμίζει «σε πολλές περιοχές της χώρας οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν προβεί σε απαράδεκτες μεθοδεύσεις προκειμένου να παρουσιάσουν αυθαίρετα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία διαπιστώνεται επάρκεια υποδομών για την ένταξη των τετράχρονων νηπίων στα νηπιαγωγεία, με βάση το νόμο 4521/2018».

Ο Γ. Πατούλης σημειώνει ότι «η ΚΕΔΕ έγκαιρα είχε προειδοποιήσει για τον κίνδυνο να ανατραπεί ο προγραμματισμός χιλιάδων οικογενειών αλλά και η ομαλή ένταξη των τετράχρονων στις δομές των νηπιαγωγείων, κάτι το οποίο δυστυχώς επιβεβαιώνεται».

Στη συνέχεια αναφέρει ότι «δεν μπορεί να παρουσιάζεται μια εικονική πραγματικότητα στην οποία τα νηπιαγωγεία εμφανίζουν επάρκεια θέσεων και υποδομών, ενώ στην πραγματικότητα συμβαίνει το αντίθετο».

Η διαφωνία της ΚΕΔΕ, εστιάζεται σε τέσσερις κυρίως λόγους.

1. Στις μεγάλες ελλείψεις που υπάρχουν σήμερα στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης σε υποδομές, εκπαιδευτικό προσωπικό, σχολικούς συμβούλους, ολοήμερα νηπιαγωγεία κ.α.

2. Στις σημαντικές δυσκολίες στην καθημερινή ζωή δεκάδων εργαζόμενων οικογενειών, καθώς δε λαμβάνεται υπόψη ότι σήμερα οι Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί λειτουργούν σε σχέση με τα νηπιαγωγεία, με διευρυμένο ωράριο και 11 μήνες το χρόνο.

3. Το νέο θεσμικό πλαίσιο δεν εξυπηρετεί ούτε την Αυτοδιοίκηση, ούτε τους εργαζόμενους, αφού μετατρέπονται οι Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί από χώρους παιδαγωγικής εκπαίδευσης, σε απλούς χώρους φύλαξης.

4. Δε θα παρέχονται στα παιδιά υψηλού επιπέδου υπηρεσίες όπως παρακολούθηση από ψυχολόγο, παιδίατρο, λογοθεραπευτή κι άλλους κοινωνικούς επιστήμονες, καθώς και πλήρη σίτιση σε κατάλληλα πιστοποιημένους χώρους.

Στη συνέχεια ο Γ. Πατούλης κάνει συγκεκριμένη αναφορά σε καταγγελίες από δημάρχους οι οποίοι έχουν κληθεί να συμμετάσχουν σε συνεδριάσεις Τριμερών Επιτροπών «δια περιφοράς»!

Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η καταγγελία των δημάρχων Αίγινας, Δ. Μούρτζη, Κυθήρων, Ε. Χαρχαλάκη, Πόρου, Ι. Δημητριάδη, Σπετσών, Π. Λυράκη και Τροιζηνίας – Μεθάνων, Κ. Καραγιάννη, οι οποίοι επισημαίνουν ότι χωρίς να έχει προηγηθεί καμία απολύτως συνεννόηση ή επικοινωνία έλαβαν ηλεκτρονική αλληλογραφία από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, με την οποία τους ζητήθηκε μέσα σε ασφυκτικές προθεσμίες να υποβάλλουν τις εισηγήσεις τους στις συγκεκριμένες Επιτροπές.

Οι δήμαρχοι μετά από τηλεφωνική διαμαρτυρία προς την αρμόδια διεύθυνση για την πρωτοφανή και άκρως προσβλητική προς τον θεσμό των Δημάρχων, μεθόδευση, έλαβαν δεύτερη πρόσκληση με την οποία τους ενημέρωναν ότι σε διάστημα είκοσι ωρών ήταν «υποχρεωμένοι» να μεταβούν στο Πειραιά, εντός της Μ. Εβδομάδας, προκειμένου να συμμετάσχουν σε συνεδριάσεις των αρμόδιων Επιτροπών.

Παρά τις διαμαρτυρίες τους ότι οι επιτροπές πρέπει να συνεδριάζουν στην έδρα του κάθε δήμου, προκειμένου να υπάρξουν οι αναγκαίες αυτοψίες και να συνταχθεί το πρακτικό μέσω του οποίου θα διαπιστώνεται η επάρκεια ή μη υποδομών στα νηπιαγωγεία, αυτό δεν κατέστη δυνατό. Αντίθετα, συντάχθηκε πρακτικό στο οποίο ο Πρόεδρος της Επιτροπής και Διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά υποστήριζε, με αυθαίρετο τρόπο, ότι οι υπάρχουσες κτηριακές υποδομές επαρκούν για να καλυφθούν οι επιπλέον

ανάγκες που προκύπτουν από την εφαρμογή του νέου νόμου. Μάλιστα σύμφωνα με τις σχετικές καταγγελίες Δημάρχων τους ζητήθηκε προφορικά να διατυπώσουν τις θέσεις τους για το θέμα, «δια περιφοράς», κάτι το οποίο αρνήθηκαν.

Οι δήμαρχοι στην κοινή επιστολή που απέστειλαν στο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και κοινοποίησαν και στην ΚΕΔΕ, υπογραμμίζουν ότι «οι κτηριακές υποδομές των Νηπιαγωγείων δεν επαρκούν για την ένταξη σε αυτά το σχολικό έτος 2018-19 και των νηπίων που φέτος συμπληρώνουν την ηλικία των 4 ετών».


Επισυνάπτεται η Επιστολή του Προέδρου της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλη προς τον κ. Γαβρόγλου και η Κοινή Επιστολή των Δημάρχων Αίγινας, Κυθήρων, Πόρου, Σπετσών και Τροιζηνίας –Μεθάνων.

Κύριε Υπουργέ,
Με έκπληξη πληροφορούμαστε ότι οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε πολλές
περιοχές της χώρας έχουν προβεί σε απαράδεκτες μεθοδεύσεις προκειμένου να
παρουσιάσουν αυθαίρετα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία διαπιστώνεται επάρκεια
υποδομών για την ένταξη των τετράχρονων νηπίων στα νηπιαγωγεία, με βάση το νόμο
4521/2018.
Η ΚΕΔΕ έγκαιρα είχε προειδοποιήσει για τον κίνδυνο να ανατραπεί ο προγραμματισμός
χιλιάδων οικογενειών αλλά και η ομαλή ένταξη των τετράχρονων στις δομές των
νηπιαγωγείων, κάτι το οποίο δυστυχώς επιβεβαιώνεται.
Δεν μπορεί να παρουσιάζεται μια εικονική πραγματικότητα στην οποία τα νηπιαγωγεία
εμφανίζουν επάρκεια θέσεων και υποδομών, ενώ στην πραγματικότητα συμβαίνει το
αντίθετο.
Η διαφωνία μας, την οποία και σας είχαμε διατυπώσει έγκαιρα, εστιάζεται σε τέσσερις
κυρίως λόγους.
1. Στις μεγάλες ελλείψεις που υπάρχουν σήμερα στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης σε
υποδομές, εκπαιδευτικό προσωπικό, σχολικούς συμβούλους, ολοήμερα νηπιαγωγεία
κ.α.
2
2. Στις σημαντικές δυσκολίες στην καθημερινή ζωή δεκάδων εργαζόμενων
οικογενειών, καθώς δε λαμβάνεται υπόψη ότι σήμερα οι Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί
λειτουργούν σε σχέση με τα νηπιαγωγεία, με διευρυμένο ωράριο και 11 μήνες το
χρόνο.
3. Το νέο θεσμικό πλαίσιο δεν εξυπηρετεί ούτε την Αυτοδιοίκηση, ούτε τους
εργαζόμενους, αφού μετατρέπονται οι Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί από χώρους
παιδαγωγικής εκπαίδευσης, σε απλούς χώρους φύλαξης.
4. Δε θα παρέχονται στα παιδιά υψηλού επιπέδου υπηρεσίες όπως παρακολούθηση
από ψυχολόγο, παιδίατρο, λογοθεραπευτή κι άλλους κοινωνικούς επιστήμονες,
καθώς και πλήρη σίτιση σε κατάλληλα πιστοποιημένους χώρους.
Ως Πρόεδρος της ΚΕΔΕ έχω γίνει αποδέκτης καταγγελιών από συναδέλφους δημάρχους οι
οποίοι έχουν κληθεί να συμμετάσχουν σε συνεδριάσεις Τριμερών Επιτροπών «δια
περιφοράς»!
Μάλιστα ο τραγέλαφος των διαδικασιών που ακολουθούνται ξεπερνάει τα εσκαμμένα και
δημιουργεί σοβαρά ερωτηματικά για τους στόχους συγκεκριμένων συντεχνιακών
συμφερόντων.
Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η καταγγελία των συναδέλφων δημάρχων Αίγινας, Δ.
Μούρτζη, Κυθήρων, Ε. Χαρχαλάκη, Πόρου, Ι. Δημητριάδη, Σπετσών, Π. Λυράκη και
Τροιζηνίας -Μεθάνων, Κ. Καραγιάννη, οι οποίοι επισημαίνουν ότι χωρίς να έχει προηγηθεί
καμία απολύτως συνεννόηση ή επικοινωνία έλαβαν ηλεκτρονική αλληλογραφία από την
Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, με την οποία τους ζητήθηκε μέσα σε
ασφυκτικές προθεσμίες να υποβάλλουν τις εισηγήσεις τους στις συγκεκριμένες Επιτροπές.
Οι δήμαρχοι μετά από τηλεφωνική διαμαρτυρία προς την αρμόδια διεύθυνση για την
πρωτοφανή και άκρως προσβλητική προς τον θεσμό των Δημάρχων, μεθόδευση, έλαβαν
δεύτερη πρόσκληση με την οποία τους ενημέρωναν ότι σε διάστημα είκοσι ωρών ήταν
«υποχρεωμένοι» να μεταβούν στο Πειραιά, εντός της Μ. Εβδομάδας, προκειμένου να
συμμετάσχουν σε συνεδριάσεις των αρμόδιων Επιτροπών.
Παρά τις διαμαρτυρίες τους και τις επισημάνσεις τους ότι οι επιτροπές συνεδριάζουν στην
έδρα του κάθε δήμου, προκειμένου να υπάρξουν οι αναγκαίες αυτοψίες και να συνταχθεί
το πρακτικό μέσω του οποίου θα διαπιστώνεται η επάρκεια ή μη υποδομών στα
νηπιαγωγεία, αυτό δεν κατέστη δυνατό.
Αντίθετα συντάχθηκε πρακτικό στο οποίο ο Πρόεδρος της Επιτροπής και Διευθυντής της
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά υποστήριζε, με αυθαίρετο τρόπο, ότι οι υπάρχουσες
κτηριακές υποδομές επαρκούν για να καλυφθούν οι επιπλέον ανάγκες που προκύπτουν από
την εφαρμογή του νέου νόμου. Μάλιστα σύμφωνα με τις σχετικέ καταγγελίες Δημάρχων
τους ζητήθηκε προφορικά να διατυπώσουν τις θέσεις τους για το θέμα, «δια περιφοράς»,
κάτι το οποίο αρνήθηκαν.
3
Οι δήμαρχοι στην κοινή επιστολή που απέστειλαν στο υπουργείο Παιδείας και
Θρησκευμάτων και κοινοποίησαν και στην ΚΕΔΕ, υπογραμμίζουν ότι «η μη τήρηση των
κανόνων λειτουργίας και λήψης αποφάσεων των Συλλογικών Οργάνων, μαρτυρεί τη μη
αναγκαιότητα πραγματικής λειτουργίας των Επιτροπών».
Στη συνέχεια τονίζουν κατηγορηματικά ότι «στις περιπτώσεις των πέντε Δήμων, οι
κτηριακές υποδομές των Νηπιαγωγείων δεν επαρκούν για την ένταξη σε αυτά το σχολικό
έτος 2018-19 και των νηπίων που φέτος συμπληρώνουν την ηλικία των 4 ετών».
Αν πραγματικά είναι στις προθέσεις του Υπουργείου σας να δείτε με τη δέουσα
σοβαρότητα τα προβλήματα που προκύπτουν σχετικά με την εφαρμογή του ν.4521/2018
αναμένουμε την παρέμβασή σας προκειμένου να μπορέσει να υπάρξει μια αντικειμενική
χαρτογράφηση των ελλείψεων και των αναγκών που υπάρχουν σε υποδομές.
Στόχος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρώτου Βαθμού είναι η διασφάλιση της ποιότητας των
όρων φιλοξενίας και εκπαίδευσης των παιδιών μας. Οφείλουμε όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς
να προασπίσουμε το συμφέρον των πολιτών και τα δικαιώματα των παιδιών, για ομαλή
και ασφαλή ένταξή τους στην εκπαιδευτική κοινότητα.καθώς και πλήρη σίτιση σε κατάλληλα πιστοποιημένους χώρους.
Ως Πρόεδρος της ΚΕΔΕ έχω γίνει αποδέκτης καταγγελιών από συναδέλφους δημάρχους οι
οποίοι έχουν κληθεί να συμμετάσχουν σε συνεδριάσεις Τριμερών Επιτροπών «δια
περιφοράς»!
Μάλιστα ο τραγέλαφος των διαδικασιών που ακολουθούνται ξεπερνάει τα εσκαμμένα και
δημιουργεί σοβαρά ερωτηματικά για τους στόχους συγκεκριμένων συντεχνιακών
συμφερόντων.
Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η καταγγελία των συναδέλφων δημάρχων Αίγινας, Δ.
Μούρτζη, Κυθήρων, Ε. Χαρχαλάκη, Πόρου, Ι. Δημητριάδη, Σπετσών, Π. Λυράκη και
Τροιζηνίας -Μεθάνων, Κ. Καραγιάννη, οι οποίοι επισημαίνουν ότι χωρίς να έχει προηγηθεί
καμία απολύτως συνεννόηση ή επικοινωνία έλαβαν ηλεκτρονική αλληλογραφία από την
Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, με την οποία τους ζητήθηκε μέσα σε
ασφυκτικές προθεσμίες να υποβάλλουν τις εισηγήσεις τους στις συγκεκριμένες Επιτροπές.
Οι δήμαρχοι μετά από τηλεφωνική διαμαρτυρία προς την αρμόδια διεύθυνση για την
πρωτοφανή και άκρως προσβλητική προς τον θεσμό των Δημάρχων, μεθόδευση, έλαβαν
δεύτερη πρόσκληση με την οποία τους ενημέρωναν ότι σε διάστημα είκοσι ωρών ήταν
«υποχρεωμένοι» να μεταβούν στο Πειραιά, εντός της Μ. Εβδομάδας, προκειμένου να
συμμετάσχουν σε συνεδριάσεις των αρμόδιων Επιτροπών.
Παρά τις διαμαρτυρίες τους και τις επισημάνσεις τους ότι οι επιτροπές συνεδριάζουν στην
έδρα του κάθε δήμου, προκειμένου να υπάρξουν οι αναγκαίες αυτοψίες και να συνταχθεί
το πρακτικό μέσω του οποίου θα διαπιστώνεται η επάρκεια ή μη υποδομών στα
νηπιαγωγεία, αυτό δεν κατέστη δυνατό.
Αντίθετα συντάχθηκε πρακτικό στο οποίο ο Πρόεδρος της Επιτροπής και Διευθυντής της
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά υποστήριζε, με αυθαίρετο τρόπο, ότι οι υπάρχουσες
κτηριακές υποδομές επαρκούν για να καλυφθούν οι επιπλέον ανάγκες που προκύπτουν από
την εφαρμογή του νέου νόμου. Μάλιστα σύμφωνα με τις σχετικέ καταγγελίες Δημάρχων
τους ζητήθηκε προφορικά να διατυπώσουν τις θέσεις τους για το θέμα, «δια περιφοράς»,
κάτι το οποίο αρνήθηκαν.
3
Οι δήμαρχοι στην κοινή επιστολή που απέστειλαν στο υπουργείο Παιδείας και
Θρησκευμάτων και κοινοποίησαν και στην ΚΕΔΕ, υπογραμμίζουν ότι «η μη τήρηση των
κανόνων λειτουργίας και λήψης αποφάσεων των Συλλογικών Οργάνων, μαρτυρεί τη μη
αναγκαιότητα πραγματικής λειτουργίας των Επιτροπών».

Στη συνέχεια τονίζουν κατηγορηματικά ότι «στις περιπτώσεις των πέντε Δήμων, οι
κτηριακές υποδομές των Νηπιαγωγείων δεν επαρκούν για την ένταξη σε αυτά το σχολικό
έτος 2018-19 και των νηπίων που φέτος συμπληρώνουν την ηλικία των 4 ετών».
Αν πραγματικά είναι στις προθέσεις του Υπουργείου σας να δείτε με τη δέουσα
σοβαρότητα τα προβλήματα που προκύπτουν σχετικά με την εφαρμογή του ν.4521/2018
αναμένουμε την παρέμβασή σας προκειμένου να μπορέσει να υπάρξει μια αντικειμενική
χαρτογράφηση των ελλείψεων και των αναγκών που υπάρχουν σε υποδομές.
Στόχος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρώτου Βαθμού είναι η διασφάλιση της ποιότητας των
όρων φιλοξενίας και εκπαίδευσης των παιδιών μας. Οφείλουμε όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς
να προασπίσουμε το συμφέρον των πολιτών και τα δικαιώματα των παιδιών, για ομαλή
και ασφαλή ένταξή τους στην εκπαιδευτική κοινότητα.


Κύριοι Διευθυντές,
Στις 28.3.2018 αποστείλατε στους Δήμους μας το σχετικό (1) έγγραφο, με το οποίο
πληροφορηθήκαμε για τη συγκρότηση των Επιτροπών του θέματος και για τον ορισμό
του κάθε ενός από εμάς, σύμφωνα με τη σχετική διάταξη, ως μέλους της Επιτροπής
που συγκροτήθηκε για τον Δήμο του. Στη συνέχεια, όλως αιφνιδίως, προχθές 3.4 και
χθες 4.4.2018 (Μ. Τρίτη και Μ. Τετάρτη), και χωρίς να έχει προηγηθεί καμία απολύτως
συνεννόηση ή επικοινωνία από μέρους σας, λάβαμε ηλεκτρονική αλληλογραφία από
την Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, με την οποία μάς προωθήθηκαν
ηλεκτρονικά τα σχετικά (2) και (3) έγγραφα. Με το σχετικό (2) έγγραφο ορίζεται
προθεσμία για την υποβολή των εισηγήσεων των Επιτροπών μέχρι την Πέμπτη 5
Απριλίου 2018, δηλαδή μόλις μια ή δύο μόλις μέρες μετά από τη μέρα που εμείς ως
μέλη των Επιτροπών λάβαμε τη σχετική ηλ. αλληλογραφία. Και όχι μόνο αυτό, αλλά
στην ίδια ηλ. αλληλογραφία επίσης επισυνάφθηκαν υπογεγραμμένα από τον δεύτερο
εξ υμών, «Πρακτικά Τριμερών Επιτροπών» από συνεδριάσεις τους που δήθεν έγιναν
τη Μ. Δευτέρα 2.4.2018 στον Πειραιά, σύμφωνα με τα οποία διαπιστώνεται ότι στους
[2]
Δήμους μας «οι υπάρχουσες κτηριακές υποδομές μπορούν να εξυπηρετήσουν
ενδεχόμενη αύξηση του εκπαιδευτικού των Νηπιαγωγείων και εισηγούμαστε θετικά για
την υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων που συμπληρώνουν την ηλικία των 4 ετών την
31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής από το σχολικό έτος 2018-19».
Μετά από τηλεφωνική διαμαρτυρία όλων μας το πρωί της Μ. Τετάρτης 4.4.2018
(χθες), για την πρωτοφανή και άκρως προσβλητική προς τον θεσμό των Δημάρχων,
αλλά και προς τα πρόσωπά μας, ανωτέρω μεθόδευση, το μεσημέρι της ίδιας ημέρας,
η προσβολή γιγαντώθηκε με την αποστολή, από μέρους του δευτέρου εξ υμών,
προσκλήσεων, με τις οποίες μάς καλεί σήμερα Μ. Πέμπτη σε ώρες από 12:00 και μετά
(είκοσι ώρες μετά την πρόσκληση…) σε συνεδριάσεις των Επιτροπών του θέματος
στον Πειραιά.
Είναι προφανές ότι η σοβαρότητά μας δεν μάς επιτρέπει (ακόμα και αν μπορούσαμε
να διακτινιστούμε αφήνοντας όλες τις κανονισμένες δουλειές μας την ημέρα που ξεκινά
η τουριστική περίοδος στους Δήμους μας) να συμμετέχουμε σε διαδικασίες-παρωδία
που καταστρατηγούν κάθε κανόνα πρόσκλησης, λειτουργίας και λήψης Απόφασης των
Συλλογικών Οργάνων, αλλά και κάθε κανόνα ευγενείας. Οι σχετικοί διοικητικοί
κανόνες, ισχύουν ακριβώς για να διασφαλίζουν ότι τα μέλη των Οργάνων καλούνται
σε συνεδριάσεις τουλάχιστον 3+1 πλήρεις ημέρες από τη συνεδρίαση, ώστε να
μπορούν να έρθουν. Επίσης, οι κανόνες ευγενείας και το συνεργατικό πνεύμα που θα
έπρεπε να υπήρχε ανάμεσά μας, θα επέβαλαν και προ-συνεννόηση αναφορικά με το
ποια ημέρα εξυπηρετεί όλα τα μέλη των Επιτροπών, αλλά και αναφορικά με το έργο
των Επιτροπών. Τέλος, είναι αυτονόητο ότι, καθώς έργο των Επιτροπών είναι η
αξιολόγηση των υποδομών των Νηπιαγωγείων του κάθε Δήμου, η συνεδρίαση της
κάθε Επιτροπής επιβάλλεται να γίνει στην έδρα του κάθε Δήμου, μετά από αυτοψία
των χώρων. Είναι προφανές, επομένως, ότι κάθε πρόσκληση, κάθε συνεδρίαση και
κάθε πρακτικό που δεν τηρεί τα ανωτέρω είναι άκυρα και παράνομα.
Επί της ουσίας και εφόσον υποθέσουμε ότι η μη-τήρηση των κανόνων λειτουργίας
και λήψης Αποφάσεων των Συλλογικών Οργάνων, μαρτυρεί τη μη-αναγκαιότητα
πραγματικής λειτουργίας των Επιτροπών, τότε, δεν έχουμε κανέναν λόγο να
επιμείνουμε αυτές να λειτουργήσουν σωστά, αλλά αρκούμαστε να σάς γνωρίσουμε ότι
στις περιπτώσεις των πέντε δικών μας Δήμων, οι κτηριακές υποδομές των
Νηπιαγωγείων δεν επαρκούν για την ένταξη σε αυτά το σχολικό έτος 2018-19 (και)
των νηπίων που φέτος συμπληρώνουν την ηλικία των 4 ετών και να σάς ζητήσουμε
να ενεργήσετε σχετικά. Προκειμένου το ζήτημα που προκλήθηκε να λήξει με
εποικοδομητικό και ευέλικτο τρόπο (όπως μάς ζητήσατε τηλεφωνικά), παρακαλούμε
να μάς βεβαιώσετε εγγράφως ότι, για τον ανωτέρω λόγο, θα εισηγηθείτε στον κ.
Υπουργό η ένταξη των νηπίων ηλικίας τεσσάρων ετών στους Δήμους μας να μην γίνει
[3]
από το σχολικό έτος 2018-2019. Σε διαφορετική περίπτωση, παρακαλούμε να
συγκαλέσετε τις συνεδριάσεις των Επιτροπών του θέματος τηρώντας όλους τους
κανόνες που ισχύουν στην Ελληνική Πολιτεία.
Οι Δήμαρχοι
Αίγινας, Δ. Μούρτζης
Κυθήρων, Ε. Χαρχαλάκης
Πόρου, Ι. Δημητριάδης
Σπετσών, Π. Λυράκης
Τροιζηνίας-Μεθάνων, Κ. Καραγιάννης


Σχολιάστε εδώ