Ρημάζουν τα οικόπεδα της ΧΡΩΠΕΙ

Ρημάζουν τα οικόπεδα της ΧΡΩΠΕΙ

Ένας θησαυρός μένει αναξιοποίητος

Το θέμα των οικοπέδων της ΧΡΩΠΕΙ, που βρίσκονται πίσω από το γήπεδο «Καραϊσκάκης», στην περιοχή της Σούδας, ανάμεσα σε Ν. Φάληρο και Καμίνια, που ξανάρθε στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο για να συνεχισθεί ή να επικαιροποιηθεί η διαχρονική (από το 1990) απόφαση του ΔΣ Πειραιά περί διατήρησης πολεοδομικών απαγορεύσεων, φέρνει στο φως ένα τεράστιο θέμα που πρέπει να το προσέξουν αλλά και να το αξιοποιήσουν οι ιθύνοντες της πόλης.

Ιδιοκτήτης των οικοπέδων της ΧΡΩΠΕΙ είναι ο Όμιλος Χαραγκιώνη, ο οποίος τα αγόρασε από την Εθνική Τράπεζα πριν από 30 περίπου χρόνια αντί ενός σεβαστού ποσού, δεδομένου ότι εκείνη την εποχή τα ακίνητα είχαν ακόμα αξία.

Οι τότε δημοτικές αρχές, για να μην οικοδομηθεί ο χώρος και να γίνει χώρος πρασίνου, πήραν απόφαση, στο δημοτικό συμβούλιο, να χαρακτηρισθεί η περιοχή ως ήπιας οικιστικής ανάπτυξης, κάτι που σημαίνει ότι δεν μπορεί να οικοδομηθεί και τα όποια κτίσματα γίνουν θα πρέπει να είναι μικρά και ειδικών κατηγοριών, ενώ δεν θα πρέπει να καταλαμβάνουν έκταση μεγαλύτερη του ενός τρίτου του όλου χώρου, για να μπορεί ο υπόλοιπος να γίνει πάρκο και χώρος αναψυχής. Με τον τρόπο αυτό αποκλείεται η όποια επένδυση στο οικόπεδο ή η όποια οικοδομική δραστηριότητα. Έτσι παραμένει όλη η έκταση αναξιοποίητη.


 Αλλά και οι εγκαταστάσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Στην ίδια μοίρα βρίσκονται και οι εγκαταστάσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πουλήθηκαν σε ξένη εταιρεία. Η έκταση των 400 περίπου στρεμμάτων, που καλύπτουν οι χώροι των σιδηροδρόμων από τον Πειραιά μέχρι τον Ρέντη, τα παλαιά εργοστάσια της ΣΠΑΠ στα Καμίνια και τον Ρέντη, τα αποθετήρια βαγονιών, τα μηχανουργεία, που είναι εγκαταλειμμένα εδώ και χρόνια. Γιατί δεν κηρύσσονται όλο αυτά τα εργοστάσια διατηρητέα, για να υποχρεωθεί η νέα ιδιοκτήτρια εταιρεία να ξεχάσει πως μπορεί να οικοδομήσει αυτές τις εκτάσεις και να δημιουργήσει κάποιους χώρους πρασίνου στις γειτονιές που βρίσκονται;

Στην ίδια κατάσταση βρίσκεται και ο χώρος των γραμμών του παλαιού σιδηροδρόμου Πειραιά – Λάρισας, από τον Άγιο Διονύσιο μέχρι τη Λεύκα, όπου υπήρχε σχεδιασμός για ποδηλατόδρομο από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή. Μια έκταση έξι χιλιομέτρων μένει και αυτή αναξιοποίητη.


Σχολιάστε εδώ