Θ. Βούρδας: Περνάμε από τον εισπρακτικό Κ.Ο.Κ, στον «παιδευτικό» ΚΟΚ.

Θ. Βούρδας: Περνάμε από τον εισπρακτικό Κ.Ο.Κ, στον «παιδευτικό» ΚΟΚ.

Μία σειρά παραβάσεων δεν «τιμωρούνται» με χρηματικά πρόστιμα αλλά με διοικητικές κυρώσεις και υπάρχει και μία κατηγοριοποίηση όσον αφορά τα πρόστιμα.

– Πότε ολοκληρώνεται η διαδικασία με τις μπάρες
Εφ ‘όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας στις Δημοσκοπήσεις του Atticatv και στον δημοσιογράφο Γιώργο Λαιμό.

Ο κ. Βούρδας ερωτηθείς σχετικά με τη ψηφοφορία στη Βουλή και στις αλλαγές στον Κ.Ο.Κ τόνισε μεταξύ άλλων πως: «Σε σχέση με τον K.Ο.Κ αυτό που γίνεται είναι μια αλλαγή φιλοσοφίας. Περνάμε από τον εισπρακτικό Κ.Ο.Κ, στον «παιδευτικό» ΚΟΚ. Μία σειρά παραβάσεων δεν «τιμωρούνται» με χρηματικά πρόστιμα αλλά με διοικητικές κυρώσεις και υπάρχει και μία κατηγοριοποίηση όσον αφορά τα πρόστιμα.

Σε χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας. Επίσης μπαίνουν επιπλέον κριτήρια σχετικά με την παράβαση που κάνει ο κάθε πολίτης. Ήδη εμείς από σήμερα ξεκινάμε να ενεργοποιούμε την νομοπαρασκευαστική επιτροπή η οποία θα καταθέσει προς τον υπουργό την εισήγηση για τα ύψη των προστίμων.

Υπήρχε ένα παράδοξο. Ο προηγούμενος ΚΟΚ είχε ένα φάσμα προστίμων… τουλάχιστον 200 διαφορετικά εναλλακτικά οικονομικά πρόστιμα. Άρα τώρα έχουμε μια κωδικοποίηση. Ένα συγκεκριμένο πλαίσιο και ένα φάσμα μέσα στο οποίο μπορούν να κινούνται τα πρόστιμα αυτά».

Ερώτηση: Πώς μπορεί να γίνει η σύνδεση των προστίμων με τα εισοδήματα;
«Τώρα ξεκινάει η διαδικασία με βάση την κατηγοριοποίηση που προβλέπει ο νόμος στα πρόστιμα. Η σχετική νομοπαρασκευαστική επιτροπή, στην οποία συμμετέχουν αντίστοιχοι φορείς και επιστήμονες θα καταθέσουν την εισήγησή τους προς τον υπουργό για να βγει η απόφαση θα διαμορφωθεί το αμέσως επόμενο διάστημα.

Παράλληλα, τόσο με την Ελληνική Αστυνομία που υπάρχει τον τελευταίο καιρό μία πολύ καλή συνεργασία, κυρίως για το κομμάτι της πρόληψης της οδικής ασφάλειας, μπαίνει το θέμα του να μπορούμε να διαλειτουργούμε, σε μια διαδικασία που δεν θα παιδεύει ακόμη και τον αστυνομικό. Θα διαλειοτυργούν τα ηλεκτρονικά συστήματα των υπουργείων προκειμένου να γίνεται αυτόματα».
Ερ: Πότε θα κλείσουν ολοκληρωτικά οι μπάρες στα μέσα μεταφοράς;
«Αυτή τη στιγμή έχουν κλείσει 26 από τους 65, τόσο στο μετρό όσο και στον ηλεκτρικό, αναφέρομαι στο σύνολο των σταθμών που υπάρχουν. Η στόχευση είναι μέσα στον επόμενο μήνα να έχει ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία. Επιλέγουμε και λίγο την σταδιακή εφαρμογή.

Πριν από 15 μέρες έκλεισε το Σύνταγμα, προκειμένου και ο ίδιος ο κόσμος να εξοικειωθεί με το καινούριο σύστημα. Να λέμε τα πράγματα όπως ήταν. Είχαμε μία σύμβαση που υπεγράφη τον Δεκέμβριο του 2014, που δεν προέβλεπε φάση μετάβασης, σε σχέση με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Υπήρξε ειδική διαπραγμάτευση με τον ανάδοχο του ΣΔΙΤ για το πώς θα μπει και μπήκε και χωρίς επιπλέον κόστος για το Ελληνικό δημόσιο ένας καινούριος αριθμός μηχανημάτων για να εκδίδει τις κάρτες. Ήδη είμαστε στη φάση να μπορούν να λειτουργούν και τα παλιά μηχανήματα.

Ξεπεράσαμε μετά από 1,5 χρόνο τη διαδικασία της άδειας της Αρχής προστασίας προσωπικών δεδομένων, που στην αρχή δεν μας έδινε τη δυνατότητα να καλέσουμε τους πολίτες που τώρα το κάνουμε.
Ερ: Η διαδικασία για τον προαστιακό στο Λαύριο προχωράει;
«Το πρώτο θέμα είναι ότι ήδη συμφωνήσαμε, καταρχήν, να προχωρήσει και η ένταξη του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και στο δίκτυο του προαστιακού. Κάναμε την συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και προχωράει η διαδικασία»
Ερ: Θα γίνει με την ίδια διαδικασία;
Θα γίνει ακριβώς με την ίδια διαδικασία. Θα είναι κάρτα η οποία έχει εκδώσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είτε θα είναι κάρτα που έχει εκδώσει ο ΟΑΣΑ δεν χρειάζεται ο πολίτης να ταλαιπωρείται δύο φορές.
Δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη:


Σχολιάστε εδώ