Ο υπ. Ναυτιλίας δεν εφαρμόζει γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους

Ο υπ. Ναυτιλίας δεν εφαρμόζει γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους

-Αναστάτωση στις Κυκλάδες – Στα κάγκελα τα πληρώματα

Εκρηκτική κατάσταση διαμορφώνεται στην ακτοπλοΐα δεδομένου ότι βρισκόμαστε τρεισήμισι μήνες πριν την έναρξη της σεζόν και ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει ποια δρομολόγια θα γίνονται ποιες γραμμές θα καλύπτονται ποιες θα είναι οι ώρες αναχώρησης και άφιξης των πλοίων κλπ.

Υπάρχει το σταθερό πλαίσιο που λειτουργούσε και πέρσι με τη διαφορά ότι για φέτος έχουν γίνει νέες αιτήσεις για γραμμές που θα συνδέουν άλλα λιμάνια μεταξύ τους και οι οποίες ακόμα παραμένουν μετέωρες. Έτσι, το καλοκαίρι μπορεί ο κόσμος να βρεθεί σε ένα διαφορετικό ακτοπλοϊκό τοπίο που δεν θα το γνωρίζει και είτε θα ταλαιπωρηθεί χωρίς λόγο είτε δεν θα μπορέσει να εξυπηρετηθεί στο βαθμό που επιθυμεί.

Αυτό οφείλεται στην αλλοπρόσαλλη τακτική του υπουργού Ναυτιλίας ο οποίος αντί να κάνει παρεμβάσεις για να εκτονώσει την κατάσταση που τείνει να δημιουργηθεί ρίχνει λάδι στη φωτιά και κάνει τα πράγματα ακόμη χειρότερα.

Το πρόβλημα ξεκίνησε το περασμένο καλοκαίρι εντελώς αιφνιδιαστικά, όταν το υπουργείο μετέθεσε την προθεσμία κατάθεσης αιτήσεων για τη δρομολόγηση πλοίων τη φετινή σεζόν από τις 30 Νοέμβρη που ήταν στις 31 Αυγούστου δηλαδή τρεις μήνες νωρίτερα.

Συμπτωματικά τον περασμένο Ιούλιο μια ακτοπλοϊκή εταιρεία η οποία είχε βραβευτεί από τους Lloyds του Λονδίνου για την ευπρεπή παρουσία των πλοίων της και την εξαιρετική εξυπηρέτηση των επιβατών, η GOLDEN STAR FERRIES, είχε ανακοινώσει την αγορά δύο ταχύπλοων πλοίων νέας τεχνολογίας.

Κύκλοι του λιμανιού έλεγαν τότε ότι η προθεσμία υποβολής αιτήσεων μετατέθηκε τρεις μήνες νωρίτερα για να μην προλάβει η εταιρεία να κάνει αίτηση για τα συγκεκριμένα πλοία και να της μείνουν στο… ράφι φέτος το καλοκαίρι. Τελικά επιβεβαιώθηκε γιατί το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συ­γκοινωνιών (Σ.Α.Σ) δεν έδωσε άδεια δρομολόγησης στα δύο πλοία επειδή έγινε εκπρόθεσμα η αίτηση! Μετά τον θόρυβο που ξεσηκώθηκε, ο υπουργός ζήτησε να γνωμοδοτήσει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους αν θα πρέπει να γίνει δεκτή η εκπρόθεσμη αίτηση, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στα χρονικά της ακτοπλοΐας.

Τον Γενάρη το Νομικό Συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα ότι το υπουργείο έχει άδικο και θα έπρεπε να κάνει δεκτό το αίτημα της δρομολόγησης των δύο ταχύπλοων.

Μέχρι τώρα όμως, ο υπουργός κάνει ότι δεν γνωρίζει την απόφαση που ο ίδιος ζήτησε και δεν υπογράφει τα δρομολόγια των δύο πλοίων!

Να σημειώσουμε ότι τα δρομολόγια αυτά δεν τα καθόρισε η πλοιοκτήτρια εταιρεία αλλά τα ζήτησαν οι τοπικοί φορείς των Κυκλάδων σε σύσκεψη που συγκάλεσε ο δήμαρχος Σύρου Γ. Μαραγκός στην Ερμούπολη για την ενίσχυση της ενδοκυκλαδικής συ­γκοινωνίας.

Μέχρι τώρα το ενδοκυκλαδικό δρομολόγιο είναι επιδοτούμενο και γίνεται με συμβατικό πλοίο. Η GOLDEN STAR FERRIES ανακοίνωσε σε κείνη τη συνεδρίαση ότι θα ενισχύσει με περισσότερες προσεγγίσεις και θα το εκτελεί καθημερινά με δύο ταχύπλοα ένα από τον Πειραιά και ένα από τη Σύρο.

Αυτά είναι τα δρομολόγια που αρνείται να δώσει ο υπουργός Ναυτιλίας. Δημιουργούνται, λοιπόν, τεράστια ερωτήματα στα οποία θα πρέπει να απαντήσει αμέσως ο υπουργός Ναυτιλίας. Τι σκοπό εξυπηρετεί η άρνησή του; Ποιοι είναι οι λόγοι;

Οι πρακτικές αυτές, όμως, του υπουργείου έχουν ολέθρια αποτελέσματα για την ακτοπλοΐα. Αφενός μεν γιατί οι νησιώτες χάνουν ένα σημαντικό κομμάτι της συγκοινωνίας τους, και αφετέρου γιατί οι 300 εργαζόμενοι στα πλοία της εν λόγω εταιρείας ,που δεν της δίνουν δρομολόγια βρίσκονται… στον αέρα καθώς εάν δεν πάρουν γραμμές τα βαπόρια και δεν δουλέψουν θα απολυθούν.

Με αυτές τις τακτικές το τοπίο στην ακτοπλοΐα γίνεται όλο και πιο θολό, όταν φαίνεται ότι κάποιες εταιρείες στοχοποιούνται ή και ότι κάποιες άλλες ευνοούνται και εκείνοι που απειλούνται να μείνουν χωρίς δουλειά είναι σε αναμμένα κάρβουνα.

Ο υπουργός έχει το μαχαίρι και το πεπόνι. Με βάση τον νόμο μπορεί να ομαλοποιήσει την κατάσταση και να μην υπάρξει αναστάτωση στα λιμάνια το καλοκαίρι.

Νίκος Παρασκευάς


Σχολιάστε εδώ