Β. Κορκίδης: Κόμβος του παγκόσμιου συστήματος μεταφοράς ο Πειραιάς

-Προκαλεί το ενδιαφέρον μεγάλων ξένων επενδυτών

Στον Πειραιά, συναντήθηκαν δύο γίγαντες της παγκόσμιας οικονομίας, η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφορών, η Cosco, και η πρώτη δύναμη του πα­γκόσμιου εμπορικού στόλου, η Ελληνική Ναυτιλία. Τα αποτελέσματα της συνάντησης αυτής είναι ήδη θεαματικά και αναμένεται να γίνουν ακόμα καλύτερα.

Με τα λόγια αυτά, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης, καλωσόρισε το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, το «Cosco Shepping Taurus», χωρητικότητας 20.000 TEUs, που πραγματοποιεί το παρθενικό του ταξίδι.

Όπως είπε ο κ. Κορκίδης, η σύμπλευση Cosco και Ελληνικής Ναυτιλίας έχει ευεργετικές συνέπειες για τη χώρα και το λιμάνι, όπως:

• Ο Πειραιάς να είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος λιμένας σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.

• Το λιμάνι να είναι έτοιμο να υποδεχτεί και να εξυπηρετήσει τους νέους «γίγαντες των θαλασσών».

• To λιμάνι του Πειραιά να εξελίσσεται σε στρατηγικό σημείο για τον «Θαλάσσιο Δρόμο του Μεταξιού» της Κίνας του 21ου αιώνα.

• Το δυναμικό της νέας προβλήτας ΙΙΙ να καθιερώνει τον Πειραιά στα μεγαλύτερα και καλύτερα εξοπλισμένα ευρωπαϊκά λιμάνια.

• Η νέα πλωτή δεξαμενή, τα terminals της κρουαζιέρας με ξενοδοχεία 5 * και συνεδριακό κέντρο να τοποθετήσουν σύντομα το λιμάνι του Πειραιά στην κορυφή των μεσογειακών και ευρωπαϊκών λιμένων.

• Ο Πειραιάς να γιγαντώνεται και να είναι πλέον ένα σύγχρονο λιμάνι υψηλών προδιαγραφών.
Πιστεύω, επισήμανε ο κ. Κορκίδης, ότι, μέχρι στιγμής, η επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά έχει δώσει υπεραξία στην ευρύτερη περιοχή, αναζωπυρώνοντας ταυτόχρονα το επενδυτικό ενδιαφέρον εταιρειών ελληνικών και ξένων συμφερόντων, που στοχεύουν στη δημιουργία ξενοδοχειακών μονάδων, συνεδριακών κέ­ντρων και εμπορικών χώρων στα cruise terminals, επωφελούμενες από την αναβάθμιση της πόλης. Φυσικά, υποστηρίζουμε επί της αρχής το «Masterplan» της ΟΛΠ ΑΕ, καθώς τα επόμενα τρία χρόνια, ο Πειραιάς αναμένεται να αναπτυχθεί, τόσο επενδυτικά όσο και επιχειρηματικά και χωροταξικά.

Σε αυτό το σημείο, κατέληξε, θα ήθελα να αναφέρω ότι έχουμε προτείνει, ως ΕΒΕΠ, τη δημιουργία μιας γέφυρας συνεργασίας, με στόχο τη ζεύξη του Σχεδίου Ανάπτυξης Λιμένος (ΣΑΛ) και της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (ΟΧΕ) του Δήμου Πειραιά, ώστε να λειτουργήσουν συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά.

Στόχος όλων των επιχειρηματικών φορέων της περιοχής θα πρέπει να είναι να αποτελέσει το λιμάνι του Πειραιά κόμβο του παγκόσμιου συστήματος μεταφορών και να σηματοδοτήσει την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.


Σχολιάστε εδώ