Γ. Μώραλης και Π. Κόκκαλης: παρουσίασαν τη στρατηγική για τη Γαλάζια Ανάπτυξη για τον Πειραιά

Γ. Μώραλης και Π. Κόκκαλης: παρουσίασαν τη στρατηγική για τη Γαλάζια Ανάπτυξη για τον Πειραιά

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης και ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος για την Τοπική Οικονομική Ανάπτυξη και Επιχειρηματικότητα κ. Πέτρος Κόκκαλης, παρουσίασαν σήμερα στους εκπροσώπους των φορέων της πόλης, στο Δημοτικό Θέατρο τη Στρατηγική του Δήμου Πειραιά για τη Γαλάζια Ανάπτυξη.

Την αναλυτική παρουσίαση έκανε ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος για την Τοπική Οικονομική Ανάπτυξη και Επιχειρηματικότητα κ. Πέτρος Κόκκαλης.


Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης τόνισε ότι αισθάνεται υπερήφανος γιατί ο Δήμος Πειραιά είναι από τις πρώτες πόλεις στην Ελλάδα που διαμόρφωσε Στρατηγική για τη Γαλάζια Ανάπτυξη, επειδή -όπως είπε- από την πρώτη στιγμή η Δημοτική Αρχή ανέδειξε τη σημασία που έχει η θάλασσα για την οικονομική ανάπτυξη της πόλης.

Μίλησε για την ταχύτατη ανάπτυξη με σύγχρονες προδιαγραφές του λιμανιού στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων και του κλάδου της κρουαζιέρας και για την επιλογή της Κίνας να καταστήσει το λιμάνι σε σημαντικό κόμβο, στον νέο δρόμο του μεταξιού προς την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το γεγονός αυτό –συμπέρανε ο κ. Μώραλης – «μετατρέπει τον Πειραιά σε έναν τόπο ευκαιριών για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας». Υπενθύμισε ότι στον Πειραιά λειτουργούν παραδοσιακές επιχειρήσεις που έχουν σχέση με τη λειτουργία του λιμανιού, όπως η εφοδιαστική αλυσίδα, η ναυπηγοεπισκευή κ.ά.

Επίσης – συμπλήρωσε- στο πολύ μεγάλο παράκτιο μέτωπο που διαθέτει η πόλη συνυπάρχουν αλιευτικές δραστηριότητες, παραλίες, μαρίνες, επιχειρήσεις εστίασης και διασκέδασης οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο της Γαλάζιας Ανάπτυξης.

Ο Δήμος Πειραιά -υπογράμμισε ο Δήμαρχος – εξασφάλισε μέσω της Ο.Χ.Ε. 80 εκατομμύρια ευρώ για επενδύσεις και έργα στην πόλη εκ των οποίων τα 25 εκατομμύρια ευρώ κατευθύνονται στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας.

Αναφερόμενος στις δυνατότητες αυτές του Πειραιά, τόνισε ότι ο Δήμος στηρίχθηκε σε αυτές για την εκπόνηση της Στρατηγικής για τη Γαλάζια Ανάπτυξη (2018 – 2024), η οποία -όπως εξήγησε -στοχεύει στην διάδοση της Γαλάζιας Οικονομίας στην πόλη, ώστε να αποτελέσει κινητήριο μοχλό ανάπτυξης και δημιουργίας θέσεων εργασίας.


Ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος για την Τοπική Οικονομική Ανάπτυξη και Επιχειρηματικότητα κ. Πέτρος Κόκκαλης στην εισαγωγή του για την Στρατηγική του Δήμου Πειραιά, αναφέρθηκε στη σημασία της συμμετοχής των φορέων της πόλης στην διαβούλευση για την διαμόρφωση του κειμένου για την Στρατηγική της Γαλάζιας Ανάπτυξης. Εξήρε το γεγονός ότι ο Πειραιάς είναι η πρώτη πόλη στην Ελλάδα και από τις πρώτες στην Ευρώπη, που αντιμετωπίζει τη Γαλάζια Ανάπτυξη με μια συγκεκριμένη στρατηγική, την οποία έχει ψηφίσει το Δημοτικό Συμβούλιο.

Επισυνάπτεται η παρουσίαση του κ. Κόκκαλη και αναλυτικά, η Στρατηγική για την Γαλάζια Ανάπτυξη του Δήμου Πειραιά 2018-2024, στο site του Δήμου και στο εξής link: http://www.pireasnet.gr/LinkClick.aspx?fileticket=q%2filCZnX2Io%3d&tabid=36


Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιά κ. Άγγελος Κότιος, αφού ευχαρίστησε τη Δημοτική Αρχή για την τιμητική πρόσκληση, αναφέρθηκε στην ραγδαία ανάπτυξη (μετά την ανάληψη των καθηκόντων του) μιας στενής πολυεπίπεδης και πολυθεματικής συνεργασίας με τη Δημοτική Αρχή, με τα Επιμελητήρια, αλλά και άλλους εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας γιατί -όπως επισήμανε – στρατηγικός στόχος είναι η ενσωμάτωση του Πανεπιστημίου στην τοπική κοινωνία και οικονομία.

Βασική επιδίωξη – συμπλήρωσε – είναι να συμβάλλει στην οικονομική ανάπτυξη, στην αύξηση της γνώσης στην περιοχή της έρευνας και καινοτομίας.

Χαρακτήρισε τη Στρατηγική της Γαλάζιας Ανάπτυξης του Δήμου Πειραιά ρεαλιστικό σχέδιο που το όραμα, οι στρατηγικοί στόχοι και οι δράσεις συνδέονται συνεκτικά μεταξύ τους, χωρίς υπερβολές. Πρόκειται -όπως είπε- για μια ολοκληρωμένη παρέμβαση που αφορά την οικονομία, περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα.

Ο Πειραιάς –κατέληξε- είναι «καταδικασμένος» να ασχολείται με τη Γαλάζια Ανάπτυξη. Εκεί είναι το συγκριτικό του πλεονέκτημα. Η θάλασσα ήταν και είναι το μέλλον της πόλης.


Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ και του ΕΒΕΠ κ. Βασίλης Κορκίδης τόνισε ότι με τη διαμόρφωση της Στρατηγικής για τη Γαλάζια Ανάπτυξη, ο Πειραιάς πρωτοπορεί, βρίσκεται στο στάδιο της υλοποίησης, έχει ξεπεράσει το χρονοδιάγραμμα του προγραμματισμού την στιγμή που – όπως είπε – σε εθνικό επίπεδο η μνημονιακή υποχρέωση είναι στο τέλος Απριλίου να έχει κατατεθεί, για την τέταρτη αξιολόγηση, η στρατηγική για την ανάπτυξη. Στην συνέχεια έκανε αναφορά στον πολύτιμο αναπτυξιακό χρόνο που χάθηκε στο παρελθόν, ενώ τώρα πρέπει να γίνουν πολλά πράγματα σε λίγο χρόνο. Αναφερόμενος στο επιχειρησιακό πρόγραμμα 2018 – 2024 τόνισε ότι θα χαράξει την πορεία της πόλης σε επιχειρηματικό, χωροταξικό και πολιτισμικό επίπεδο για τα επόμενα 25 χρόνια. «Δεν πάμε με την αντίληψη -είπε χαρακτηριστικά -να μην χαθεί ούτε ένα ευρώ, αλλά να πιάσει τόπο κάθε ευρώ είτε αφορά την απασχόληση στην περιοχή είτε την επιχειρηματικότητα είτε τα «φαντάσματα» που εκκρεμούν εδώ και χρόνια και πρέπει επιτέλους να αποκατασταθούν». Υπογράμμισε ότι σε αυτή τη συγκυρία ο Πειραιάς βρίσκεται στο επίκεντρο είτε το θέλουν κάποιοι είτε δεν το θέλουν. Στον Πειραιά έχουμε -όπως είπε- δύο επενδυτικά σχέδια. Είναι η Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση και το master plan του λιμανιού, τα οποία πρέπει να λειτουργήσουν συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά. Τέλος, αναφέρθηκε στο ρόλο του Δήμου Πειραιά, ο οποίος πρέπει να συγκεντρώσει όλες τις προτάσεις των φορέων και να διαβουλευτεί με την ΟΛΠ Α.Ε.


Ο Αντιπρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Γιώργος Αλεξανδράτος, αφού συνεχάρη τη Δημοτική Αρχή για την πρωτοβουλία αυτή, επεσήμανε ότι τα λόγια γίνονται έργα. Υπογράμμισε ότι τα 80 εκατομμύρια ευρώ δεν αφορούν ένα μεγάλο έργο, αλλά έργα σε διάφορους τομείς. Το πρόγραμμα αυτό όπως είπε αφορά όλους. Ο Πειραιάς έχει τον Δήμο, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, την Ναυτιλία και την Εκπαίδευση, απομένει η στήριξη όλων των φορέων για την επιτυχία. Μίλησε για την εξωστρέφεια της Δημοτικής Αρχής δίνοντας σε όλο τον κόσμο τη δυνατότητα να μελετήσει αυτές τις ιδέες και να αποκωδικοποιήσει τον τρόπο με τον οποίο κάθε μπάτζετ για κάθε έργο μπορεί να αξιοποιηθεί και να μπουν μέσα στην οικονομία. Τέλος, υποστήριξε ότι το Ναυτικό Επιμελητήριο μπορεί να στηρίξει αυτή την προσπάθεια, δίνοντας ιδέες, από την πλευρά της ελληνικής ναυτιλίας.


Σχολιάστε εδώ