Το… ντέρμπι άρχισε νωρίς στην ακτοπλοΐα!

Το… ντέρμπι άρχισε νωρίς στην ακτοπλοΐα!

-Αν από τώρα ξεκίνησαν τα παρατράγουδα, τι θα γίνει χαμός το καλοκαίρι…
-Το παρασκήνιο της κόντρας Ηλιόπουλου – Στεφάνου
-Γιατί δυσκολεύεται να αποφασίσει ο υπουργός

Όλα τα έχουμε δει σ’ αυτή τη χώρα εκτός από… απεργία πείνας εφοπλιστή! Να, όμως, που έγινε κι αυτό! Ο εκ των ιδιοκτητών της «Golden Star Ferries», Γ. Στεφάνου, που διαθέτει 5 ακτοπλοϊκά πλοία, προχώρησε την περασμένη Τετάρτη και για μισή μέρα περίπου σε απεργία πείνας έξω από το γραφείο του υπουργού Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλή, επειδή δεν του υπέγραφε τα δρομολόγια που είχε εγκρίνει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) για τα πλοία του. Το επίμαχο δρομολόγιο προέβλεπε κατάπλου του πλοίου του κ. Στεφάνου στη Σαντορίνη, την ίδια ώρα που καταπλέει και αναχωρεί το πλοίο της «Jet Ferries» της οικογένειας Ηλιόπουλου, το οποίο, όμως, κάνει εδώ και χρόνια αυτή τη γραμμή, ενώ η «Golden Star» ξεκινάει από φέτος να πηγαίνει Σαντορίνη.

Το θέμα δεν είναι τόσο απλό, γιατί όπως λένε κύκλοι του λιμανιού, ακόμα και το ΣΑΣ καταχρηστικά έδωσε τη γραμμή στον κ. Στεφάνου, αφού το αίτημά του για δρομολογήσεις προς Σαντορίνη ήταν εκπρόθεσμο. Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι δεν ζήτησε νέα γραμμή, αλλά επέκταση της ισχύουσας. Δηλαδή, έχει ένα πλοίο που πηγαίνει Ραφήνα – Άνδρο – Τήνο – Μύκονο και ζήτησε να επεκταθεί και προς Πάρο – Σαντορίνη – Ηράκλειο. Αυτό μπορεί να πει κανείς ότι είναι επέκταση.

Όμως, ζήτησε και δεύτερη γραμμή για άλλο πλοίο του, από Ηράκλειο προς Σαντορίνη – Πάρο – Μύκονο – Τήνο – Άνδρο – Ραφήνα. Οπότε, σίγουρα έχουμε εν προκειμένω νέα δρομολόγηση και μάλλον έχουν δίκιο εκείνοι που υποστηρίζουν ότι το ΣΑΣ έκανε υπέρβαση και τουλάχιστον το δρομολόγιο της επιστροφής δεν έπρεπε να το εγκρίνει γιατί ως νέο είναι εκπρόθεσμο, ενώ το άλλο μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι επέκταση του υπάρχοντος, οπότε δεν τίθεται θέμα προθεσμίας.

Το θέμα, όμως, είναι αλλού. Στο ότι τα πλοία θα καταπλέουν στον Αθηνιό (Σαντορίνη), την ίδια ώρα με τα πλοία του Ηλιόπουλου. Και ο προβλήτας, επειδή είναι ετοιμόρροπος, δύσκολα θα αντέξει τόση επιβάρυνση. Αυτό επεσήμαναν στον υπουργό οι τοπικοί φορείς της Σαντορίνης που έθεσαν και θέμα ασφάλειας των επιβατών, αφού αν γίνει κάποια ζημιά στο λιμάνι σίγουρα θα έχουμε θύματα, γιατί ο χώρος είναι ελάχιστος.

Άλλωστε οι αποφάσεις του ΣΑΣ είναι γνωμοδοτικές και δεν δεσμεύεται ο υπουργός να τις υπογράψει. Γι’ αυτό και ο Π. Κουρουμπλής ψάχνει να βρει μία… Σολομώντεια λύση για να μην καταρρεύσει η Ακτοπλοΐα που φέτος αναμένεται να σπάσει όλα τα ρεκόρ. Προσανατολίζεται, λοιπόν, να δώσει τη μία γραμμή στον κ. Στεφάνου, αλλά μία ώρα νωρίτερα ή αργότερα από το δρομολόγιο του πλοίου του κ. Ηλιόπουλου, το οποίο, όπως και να το κάνουμε δικαιούται να έχει τον πρώτο λόγο, γιατί καλύπτει επί χρόνια τη γραμμή τη συγκεκριμένη ώρα. Ο κ. Στεφάνου δεν το δέχθηκε, ξεκίνησε απεργία πείνας, αλλά στη συνέχεια, μόλις ο υπουργός είπε ότι θα επανεξετάσει το θέμα και θα βρει λύση, τη σταμάτησε.

Επειδή, όμως, μέχρι το βράδυ της Παρασκευής ο κ. Κουρουμπλής δεν είχε υπογράψει, ανακοίνωσε τελεσιγραφικά πως αν δεν υπογράψει τις επόμενες ώρες, θα κλείσει την εταιρεία του και θα αφήσει 300 ναυτικούς στον δρόμο!

Κύκλοι του υπουργείου, αλλά και της Ακτοπλοΐας έλεγαν ότι είναι πρωτοφανές να προσπαθούν κάποιοι πλοιοκτήτες να εκβιάσουν τον υπουργό για να τους κάνει το χατίρι και δικαιολογούσαν τη στάση του κ. Κουρουμπλή. Να σημειώσουμε ότι και οι υπόλοιπες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις Κυκλάδες («Blue Star» και «Hellenic Seaways») ταυτίζονται με τη θέση του υπουργού, καθώς θεωρούν ακατανόητη την επιμονή της «Golden Star» να μη δέχεται ούτε αλλαγή ώρας.

Από την πλευρά του ο Μάριος Ηλιόπουλος ανακοίνωσε ότι σε περίπτωση που ο κ. Στεφάνου πραγματοποιήσει την απειλή του, ή αν προχωρήσει σε επιλεκτικές απολύσεις, θα προσλάβει εκείνος τους ναυτικούς για να μη μείνουν άνεργοι!

Όλα δείχνουν, λοιπόν, ότι… το ντέρμπι άρχισε νωρίς στην ακτοπλοΐα. Ας πάρουν το μήνυμα οι αρμόδιοι και ας λάβουν έ­γκαιρα τα μέτρα που απαιτούνται, γιατί αν από τώρα ξεκίνησαν οι «κόντρες» μεταξύ των εταιρειών, φανταστείτε το καλοκαίρι τι έχει να γίνει…

ΝΙΚΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ


Σχολιάστε εδώ