Το ατύχημα… Ανασύρει μνήμες του ’96

Το… «ξύσιμο» της κανονιοφόρου «Νικηφόρος» από τουρκικό περιπολικό στην ευρύτερη περιοχή των Ιμίων ανασύρει μνήμες του ’96. Η κρίση των Ιμίων ξεκινά με την προσάραξη σε αβαθή ύδατα, κοντά στην ανατολική Ίμια, του τουρκικού φορτηγού πλοίου «Φιγκέν Ακάτ», στις 25 Δεκεμβρίου του 1995. Ο πλοίαρχός του, που εκπέμπει σήμα κινδύνου, αρνείται τη βοήθεια από το Λιμενικό, υποστηρίζοντας ότι βρίσκεται σε τουρκική περιοχή και ότι οι μόνες αρμόδιες για την επίλυση του ζητήματος είναι οι αρχές της χώρας του…

Όπως και τώρα, έτσι και τότε η ελληνική κυβέρνηση τηρεί σιγή ασυρμάτου. Η ασθένεια του Ανδρέα Παπανδρέου καθιστά… σκορποχώρι μια κυβέρνηση που τα μέλη της επιδίδονται είτε στην κούρσα της διαδοχής (κάποια από αυτά) είτε στον ακροβολισμό των περισσότερων στη μετά Ανδρέα εποχή…
Αυτή η εποχή θα ξεκινήσει θλιβερά. Από την ήδη διαφαινόμενη σταριλίστικη συμπεριφορά του Πάγκαλου μέχρι το «ευχαριστώ τους Αμερικανούς», του νεόκοπου, τότε, πρωθυπουργού Σημίτη, θα μεσολαβήσουν έννοιες όπως «γκρίζες ζώνες» και «status quo ante» και μάλιστα επικυρωμένες με τον θάνατο του υποπλοίαρχου Χριστόδουλου Καραθανάση, του υποπλοίαρχου Παναγιώτη Βλαχάκου και του αρχικελευστή Έκτορα Γιαλοψού…

Τις τελευταίες μέρες, στη θαλάσσια περιοχή των Ιμίων η ένταση μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων είναι συνεχής. Η Τουρκική Ακτοφυλακή παρενοχλεί αδιάκοπα τους έλληνες ψαράδες, ενώ όταν παρεμβαίνουν τα σκάφη του Λιμενικού δημιουργούνται συνθήκες εμπλοκής.

Οι Τούρκοι στήνουν και πάλι συνθήκες, ακολουθώντας… δοκιμασμένες συνταγές; Είναι ένα εύλογο ή (μήπως) ρητορικό ερώτημα…


Σχολιάστε εδώ