Νέα τάξη πραγμάτων διαμορφώνεται στον Πειραιά
Καταιγιστικές εξελίξεις στην κοινωνία, την εκπαίδευση και την οικονομία φέρνει το «άνοιγμα» της Cosco στον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα
H Cosco, εκμεταλλευόμενη την ανυπαρξία σχεδίου για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και διαπιστώνοντας τις παθογένειες του συστήματος που οδήγησε τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος σε μαρασμό, μόλις στον δεύτερο χρόνο παρουσίας της στους χώρους που κατέκτησε μέσω της λεόντειας συμφωνίας πώλησης του ΟΛΠ, μπαίνει γερά πλέον στο… παιγνίδι της ναυπηγοεπισκευής και φιλοδοξεί να κάνει το Πέραμα και την εν γένει περιοχή μεταξύ Ικονίου και Κυνόσουρας μια τεράστια ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία!
Αυτό από μόνο του έχει δύο όψεις: Η μία αφορά την ανάπτυξη που θα έρθει σε όλον τον Πειραιά, μιας και θα δημιουργηθούν πολλές θέσεις εργασίας, με μισθούς… Κίνας οπωσδήποτε, γιατί μόνο έτσι μπορεί να αντέξει στον διεθνή ανταγωνισμό μια βιομηχανία τέτοιου μεγέθους. Η άλλη είναι το οριστικό κλείσιμο των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και ο περιορισμός των δραστηριοτήτων στα υπόλοιπα, αφού η Cosco ξέρει να δουλεύει τον ανταγωνισμό και να ενισχύει τον κύκλο εργασιών της.
Oι Τούρκοι κάνουν χρυσές δουλειές, αξιοποιώντας φυσικά τη δική μας τεχνογνωσία, αφού οι περισσότεροι τεχνίτες που εργάζονται εκεί είναι Έλληνες, οι οποίοι βέβαια εκεί δεν έχουν μισθούς… Περάματος αλλά έχουν ένα σίγουρο μεροκάματο.
Σύμφωνα με τους κινέζους επικεφαλής της Cosco, στόχος τους είναι να κυριαρχήσουν στην Ανατολική Μεσόγειο και να πάρουν τα πρωτεία ακόμα και από τους Τούρκους, που ίδρυσαν τεράστια ναυπηγοεπισκευαστική βάση στην Τούζλα, εκμεταλλευόμενοι τον μαρασμό του Περάματος. Όταν έκλεισε δηλαδή το Πέραμα άνοιξε η Τούζλα και έκτοτε οι Τούρκοι κάνουν χρυσές δουλειές, αξιοποιώντας φυσικά τη δική μας τεχνογνωσία, αφού οι περισσότεροι τεχνίτες που εργάζονται εκεί είναι Έλληνες, οι οποίοι βέβαια εκεί δεν έχουν μισθούς… Περάματος αλλά έχουν ένα σίγουρο μεροκάματο.
Οι Κινέζοι σε δύο-τρεις μήνες θα αρχίσουν να λειτουργούν μια πλωτή δεξαμενή που θα μπορεί να φιλοξενεί πλοία 80.000 τόνων. Ετοιμάζονται να φέρουν άλλες δύο, μια 80.000 τόνων πάλι και μια 300.000 τόνων, που θα είναι η μοναδική στην Ανατολική Μεσόγειο και θα πάρει όλες τις δουλειές τόσο από τις γειτονικές χώρες όσο και από τα υπόλοιπα εγχώρια ναυπηγεία.
Ίσως τώρα, μετά από 30 χρόνια, καταλάβουν κάποιοι το έγκλημα που έγινε στο Πέραμα…
Να σημειώσουμε ότι η Cosco πήρε όλες τις σχετικές αδειοδοτήσεις για τη νέα δεξαμενή, περιβαλλοντικές μελέτες, άδειες δόμησης, χώρων υποδοχής και λειτουργίας, άδεια εγκατάστασης κ.λπ., σε χρόνο ρεκόρ από το υπουργείο Ναυτιλίας. Όπως μας έλεγε ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ανδριανός Μιχάλαρος θα δημιουργηθεί ζήτηση για πιστοποιημένους τεχνίτες που σήμερα δεν υπάρχουν στην αγορά, όπως ελασματουργοί, ηλεκτροσυγκολλητές, αμμοβολιστές κ.λπ. Γι’ αυτό το Επιμελητήριο σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας θα δημιουργήσει ειδικότητες στην τεχνική εκπαίδευση για εξειδικευμένους και κυρίως πιστοποιημένους τεχνίτες του είδους, διότι σ’ έναν χρόνο θα υπάρχουν θέσεις και δεν θα υπάρχουν άτομα να τις καλύψουν.
Αναζητούσε 40 πιστοποιημένους χειριστές Clark και δεν έβρισκε!
Είναι χαρακτηριστικό ότι πρόσφατα η PHILIP MORRIS, η εταιρεία που εξαγόρασε την Παπαστράτος ΑΕ εδώ και χρόνια, ζήτησε για το εργοστάσιό της στον Ασπρόπυργο 40 πιστοποιημένους χειριστές Clark και δεν έβρισκε. Και μάλιστα πρόσφερε συμβάσεις εργασίας αορίστου χρόνου και με καλές αποδοχές, για τα σημερινά δεδομένα βέβαια. Κι αυτό συνέβη γιατί δεν υπήρχε κάποια ειδικότητα στα ΙΕΚ ή στα ΕΠΑΛ που να καλύπτει αυτές τις θέσεις. Να σημειώσουμε ότι πλέον οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες να προσλαμβάνουν τεχνίτες πιστοποιημένους, δηλαδή αποφοίτους αντίστοιχων σχολών. Μόνο που τέτοιες ειδικότητες δεν υπάρχουν…