Κατάσχεση Φ/Γ πλοίου “ΒΟΜΒΑ” με εκρηκτικά από την Τουρκία προς το Τζιμπουτί

Κατάσχεση Φ/Γ πλοίου “ΒΟΜΒΑ” με εκρηκτικά από την Τουρκία προς το Τζιμπουτί

Αποτελούσε μία «κινητή βόμβα» ήταν το σχόλιο του υποναύαρχου Γιάννη Αργυρίου, και συμπλήρωσε: Το Λιμενικό σώμα “απασφάλισε” αυτή την «κινητή βόμβα» η οποία θα είχε απρόβλεπτες συνέπειες…

Μετά από αξιοποίηση πληροφοριών του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, την 06-01-2018 εντοπίστηκε από ναυαγοσωστικό σκάφος του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ., το Φ/Γ πλοίο “ANDROMEDA” σημαίας Τανζανίας, που έπλεε στη θαλάσσια περιοχή του Αγίου Νικολάου Κρήτης, προκειμένου ελεγχθεί πλοίο και φορτίο από άνδρες Κλιμακίου Ειδικών Αποστολών του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. και του Τελωνείου Κρήτης.


 Πυρομαχικά για ολόκληρο στρατό!


Την 08-01-2018 κρίθηκε απαραίτητος ο ενδελεχής έλεγχος του φορτίου του εν λόγω πλοίου, το οποίο αποτελούταν από είκοσι εννέα (29) εμπορευματοκιβώτια και έντεκα (11) δεξαμενές υγραερίου. Για το λόγο αυτό, δόθηκε εντολή στον Πλοίαρχο του Φ/Γ “ANDROMEDA” να καταπλεύσει στον λιμένα Ηρακλείου Κρήτης, συνοδεία περιπολικού σκάφους Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ.
Επί του πλοίου επέβαινε οκταμελές πλήρωμα εκ των οποίων δύο (02) Ουκρανοί, πέντε (05) Ινδοί και ένας (01) Αλβανός υπήκοος και σύμφωνα με τα φορτωτικά έγγραφα του πλοίου, τα εμπορευματοκιβώτια είχαν φορτωθεί από τον λιμένα Mersin Τουρκίας με λιμένα εκφόρτωσης το Τζιμπουτί, ενώ οι δεξαμενές υγραερίου από τον λιμένα Ισκεντερούν Τουρκίας με λιμένα εκφόρτωσης το Ομάν.

Αφού εκφορτώθηκε το σύνολο του φορτίου, διενεργήθηκε έλεγχος από τον οποίο επιβεβαιώθηκε το περιεχόμενο των 29 εμπορευματοκιβωτίων (εκρηκτικές ύλες – πυροκροτητές και λοιπός εξοπλισμός αυτών), διασταυρούμενο με τα αναγραφόμενα στα δηλωτικά και συνοδευτικά έγγραφα του φορτίου. Ομοίως επιβεβαιώθηκε ότι, οι 11 δεξαμενές υγραερίου ήταν κενές φορτίου.
Παράλληλα, την 09-01-2018 διενεργήθηκε στο πλοίο επιθεώρηση από το Τοπικό Κλιμάκιο Επιθεωρήσεων Πλοίων Ηρακλείου και διαπιστώθηκαν συνολικά εκατόν δύο (102) σοβαρές παρατηρήσεις/ελλείψεις αναφορικά με την αξιοπλοΐα του, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια του πλοίου, του πληρώματος και του φορτίου.

Συναφώς γνωρίζεται ότι, κατά τη διάρκεια της διενεργηθείσας προανάκρισης προέκυψε ότι ο Πλοίαρχος του πλοίου έλαβε εντολή από τον ιδιοκτήτη αυτού να μεταβεί στον λιμένα Μισουράτας Λιβύης, προκειμένου εκφορτώσει και παραδώσει το σύνολο του φορτίου, περιοχή για την οποία σύμφωνα με το άρθρο 2, παρ. 1α σε συνδυασμό με την παρ. 4.1 του Παραρτήματος Ι του Κανονισμού ΕΕ 2016/44, σχετικά με περιοριστικά μέτρα λόγω της κατάστασης στη Λιβύη και για την κατάργηση του Κανονισμού ΕΕ αριθ. 204/2011 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, απαγορεύεται η πώληση, προμήθεια, μεταβίβαση ή εξαγωγή, άμεσα ή έμμεσα, εξοπλισμού που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για εσωτερική καταστολή.

Επιπροσθέτως, εντοπίστηκε σχετική ημερολογιακή εγγραφή στο ημερολόγιο γέφυρας του πλοίου την 18-12-2017, ενώ επί του πλοίου δεν εντοπίστηκαν ναυτιλιακοί χάρτες για τις περιοχές Τζιμπουτί και Ομάν. Ως εκ τούτου το πλήρωμα του πλοίου, κατόπιν εντολής κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά, συνελήφθη και πρόκειται να προσαχθεί ενώπιον της, για σοβαρές παραβάσεις άρθρων του Π.Κ.

Το συγκεκριμένο φορτίο καθώς και το εν λόγω πλοίο κατασχέθηκαν.

Για την υπόθεση ενημερώθηκε η αρμόδια Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης, προκειμένου επιληφθεί για θέματα αρμοδιότητάς της.


Σχολιάστε εδώ