Ποιες πόλεις υπέκυψαν στον πειρασμό της «Black Friday»
Φέτος τα ελληνικά καταστήματα είχαν μεγαλύτερη συμμετοχή, και μάλιστα πιο οργανωμένα, σε σχέση με πέρυσι στον… εισαγόμενο πειρασμό της «Black Friday». Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΣΕΕ, από τα οποία φαίνεται ότι πολύ περισσότεροι πολίτες έτρεξαν να αγοράσουν πράγματα που είχαν ανάγκη, με τις προσφορές και τις εκπτώσεις να είναι το… δόλωμα.
Κλέβει τζίρο από τον χριστουγεννιάτικο, λέει η ΕΣΕΕ
Τα ποσοστά των καταστημάτων που συμμετείχαν φέτος σε αυτή την πρόκληση ήταν:
• Στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας συμμετείχε το 80% – 90% των καταστημάτων, στον Πειραιά το 70%, στο Περιστέρι το 35% – 40%, στη Νέα Ιωνία πάνω από το 60%, στην Κηφισιά συμμετείχαν οι 8 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις, στο Μαρούσι το 30%, στο Χαλάνδρι το 80% – 90%, όταν πέρυσι ήταν 30% – 40%, στη Γλυφάδα η συμμετοχή ήταν καθολική, στο Κερατσίνι 80% – 90%, στη Θεσσαλονίκη 90% και 60% – 70% στην περιφέρεια, και στην Πάτρα 85% – 90%, όταν πέρυσι ήταν μόλις 10%.
• Στην υπόλοιπη Ελλάδα: Στην Αλεξανδρούπολη η συμμετοχή των καταστημάτων ήταν καθολική, ενώ πέρυσι ήταν μόλις 10%, στη Λάρισα συμμετείχε το σύνολο των καταστημάτων, ενώ πέρυσι συμμετείχαν κυρίως οι μεγάλες αλυσίδες και το 10% των εμπορικών καταστημάτων, στη Σπάρτη πήρε μέρος το 50%, κυρίως καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και ηλεκτρονικά, με τις πωλήσεις να είναι σε υψηλό επίπεδο, στον Βόλο το 70% – 80%, στο Ρέθυμνο μόλις το 5% (!), στον Πύργο το 70%, στην Κομοτηνή το 70%, στο Αίγιο το 70%, στη Βέροια το σύνολο των καταστημάτων, στις Σέρρες το 80%, στα Τρίκαλα το 70%, στη Λαμία το 70%, ενώ πέρυσι ήταν πολύ μικρή η συμμετοχή, στη Χαλκίδα το 70% – 75%, στην Έδεσσα το 95% (!), στην Καλαμάτα το 60%, στο Μεσολόγγι το 40%, στη Θήβα το 30%, στην Καστοριά το 30%, στη Νάουσα το 30%, στα Γρεβενά το 15% – 20%, ενώ η Φλώρινα έκανε την εξαίρεση, καθώς δεν μπήκε στον πειρασμό κανένα μαγαζί.
Κερδισμένες οι αλυσίδες
Όπως επισημαίνει όμως η ΕΣΕΕ, παρότι η αγορά λειτούργησε θετικά, με τις πωλήσεις να ενισχύονται, η «Black Friday» δεν παύει να αποτελεί μια πρακτική που κρίνεται αρνητικά από τους καταστηματάρχες. Και τούτο γιατί αυτή η πρακτική οδηγεί στην αναδιανομή του τζίρου υπέρ των μεγαλύτερων επιχειρήσεων (αλυσίδων) αλλά και στην απορρόφηση του τζίρου των επόμενων ή προηγούμενων ημερών αλλά και του επερχόμενου χριστουγεννιάτικου τζίρου.