Υπάρχει διάβρωση παντού

Αυτό που διαπιστώνεται είναι ότι οι υπηρεσίες του κράτους δεν λειτούργησαν ή εμφανίστηκαν όταν είχε γίνει η καταστροφή. Και αναφερόμαστε στο Λιμενικό. Ακόμα κι αν είχαν μπερδευτεί για το ποιος έχει την αρμοδιότητα, ο ΟΛΠ-Cosco ή το Κεντρικό Λιμεναρχείο – άλλο φιάσκο αυτό, που είναι άλλη μια απόδειξη της διάλυσης του κρατικού μηχανισμού και επιβαρύνει τη θέση της ηγεσίας του υπουργού Ναυτιλίας. Γιατί ευθύνη δική του ήταν η σύσταση της Ρυθμιστικής Αρχής. Όμως, αφού ξεκίνησε τη διαδικασία το Λιμενικό το ερώτημα είναι γιατί καθυστέρησε περίπου ενάμισι 24ωρο να σταματήσει τη διαρροή και να αρχίσει η διαδικασία απορρύπανσης.

Ένα άλλο ερώτημα είναι γιατί το πλοίο, που συνήθως αγκυροβολούσε για μήνες στο συγκεκριμένο σημείο, δεν είχε ελεγχθεί για την καταλληλότητά του. Ένα γερασμένο σκαρί, γεμάτο μαζούτ, χωρίς διπλά τοιχώματα, με χαρτιά που λήγουν και παίρνουν συνέχεια παρατάσεις μόνο και μόνο για να μην πάει για σκραπ, γιατί δεν ελεγχόταν τακτικά και επισταμένα; Γιατί είχε μείνει μόνο με δύο άτομα πλήρωμα; Οι όποιες επιθεωρήσεις γιατί ήταν… χαλαρές και γιατί η Διευθύνουσα Επιθεώρηση του έδινε με τόση ευκολία χαρτιά; Και γιατί ακόμα, δέκα μέρες μετά, δεν έχουμε μάθει ποιος παράγγειλε το μαζούτ και ποιος θα το παραλάμβανε;

Η απάντηση είναι απλή: Υπάρχει διάβρωση παντού! Και αυτό διότι οι σημερινοί επικεφαλής του Λιμενικού αύριο, που θα αποστρατευθούν, θα είναι στελέχη εταιρειών σαν αυτή που έχει το «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ». Ή θα βρεθούν στην Επιθεώρηση ή στους νηογνώμονες. Είπε ο πρωθυπουργός ότι όλα τα πλοία θα πρέπει να τα παρακολουθεί ένας νηογνώμονας. Δεν είπε πόσοι απόστρατοι ναύαρχοι υπηρετούν στους νηογνώμονες. Αν ψάξει θα δει ότι όλοι οι απόστρατοι ναύαρχοι του Λιμενικού, εκτός ελαχίστων φωτεινών εξαιρέσεων, υπηρετούν σε ναυτιλιακές εταιρείες, νηογνώμονες κ.λπ. Ο κε­ντρικός λιμενάρχης Πειραιά, που αποστρατεύθηκε πρόπερσι, επί υπουργίας Δρίτσα, σήμερα είναι διευθυντής Ασφάλειας της Cosco στο λιμάνι! Τα έχει γράψει πολλές φορές αυτά το «Π», τα έχει καταγγείλει, τα έχει διατυμπανίσει, όμως δεν ιδρώνει κανενός τ’ αφτί… Και όταν γίνεται το κακό τρέχουν όλοι και δεν φτάνουν… Αν δεν αλλάξει ο νόμος που επιτρέπει στους απόστρατους λιμενικούς να εργάζονται σε εταιρείες που έχουν ακόμα και την παραμικρή σχέση με τη ναυτιλία, τα φαινόμενα αυτά θα συνεχισθούν. Τώρα είναι η ευκαιρία να χτυπηθεί το κακό στη ρίζα του.

Σαπάκι και το πλοίο που έκανε την απάντληση…

Πάμε όμως παρακάτω. Το πλοίο που έκανε την απάντληση πετρελαίου από το βυθισμένο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» ήταν κι αυτό… σαπάκι. Τα χαρτιά του έληξαν την περασμένη Τρίτη και αποχώρησε. Οι εργασίες θα συνεχίζονταν από άλλο πλοίο την Πέμπτη ή την Παρασκευή, δηλαδή χάθηκαν δύο-τρεις πολύτιμες μέρες. Εκείνοι που το επέλεξαν δεν το γνώριζαν; Αυτό όμως είναι το λιγότερο. Γιατί το πλοίο που αποχώρησε διαπιστώθηκε ότι είχε κι αυτό λαθραία καύσιμα! Δηλαδή σε μια περιοχή γεμάτη από σκάφη του Λιμενικού, την οποία επισκεπτόταν καθημερινά ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Ν. Σαντορινιός, υπήρχε πλοίο με λαθραία καύσιμα και είχε το θράσος να σπεύσει για την απάντληση. Ή για να καλύψει κάτι; Τι, άραγε;

Απροστάτευτοι οι εθελοντές

Από εκεί και πέρα, οι θάλασσες στον Πειραιά και μέχρι τη Γλυφάδα φαίνονται τώρα σε καλύτερη κατάσταση. Οι ακτές όμως και τα βράχια είναι ακόμα σε… μαύρο χάλι. Υπάρχουν συσσωρευμένα κομμάτια πίσσας που εγκυμονούν κινδύνους για όποιον τα πλησιάσει, σύμφωνα με τον Ιατρικό Σύλλογο. Υπάρχουν, βέβαια, συνεργεία που καθαρίζουν και τις ακτές. Με αργό ρυθμό.

Γιατί απαγορεύεται ρητά να συμμετάσχουν στο έργο αυτό εθελοντικές ομάδες. Όσοι ασχολούνται πρέπει να έχουν ειδικά ενισχυμένα παπούτσια, ειδικές στολές, γάντια και καλύμματα προσώπου. Οι δήμοι δεν έχουν τέτοιο εξοπλισμό, γι’ αυτό και δεν μπορούν να παρέμβουν στις ακτές.

Τα τοξικά απόβλητα απειλούν όσους έρθουν σε επαφή μ’ αυτά, με προβλήματα στα ωάρια για τις γυναίκες και με πρόβλημα στο σπέρμα για τους άνδρες, όπως εξήγησε ειδικευμένος ορμονολόγος – γυναικολόγος στο Κανάλι 1. Όμως ο κόσμος, παρά τις απαγορεύσεις, δεν πειθαρχεί. Εξακολουθεί να πηγαίνει στις παραλίες που είναι μαυρισμένες από τα τοξικά πετρελαιοειδή απόβλητα και να κάνει μπάνιο.

Στον Σαντορινιό η αρμοδιότητα

Να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση, όπως είχαμε γράψει την περασμένη Κυριακή, φρόντισε να πάρει τις αρμοδιότητες της αντιρρύπανσης από τον κ. Κουρουμπλή και να τις αναθέσει στον κ. Σαντορινιό, ουσιαστικά δηλαδή του τράβηξε το χαλί. Και όλη την εβδομάδα, κάθε βράδυ, την ενημέρωση για την πορεία των διαδικασιών αντιρρύπανσης την έκανε ο κ. Σαντορινιός. Αυτός έβγαινε στα κανάλια, αυτός πήγαινε στις αυτοψίες, αυτός έβγαινε προς τα έξω.

Με 48 ώρες καθυστέρηση

Το πλοίο του ευρωπαϊκού μηχανισμού αντιμετώπισης καταστάσεων ρύπανσης δεν ήρθε έγκαιρα γιατί ήταν σε άλλη αποστολή. Υπήρχαν, όμως, 16 πλοία γι’ αυτήν τη δουλειά. Απλά δεν ζήτησαν έγκαιρα τη συνδρομή τους. Το… θυμήθηκαν δύο σαρανταοκτάωρα μετά.

Τα πράγματα όσον αφορά τη ρύπανση φαίνονται καλά αλλά δεν είναι έτσι. Γιατί τα νερά έχουν καθαρίσει κάπως, όμως αρκετοί τόνοι μαζούτ έχουν «κάτσει» στον βυθό. Αυτό το μαζούτ δεν πρόκειται να διαλυθεί σύμφωνα με τους ειδικούς σε διάστημα μικρότερο των δύο με επτά χρόνων. Έχει αποφασισθεί όπου μπορούν, όπου τα βάθη δηλαδή το επιτρέπουν, να το μαζέψουν όσο καλύτερα γίνεται, αλλά όπου δεν γίνεται δεν θα ρίξουν χημικά για να το διαλύσουν, για να μην καταστραφεί κι άλλο το οικοσύστημα.

Γι’ αυτό δεν αποκλείεται για πολλά χρόνια, όποτε έχει γερό νοτιά και… ανακατεύει τη θάλασσα από κάτω, να βγαίνουν κομμάτια πίσσας στις ακτές. Όλα αυτά, όμως, για το ποια θα είναι η κατάσταση της ποιότητας των θαλασσών μας, θα τα μάθουμε τις επόμενες μέρες, όταν θα έχει ολοκληρωθεί η πρώτη φάση της αντιρρύπανσης και θα γίνουν νέοι έλεγχοι στα νερά και τις ακτές. Τότε θα μπορούν να γίνουν και πιο ασφαλείς εκτιμήσεις. Πάντως το σίγουρο είναι ότι η ιστορία της ρύπανσης δεν είναι εύκολη και θα ταλαιπωρήσει τη χώρα για αρκετά χρόνια, με κίνδυνο ο τουρισμός μας να υποστεί μεγάλο πλήγμα…

Δυστυχώς.

***

Να αποκαλύψει το υπουργείο το όνομά του – Ποιος πλήρωσε το πετρέλαιο που φόρτωσε το «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ»; – Πάντως όχι ο πλοιοκτήτης του, υποστηρίζει η ΠΕΝΕΝ

Συνήθως και σύμφωνα με τον νόμο, εκείνος που φορτώνει πετρέλαιο σ’ ένα πλοίο για να το δώσει κάπου είναι ο πλοιοκτήτης. Όμως, στην περίπτωση του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» το φορτίο πετρελαίου που παρέλαβε το πλοίο από τα ΕΛΠΕ δεν το πλήρωσε ο κ. Κουντούρης που εμφανίζεται στα έγγραφα ως πλοιοκτήτης, αλλά κάποιος άλλος. Ποιος, όμως; Γιατί το υπουργείο Ναυτιλίας δεν αποκαλύπτει ποιος είναι;

Την καίρια αυτή καταγγελία και την ερώτηση έκανε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών ΕΝ, Α­ντώνης Νταλακογιώργος, μετά τη συνάντηση που είχε μαζί με άλλα μέλη του προεδρείου της Ένωσης, την περασμένη Τετάρτη, με τον υπουργό Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλή.

Όπως είπε ο κ. Νταλακογιώργος, το λιμάνι βοά και οι καταγγελίες που φθάνουν στην ΠΕΝΕΝ είναι δεκάδες που κάνουν λόγο για επιχειρηματίες και εφοπλιστές που χρησιμοποιούν παρένθετα πρόσωπα ενώ οι ίδιοι βρίσκονται στο παρασκήνιο και στο σκοτάδι αυτής της παράνομης και τριτοκοσμικής επιχειρηματικής δραστηριότητας που οδηγεί σε απώλεια δις ευρώ εσόδων για το Δημόσιο.

Αναφορικά με το λαθρεμπόριο των καυσίμων και τα κυκλώματα που λειτουργούν ανεξέλεγκτα το προεδρείο της ΠΕΝΕΝ μίλησε για πρακτικές «κόζα νόστρα» και για φοροδιαφυγή δισ. ευρώ σε ετήσια βάση που δυστυχώς καμιά κυβέρνηση έως σήμερα δεν άγγιξε ούτε έθιξε, ενώ το πάρτι συνεχίζεται και όπως αποδείχτηκε με το πλοίο «LASSEA» που απαντλούσε καύσιμα από το βυθισμένο «Αγία Ζώνη ΙΙ» έφερε στις δεξαμενές του αδήλωτα καύσιμα.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ και οι αρμόδιοι επί της Ναυτιλίας υπουργοί (Δρίτσας – Κουρουμπλής), κατέληξε ο Αντ. Νταλακογιώργος, παρά τις μεγαλοστομίες και τις διακηρύξεις της συμβιβάστηκαν, άφησαν αλώβητο και στο απυρόβλητο το κύκλωμα αυτό και επέλεξε αντί τον πόλεμο και τη σύγκρουση μαζί του να φορτώσει νέα αντιλαϊκά και αντεργατικά μέτρα στις πλάτες των εργαζομένων και των συνταξιούχων.

***

Αποζημιώσεις και κίνητρα για τους πληγέντες – Ζητάει να δοθούν με ερώτησή του ο βουλευτής Γ. Καρράς

Να ληφθούν άμεσα μέτρα για να επανέλθει στα συνηθισμένα της επίπεδα η οικονομική και κοινωνική ζωή στην παραλιακή ζώνη του Σαρωνικού, με την παροχή κινήτρων και χρηματική στήριξη στους επαγγελματίες της παραλιακής ζώνης, τους τουριστικούς επιχειρηματίες και τους αλιείς, ζητά με ερώτησή του στη Βουλή ο βουλευτής Β΄ Αθηνών Γεώργιος Καρράς.Σε επίκαιρη ερώτησή του προς τους υπουργούς Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο, Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλή, Αγροτικής Ανάπτυξης Β. Αποστόλου και Τουρισμού Έλενα Κουντουρά τονίζει ότι είναι απόλυτη ανάγκη να επανέλθει η κανονικότητα στην κοινωνική και οικονομική ζωή των περιοχών που επλήγησαν. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με την άμεση οικονομική ενίσχυση (με τη μορφή επιχορηγήσεων ή κινήτρων) των πληγέντων, την άμεση κάλυψη των μέχρι σήμερα ζημιών τους, ώστε να λειτουργήσουν οι επιχειρήσεις υπό κανονικές συνθήκες, και ο τρόπος αυτός θα είναι ωφέλιμος, τόσο για τους πληγέντες που θα διατηρήσουν την απασχόλησή τους, τις θέσεις εργασίας τους, όσο για το κράτος που θα διατηρήσει το επίπεδο εσόδων. Αντανάκλαση δε, σε αυτό θα είναι και η ωφέλεια των κατοίκων που θα μπορούν να απολαύσουν το περιβάλλον της περιοχής τους.


Σχολιάστε εδώ