Η είδηση ταξιδεύει γρηγορότερα με τα social media
Ειδήσεις. Καλές ή κακές, αληθινές ή ψεύτικες. Πάντοτε ταξίδευαν πολύ γρήγορα, αλλά από τότε που τα social media μπήκαν στη ζωή μας, τα νέα ταξιδεύουν ακόμα γρηγορότερα. Η πληροφορία μεταδίδεται, πλέον, από τη μία πλευρά του πλανήτη στην άλλη με απίστευτους ρυθμούς , σε αντίθεση με τα όσα γνωρίζαμε πριν από 15-20 χρόνια. Τότε έπρεπε να περιμένει κανείς τις εφημερίδες κι αργότερα το ράδιο και την τηλεόραση για να ακούσει τις τελευταίες ειδήσεις τοπικού, εθνικού ή διεθνούς ενδιαφέροντος.
Σήμερα τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα newsfeeds και τα push notifications δεν είναι απλά λέξεις που μπήκαν στην καθημερινή ζωή μας, αλλά τρόπος καθημερινής ενημέρωσης απευθείας στις συσκευές που κουβαλούμε καθημερινά πάνω μας. Η ενημέρωση με τους νέους τρόπους επικοινωνίας δεν είναι, ωστόσο, το μοναδικό πλεονέκτημα που προσφέρουν τα social media, αλλά δίνουν τη δυνατότητα σε όλους μας να μεταφέρουμε με τη σειρά μας την είδηση ακόμα πιο μακριά και γρήγορα.
Ακόμα καλύτερα, ο πολίτης δεν περιμένει πλέον τα ΜΜΕ για να ενημερωθεί για την είδηση, αλλά ο ίδιος μπορεί να καταγράψει και να διαδώσει το γεγονός, χωρίς να έχει προηγούμενη εμπειρία. Τα παραδείγματα είναι χιλιάδες και η πραγματικότητα είναι ότι από τη στιγμή που κάτι «ανέβει» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αμέσως αποκτά οντότητα από μόνο του. Μοιράζεται από τους αναγνώστες, μεταφέρεται από φίλο σε φίλο μέσω των δικτύων και οι παραλήπτες αυξάνονται γεωμετρικά με την πάροδο του χρόνου.
Οι νέες τεχνολογίες στην κινητή τηλεφωνία επιτρέπουν στις εταιρείες να δημιουργούν νέο πελατολόγιο, αφού εκμεταλλεύονται τα social media προκειμένου να κερδίζουν από διαφημίσεις, από άμεση επικοινωνία μαζί τους ή ακόμα κι από τις ζωντανές μεταδόσεις περιεχομένου. Μεγάλη ποικιλία αθλητικών γεγονότων, επιχειρηματικών κινήσεων ή εκδηλώσεων μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο και οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται πιο άμεσα από ποτέ.
Μερικά από τα πιο δημοφιλή γεγονότα του 2017 ήταν η μετάδοση των αγώνων του Wimbledon μέσω κινητών συσκευών, η έκλειψη ηλίου που δεν ήταν δυνατό να την παρακολουθήσουν όλοι οι κάτοικοι του πλανήτη και τουρνουά παιχνιδιών με τράπουλα και e-sports που συγκεντρώνουν τεράστιο ενδιαφέρον! Τα social media δεν είναι όμως μόνο ενημέρωση και επιχειρηματικές ευκαιρίες, αλλά και δημόσιες σχέσεις.
Οι διοργανωτές εκδηλώσεων τα χρησιμοποιούν για να επικοινωνήσουν με όσους ενδιαφέρονται να τα παρακολουθήσουν. Μεγάλοι αθλητές όπως ο Λεμπρόν Τζέιμς, διάσημοι παίκτες της πράσινης τσόχας όπως ο Ντάνιελ Νεγκρεάνου, λατρεμένοι καλλιτέχνες όπως ο Kanye West, celebrities όπως η Κένταλ Τζένερ, ακόμα και πολιτικοί ή πολυεκατομμυριούχοι έχουν αντιληφθεί τη δύναμη που έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα χρησιμοποιούν για να διαφημίζουν ή να προωθούν τις δραστηριότητές τους.
Εκπρόσωποι από τον ελληνικό χώρο δεν λείπουν φυσικά από τις παραπάνω κατηγορίες. Ο Γιάννης Αντετονκούμπο αποτελεί τρανό παράδειγμα αθλητή που χρησιμοποιεί τα social media όπως ορίζουν, άλλωστε, οι ανάγκες του ΝΒΑ, ενώ ο Ανδρέας Γεωργίου είναι ο καλλιτέχνης με τον μεγαλύτερο αριθμό followers. Ο Άδωνις Γεωργιάδης είναι από τους πλέον ενεργούς πολιτικούς στα social media, όπως και η Σίσσυ Χρηστίδου από την πλευρά των celebrities.
Οι δημοφιλείς πλατφόρμες (Facebook, Twitter, Youtube, Instagram και Google+) κυριαρχούν στην ενημέρωση του κόσμου, αλλά υπάρχουν και άλλες όπως το Telegram, Pinterest το Snapchat ή ακόμα λιγότερο δημοφιλείς, που κάνουν τη δουλειά τους όπως πρέπει, αφού απευθύνονται σε πιο εξειδικευμένο κοινό. Πάντως τα social media μπορούν να γίνουν μπούμερανγκ αν δεν προσεχθούν, αφού μία άτυχη στιγμή σε αυτά μπορεί να κοστίσει πολύ ακριβά. Ανάρμοστες απαντήσεις σε πελάτες, κακόγουστα αστεία και λάθη μεταδίδονται εξίσου γρήγορα με μία οποιαδήποτε άλλη καθημερινή είδηση. Κι όταν αυτό συμβεί, το ταξίδι της πληροφορίας είναι αδύνατο να ανακοπεί.