Να το τρως…
Αντί, δηλαδή, να σφάξουν το ζώο, οι επίδοξοι σφαγείς κινδύνεψαν να σφάξουν τον εαυτό τους!
Οι εφημερίδες της Τουρκίας στηλίτευσαν το γεγονός, καλώντας τους ατζαμήδες να σταματήσουν αυτό το επικίνδυνο σπορ
Στην Ελλάδα τώρα, μια εβδομάδα πριν από τον εορτασμό, οι αρμόδιες υπηρεσίες της, με ανακοίνωσή τους, καλούσαν τους μουσουλμάνους της Θράκης να οδηγούν τα σφάγιά τους σε οργανωμένα σφαγεία, εφιστώντας την προσοχή στους κινδύνους που ελλοχεύουν για τη δημόσια υγεία (προφανώς, ατζαμήδες στη Θράκη δεν υπάρχουν) με την επιλογή των αυτοσχέδιων.
Τότε, κάποιοι από τους «εκπροσώπους» της μειονότητας έβλεπαν προσπάθεια περιορισμού έως και κατάργησης των θρησκευτικών μειονοτικών δικαιωμάτων.
Ο καθένας, φυσικά, ό,τι έχει «πουλάει», ωστόσο μερικές φορές η πραγματικότητα (έστω και εκτός συνόρων) βγάζει από μόνη της «το προϊόν» σκάρτο
***
Μέτε(ριζι)
Χαρακτηριστικό παράδειγμα «εκπροσώπου» ο ψευδομουφτής στην Ξάνθη, ο οποίος, ακολουθώντας τη δοκιμασμένη και πετυχημένη, είναι η αλήθεια, συνταγή εφευρίσκω έναν εχθρό του λαού για να καλύψω τη μαγαρισιά μου, ασχολήθηκε με τα σφάγια, σημειώνοντας ότι η θρησκεία απαιτεί οι σφαγές να γίνονται στα σπίτια των μουσουλμάνων και πως η επιλογή των σφαγείων αποτελεί πίεση «για να εμποδιστεί το Ισλάμ και ο Μουσουλμανισμός»!
Με άλλα λόγια, η θρησκεία θέλει τους 3.102 τραυματίες της Τουρκίας στα νοσοκομεία ως θυσία, προσδίδοντας έτσι και μια νεοθωμανική θεολογική έννοια στον όρο, που έως τα τώρα διακηρύττει η συγκεκριμένη γιορτή
Επίσης δεν του άρεσε και το γεγονός (και κάπου εδώ άρχισε να μπαίνει στο προκείμενο) ότι οι βίζες για τα προσκυνήματα στη Μέκκα περνούσαν φέτος από τις μουφτείες και όχι από τα παραμάγαζά τους
Και ξέρει πως το timing δεν είναι καλό για μια τέτοια ανατροπή (που έγινε, ωστόσο), εν όψει των δικαστηρίων σε Κομοτηνή και Θεσσαλονίκη
Γι αυτό και κάλεσε τους μουσουλμάνους να υπογράψουν ένα χαρτί που θα έχει την εξής «απλή» δήλωση, ως μέσο πίεσης στα δικαστήρια (!): «Ο εκλεγμένος μουφτής Ξάνθης είναι ο δικός μου μουφτής».
Διότι, όπως έλεγε και ο Μακρυγιάννης, «η μαγαρισιά το φκυάρι της θέλει»
***
Της κατάντιας
Και το «φκυάρι» καλά το κρατεί ο ψευδομουφτής, μιας και έχει και τα δικαστήρια για αντιποίηση αρχής και δεν συμμαζεύεται Κι άρχισε τις γιορτινές περιοδείες στον Νομό Ξάνθης, για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους. Αν και γνωρίζει πως κανένα χαρτί, όσες υπογραφές και «υπογραφές» κι αν έχει, δεν στέκεται στα δικαστήρια, συνεχίζει ακάθεκτος, καθότι οι εντυπώσεις είναι αυτές που ενδιαφέρουν αυτόν και το σινάφι του.
Γι αυτό και έστησαν μια γιορτή στην ανοιχτή κοινωνία της Γλαύκης -καθαρό Πομακοχώρι-, προβάλλοντας ό,τι πιο τουρκομπαρόκ και φονταμενταλιστικό είχαν στις αποσκευές τους
Οι φωτογραφίες-ντοκουμέντα με το πανό στην πλατεία να αναγράφει αναληθώς «Μουφτεία Ξάνθης» (που προφανώς θα χρησιμοποιηθούν κατά τη διάρκεια των δικαστικών περιπετειών του Μέτε – και όχι μόνο) μπορούν να αποδώσουν με ακρίβεια το πισωγύρισμα που επιχειρείται στο σύνοικο στοιχείο
Και μάλιστα σε ένα χωριό που καμιά σχέση δεν έχει με την τουρκοπροπαγάνδα, που καλά κρατεί ανά τη Θράκη
***
Στείλ του κάρτα
Με (πασοκικούς) όρους της δεκαετίας του 90 εξακολουθεί να κινείται ο νυν περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος (της ΝΔ). Επίσημη επίσκεψη στο τουρκικό προξενείο για να ευχηθεί «Χρόνια Πολλά» στον Αλί Ριζά Ακιντζί και τους συν αυτώ…
Κι αναρωτιέται κανείς: Γιατί; Τι είναι αυτό που οδηγεί έναν νέο άνθρωπο να επαναλαμβάνει το ίδιο λάθος αγόγγυστα; Εκτός κι αν δεν πρόκειται για λάθος
Εάν ο συγκεκριμένος ήθελε να τιμήσει τη θρησκευτική γιορτή του σύνοικου στοιχείου -ως όφειλε-, ας πήγαινε σε ένα από τα δεκάδες κουρμπάνια που στήθηκαν αυτές τις τρεις μέρες σε όλη την ελληνική Θράκη.
Τι δουλειά είχε να φωτογραφηθεί με τους εκφραστές του Νεοθωμανισμού (μιας και αυτό τους «έκατσε» σε αυτήν τη φάση της Ιστορίας) στην ελληνική επικράτεια;