Μέλη σχολικών επιτροπών βάζουν χέρι σε λογαριασμούς σχολείων!

Ο απερχόμενος διευθυντής του 113 ΣΣΚ (Εργαστηριακού Κέντρου Δραπετσώνας) Πολύδωρος Σταυρόπουλος, με επιστολή του προς τον δήμαρχο Κερατσινίου, τον αντιδήμαρχο Παιδείας, τον πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και όλους τους αρμόδιους, ενημερώνει ότι η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, με δύο αποφάσεις της, τον περασμένο Απρίλιο, αποκάλυψε ότι η χρηματοδότηση του Εργαστηριακού Κέντρου ήταν η… μισή από την προβλεπόμενη και έδινε εντολή να διπλασιαστεί! Αυτές οι δύο αποφάσεις εκδόθηκαν έπειτα από ενέργειες που είχε κάνει ο κ. Σταυρόπουλος από το 2015 και είχαν συναντήσει την απροθυμία της Δημοτικής Αρχής να συναινέσει, γιατί ίσως θεωρούσε ότι τα χρήματα για την επαγγελματική εκπαίδευση ήταν… πεταμένα λεφτά!

Στην επιστολή του ο κ. Σταυρόπουλος, υπαινίσσεται ότι αυτή ήταν η αιτία που «φαγώθηκε» από διευθυντής. Αν και μεταξύ 240 υποψήφιων διευθυντών ήταν στην 39η θέση με βάση τα πτυχία του και τα διδακτορικά του, μετά τη συνέντευξη (όπου πήρε την πέμπτη χειρότερη βαθμολογία από τους 240 υποψηφίους) βρέθηκε στην 130ή θέση και έτσι κρίθηκε ακατάλληλος για διευθυντής. Νωρίτερα, βέβαια, είχαν… φροντίσει να τον απομακρύνουν και από μέλος της Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ο κ. Σταυρόπουλος, όμως, αποκαλύπτει και κάτι άλλο. Στις 22 Μαΐου, στις 15 και στις 29 Ιουνίου, μέλη της Σχολικής Επιτροπής του δήμου έκαναν αναλήψεις από τον τραπεζικό λογαριασμό των σχολείων με τη δικαιολογία ότι έπρεπε να πληρώσουν το φυσικό αέριο και την ΕΥΔΑΠ! Το ποσό δεν ήταν ιδιαίτερα υψηλό, λίγο παραπάνω από 500 ευρώ. Το θέμα όμως είναι πώς μπορεί το κάθε μέλος των σχολικών επιτροπών να σηκώνει λεφτά από τους λογαριασμούς των σχολείων, ερήμην του διευθυντή; Και ποιος ελέγχει πού πηγαίνουν τα λεφτά που… τραβάνε; Πληρώνουν όντως λογαριασμούς ή τα βάζουν στην τσέπη τους;

Επειδή όλα αυτά είναι πολύ σοβαρά θέματα και επειδή ο φάκελος είναι ήδη στον Εισαγγελέα, θα πρέπει οι υπερκείμενες αρχές, πρωτίστως εκείνες του υπουργείου Παιδείας, να κάνουν κάποιον έλεγχο για να διαπιστώσουν τους λόγους που απομακρύνθηκαν ορισμένοι διευθυντές. Γιατί, όπως φαίνεται, κάποιους… ενοχλούσαν ή σε κάποιους… χάλαγαν τις δουλειές!

Ευθύνες, όμως, έχει και ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος. Δεν είναι δυνατόν μέλη σχολικών επιτροπών που έχει ορίσει ο ίδιος να… βάζουν χέρι στους λογαριασμούς των σχολείων χωρίς να ενημερώνουν κανέναν και ειδικά τον διευθυντή, που είναι και ο καθʼ ύλην αρμόδιος. Μήπως τελικά όλο το… σκηνικό με το «φάγωμα» των διευθυντών έγινε για να ανοίξει ο δρόμος σε κάποιους περίεργους που μόνο το καλό των σχολείων δεν θέλουν;

***

• Στον αστερισμό των πολύ μεγάλων λιμανιών του κόσμου, εκείνων που αποτελούν πυλώνες του παγκόσμιου εμπορίου, φιλοδοξεί να φτάσει ο Πειραιάς, σύμφωνα με στοιχεία που προέρχονται από την Cosco αλλά και από συνέργειες που ήδη υλοποιεί. Στόχος είναι να αποκτήσει ο Πειραιάς τα πρωτεία στην Ευρώπη στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αλλά και να γίνει ο τρίτος προορισμός σε παγκόσμια κλίμακα στο διαμετακομιστικό εμπόριο. Δηλαδή να χρησιμεύει το λιμάνι του Πειραιά ως σταθμός μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων σε διηπειρωτική κλίμακα. Γιʼ αυτό, άλλωστε, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβαν το λιμάνι οι Κινέζοι, ακολουθούν συγκεκριμένη τιμολογιακή πολιτική, με πολύ ελκυστικούς όρους για την προσέλευση και φύλαξη εμπορευμάτων στους χώρους του λιμανιού, με απώτερο στόχο την εκ νέου φόρτωσή τους και μεταφορά τους στους τελικούς τους προορισμούς. Το έργο της διαμετακόμισης δεν είναι καθόλου εύκολο, γιʼ αυτό και πολλά λιμάνια το αποφεύγουν. Όμως, στον Πειραιά, οι Κινέζοι το κυνηγάνε και έχουν φτάσει σʼ ένα πολύ καλό επίπεδο.

Ένας άλλος κλάδος στον οποίο θα επεκταθούν σταδιακά είναι ο τομέας των κρουαζιερόπλοιων. Φέτος υπήρχε μια μεγάλη πτώση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων. Ήρθαν 170 λιγότερα από πέρυσι, γιατί έχουν κλείσει για την τουριστική αγορά προορισμοί όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος. Οι Κινέζοι, στοχεύουν να ανοίξουν την κρουαζιέρα στις χώρες της Άπω Ανατολής (Ιαπωνία, Ινδία) και να τους κατευθύνουν προς την περιοχή μας. Για να γίνει, όμως, ο Πειραιάς ελκυστικός προορισμός στα κρουαζιερόπλοια, θα πρέπει να γίνουν έργα υποδομής, τα οποία υποχρεούται, βάσει της συμφωνίας παραχώρησης του λιμανιού, να κάνει η Cosco, αλλά ακόμα, έναν χρόνο μετά την υπογραφή της σύμβασης, δεν έχει κάνει το παραμικρό.

• Παράλληλη ανάπτυξη όμως με το λιμάνι θα έχει και η πόλη του Πειραιά, η οποία μέχρι σήμερα το μόνο που… εισπράττει είναι επιβάρυνση σε όλα τα επίπεδα (κυκλοφοριακό, περιβαλλοντικό κ.λπ.). Ήδη ο Πειραιάς έχει μπει στο… στόχαστρο μεγάλων ξενοδοχειακών αλυσίδων και εταιρειών real estate του διεθνούς στερεώματος, προκειμένου να ιδρύσουν πολυτελή ξενοδοχεία, συνεδριακά κέντρα, κτίρια γραφείων και κατοικιών στην πόλη μας. Ήδη, επειδή δεν υπάρχουν διαθέσιμοι ελεύθεροι χώροι, μετατρέπουν πολυκατοικίες που δεν είχαν πολλούς ιδιοκτήτες σε κτίρια γραφείων, όπως στην περιοχή Αγίου Διονυσίου, στα όρια του Δήμου Πειραιά με τη Δραπετσώνα.

• Μιας και μιλάμε όμως για τον Πειραιά, να πούμε ότι στα δημοτικά δρώμενα όλων των δήμων της περιφέρειας υπάρχει μια στάση αναμονής. Όλοι κάτι περιμένουν. Κι αυτό δεν είναι άλλο από το εκλογικό σύστημα που θα γίνουν οι επόμενες δημοτικές εκλογές. Αν γίνουν με την απλή αναλογική, όπως επιμένει ο υπουργός Εσωτερικών Π. Σκουρλέτης, τότε θα έχουμε… κατακλυσμό υποψηφιοτήτων. Μόνο στο Πέραμα έχουν εκφράσει την επιθυμία να διεκδικήσουν τη δημαρχία 12 συνδυασμοί! Στον Πειραιά, μέχρι τώρα, έχουμε δέκα και ο αριθμός σίγουρα θα αυξηθεί.


Σχολιάστε εδώ