Περίεργος Δεκαπενταύγουστος

Την περασμένη Κυριακή και τη Δευτέρα χιλιάδες κόσμου ήταν στα Βοτσαλάκια και τη Φρεαττύδα, όχι μόνο το πρωί αλλά και το βράδυ! Πολύς κόσμος και στα βράχια της Πειραϊκής. Επιχειρηματίες του κλάδου λένε ότι η κίνηση ήταν μεγάλη, πάντα με τα δεδομένα της εποχής των διακοπών, και εκτιμούσαν ότι στις παραλίες του Πειραιά ήρθαν και κάτοικοι από άλλες περιοχές, της Δυτικής Αθήνας κυρίως, που δεν μπόρεσαν να πάνε εκτός περιοχής για διακοπές και αναζήτησαν διέξοδο στις παραλίες της πόλης μας.

Εντύπωση έκανε και η μεγάλη προσέλευση κόσμου στις εκκλησίες τον Δεκαπενταύγουστο. Παρότι ο Μητροπολίτης Πειραιά μετείχε στον εορτασμό της Μεγαλόχαρης στην Τήνο, ως εκπρόσωπος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, καθώς ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος ήταν στη Θήβα, στην εορτή των 150 χρόνων από τη θεμελίωση του ιστορικού ναού της Μεγάλης Παναγιάς, μαζί με άλλους οκτώ αρχιερείς και την παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας, τόσο ο Καθεδρικός Ναός της Αγίας Τριάδος όσο και οι υπόλοιποι ναοί του κέντρου και των συνοικιών ήταν γεμάτοι.

Περισσότερος κόσμος από κάθε άλλη φορά συγκεντρώθηκε και την παραμονή στον Ναό της Ευαγγελίστριας, όπου έγινε περιφορά του Επιταφίου της Παναγιάς και ακολούθησε αγρυπνία, που ολοκληρώθηκε μιάμιση ώρα μετά τα μεσάνυχτα. Ακόμα και στην αγρυπνία ο ναός ήταν γεμάτος και στο τέλος όλο σχεδόν το εκκλησίασμα κοινώνησε, κάτι που δεν έχει γίνει ποτέ!

Να σημειώσουμε πάντως ότι η ατμόσφαιρα στην πόλη ήταν κάπως καταθλιπτική, καθώς από το απόγευμα της παραμονής και ειδικά ανήμερα του Δεκαπενταύγουστου οι καπνοί από την πυρκαγιά που κατέκαιγε την Ανατολική Αττική από την Κυριακή είχαν δημιουργήσει μια ασφυκτική κατάσταση. Πάντως το λιμάνι είχε υπερβολική κίνηση όλες τις μέρες και η προσέγγιση σʼ αυτό ήταν πολύ δύσκολη λόγω των έργων του τραμ. Ειδικά όσοι επιχείρησαν να έρθουν από την παραλιακή λεωφόρο δεινοπάθησαν, αφού από το ύψος το ΣΕΦ μέχρι το ύψος της Μυρτιδιώτισσας υπήρχε μόνο μια λωρίδα κυκλοφορίας. Αποτέλεσμα του κομφούζιο που γινόταν εκεί ήταν κάποιοι οδηγοί να χάσουν το πλοίο. Ακόμα και τον Δεκαπενταύγουστο τα πλοία έφευγαν γεμάτα. Πλοία που πήγαιναν στην Κρήτη, εκτελώντας πρωινά, έκτακτα, δρομολόγια, άφησαν ΙΧ έξω γιατί δεν χωρούσαν! Όπως είπε ο διοικητής της Τροχαίας Πειραιά Σπύρος Λάσκος, που ήταν από το πρωί μέχρι τη νύχτα στους δρόμους γύρω από το λιμάνι για να διευκολύνει την πρόσβαση των οχημάτων και να λύνει τα προβλήματα που προκαλούσαν τα έργα, έλεγε ότι η κίνηση στο λιμάνι θύμιζε την αντίστοιχη του 2010! Σʼ αυτό συνετέλεσε το ότι η γιορτή της Παναγιάς έπεσε φέτος Τρίτη, με αποτέλεσμα πολλοί να πάρουν μια μέρα άδεια τη Δευτέρα και να φύγουν για ένα τετραήμερο διακοπών, αφού το βαλάντιό τους δεν… σήκωνε για κάτι περισσότερο. Κι αυτό αποδείχθηκε από την Τετάρτη, που ο Πειραιάς ήταν αισθητά πια… γεμάτος, σε σχέση με τη Δευτέρα, που είχε όψη… αργίας!

***

• «Αλλού τα κακαρίσματα, αλλού λαλούν οι κότες», λέει η παροιμία, η οποία φαίνεται ότι βρίσκει πλήρη εφαρμογή στο Πέραμα. Συγκεκριμένα, ενώ μέχρι τώρα η αντιπολίτευση διατεινόταν ότι θα… διαλυθεί η παράταξη του δημάρχου Γιάννη Λαγουδάκη, στην πράξη μάλλον συμβαίνει το αντίθετο. Στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο έγιναν όντως δύο ανεξαρτητοποιήσεις, αλλά από την παράταξη της μείζονος μειοψηφίας του Γ. Λαγουδάκου! Οι δύο σύμβουλοι που αποχώρησαν από τον συνδυασμό της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι ο Τρύφων Σταυρίδης και ο Γιώργος Δικαίος, οι οποίοι στην επιστολή ανεξαρτητοποίησής τους αναφέρουν ότι διαφωνούν με τον τρόπο που λειτουργεί ο συνδυασμός και η εν γένει πρακτική που ακολουθείται δεν έχει σχέση με τα πιστεύω και τις εξαγγελίες που είχαν διατυπωθεί προεκλογικά. Ο επικεφαλής του συνδυασμού Γιώργος Λαγουδάκος φάνηκε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, να αιφνιδιάζεται από την παραίτηση των συμβούλων του και αντί άλλου σχολίου περιορίστηκε να τους ευχαριστήσει για τη μέχρι τώρα συνεργασία τους, ενώ ο δήμαρχος δεν έκανε κανένα σχόλιο. Να σημειώσουμε ότι το Δημοτικό Συμβούλιο Περάματος έχει 27 συμβούλους, εκ των οποίων οι 16 είναι της πλειοψηφίας.

• Ο φόβος κυριαρχεί πλέον στον Κορυδαλλό. Δύο τραυματισμοί θαμώνων καφετέριας σε κεντρική πλατεία σε έναν μήνα από «αδέσποτες» σφαίρες κι ένας τραυματισμός, λίγες μέρες νωρίτερα, μοτοσικλετιστή στη λεωφόρο Ανδρέα Παπανδρέου στο Κερατσίνι, που δεν διευκρινίστηκε τελικά αν ήταν από σφαίρα, έχουν προκαλέσει έντονη ανησυχία. Ήδη η κίνηση στις κεντρικές πλατείες, βοηθούντος βέβαια και του Αυγούστου, έχει ελαχιστοποιηθεί και οι καταστηματάρχες περιμένουν με αγωνία τον Σεπτέμβριο για να διαπιστώσουν αν για την κάθετη μείωση της πελατείας τους φταίνε οι διακοπές ή οι… σφαίρες! Πάντως ο κόσμος είναι ανήσυχος και λέει πως αν δεν μπορείς να πας σε μια πλατεία να πιεις έναν καφέ, γιατί κινδυνεύεις να βρεθείς στο νοσοκομείο ή στο νεκροταφείο από κάποια σφαίρα, τότε τι μπορείς να κάνεις; Πηγές του δήμου πάντως μιλάνε για σύμπτωση και για τυχαία περιστατικά, καθώς τουλάχιστον σε μια περίπτωση είχε προηγηθεί συμπλοκή σε απέναντι μαγαζί κι έπεσαν οι πυροβολισμοί. Να σημειώσουμε επίσης ότι στην περίπτωση αυτή έχει βρεθεί το όπλο αλλά όχι και ο δράστης, αφού όλοι οι εμπλεκόμενοι που είχαν προσαχθεί αρνούνταν να αποκαλύψουν τους πρωταγωνιστές του επεισοδίου, φοβούμενοι αντίποινα.

• Άλλα 3,5 εκατ. ευρώ αποφάσισε το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής να δώσει στον Δήμο Πειραιά προκειμένου να γίνουν ασφαλτοστρώσεις, αναπλάσεις και ανακατασκευές δρόμων στα πέντε δημοτικά διαμερίσματα. Σχετική εισήγηση είχε κάνει ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης, ο οποίος, ομολογουμένως, δίνει μάχες για να εξασφαλίσει χρήματα προκειμένου να γίνονται έργα υποδομών στους δήμους της περιφέρειάς του. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που υπάρχει, θα γίνουν βελτιωτικές παρεμβάσεις σε 79 δρόμους συνολικής επιφάνειας 115.000 τετραγωνικών μέτρων. Ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γ. Γαβρίλης στην εισήγησή του αναφέρθηκε στη σημασία του έργου και στην προσπάθεια που καταβάλλει η περιφέρεια για να συντηρήσει, να εκσυγχρονίσει και να αναβαθμίσει τις αστικές υποδομές και ειδικά το οδικό δίκτυο σ’ όλους τους δήμους της περιφερειακής ενότητας. Επισήμανε ότι τα έργα αυτά συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια, στη βελτίωση της λειτουργικότητας του συνόλου του οδικού δικτύου και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.


Σχολιάστε εδώ