Στην υγειά μας

Ούτε τυχαία αλλά ούτε και πρωτόγνωρη είναι η συγκεκριμένη… προσέγγιση. Ήδη από το 2012 και με όχημα τον ιατρικό τουρισμό, οι γείτονες προσπαθούν να διεισδύσουν στην ελληνική επικράτεια και στον τομέα της Υγείας.

Η ελληνική Θράκη βολιδοσκοπήθηκε και με το παραπάνω, με τη βοήθεια των διαφόρων… dealers, τους οποίους αποκαλούμε «εκπροσώπους της μειονότητας», ενίοτε τους στέλνουμε και στη Βουλή.

Το εγχείρημα μπορεί να πάγωσε, αλλά ποτέ δεν ματαιώθηκε (μιας και στην τουρκική ατζέντα αυτή η έννοια είναι άγνωστη).

Η συγκυρία ευνοεί την αναμόχλευσή του και ίσως όχι μόνον αυτήν.

***

Τι ντοκιμαντέρ…

Το εγκαταλελειμμένο κάμπινγκ του ΕΟΤ στην Επανομή Θεσσαλονίκης άλλαξε όψη. Η είσοδός του βάφτηκε κόκκινη, αναρτήθηκαν τουρκικές σημαίες, ενώ μπροστά αναγράφεται η λέξη «TURKIE».

Το σκηνικό έγινε για τις ανάγκες ενός… ντοκιμαντέρ, όπως έμαθαν κάτοικοι της περιοχής, που ξύπνησαν σε… άλλη πόλη και ήθελαν να μάθουν το γιατί…

Αντί, δηλαδή, κάποιος θεσμικός φορές -ο δήμος, π.χ.- να ενημερώσει τους κατοίκους για την… ανακαίνιση, οι πολίτες ήταν υποχρεωμένοι να… κάνουν ρεπορτάζ.

Σύμφωνα λοιπόν με αυτό το ρεπορτάζ, ο χώρος έχει παραχωρηθεί για 20 μέρες… κάπου για να γυριστεί ένα ντοκιμαντέρ με θέμα το Προσφυγικό, με σκηνοθέτη έναν γνώστη του θέματος (επειδή έχει ασχοληθεί με το ζήτημα), τον Ιρανό Mortza Zaffari.

Στα διάφορα δημοσιεύματα δίνεται έμφαση στο γεγονός ότι το κάμπινγκ είναι ε­γκαταλελειμμένο, προφανώς για να υπογραμμιστεί η… χρήση του (επιτέλους). Μήπως να ευχαριστήσουμε και το ΤΑΙΠΕΔ που το «αξιοποίησε»;

Μεταξύ των αμήχανων αλλά τόσο χαλαρά διατυπωμένων πληροφοριών συγκαταλέγεται, πρώτον, ότι πρόκειται για μια ελληνική παραγωγή και, δεύτερον, ότι ήδη εντός του χώρου έχει εγκατασταθεί μια ομάδα Τούρκων (πού είναι το περίεργο;)…

Κι αφού το θέατρο του παραλόγου φαίνεται ότι θα συνεχιστεί με αμείωτη ένταση, η απορία είναι η εξής: Πρόκειται πράγματι για ντοκιμαντέρ ή μήπως για κάποια κινηματογραφική ταινία που βασίζεται σε μυθοπλασία, ώστε να απαιτεί το σκηνικό του κάμπινγκ; Διότι ταινία τεκμηρίωσης και τέτοιο… μπογιάτισμα δεν φαίνεται καλός συνδυασμός… Μήπως κάτι άλλο κρύβεται;

***

Μαθητές

Ραντεβού τον… Σεπτέμβριο φαίνεται να δίνουν οι εκπρόσωποι της μειονότητας για το θέμα της μειονοτικής εκπαίδευσης, με αφορμή το λουκέτο σε μειονοτικά σχολεία, που ο αριθμός των μαθητών έχει μειωθεί (σε αρκετά από αυτά) σε… δύο.

Το προηγούμενο διάστηκα ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης ΑΜ-Θ Παναγιώτης Κεραμάρης δέχτηκε αντιδράσεις έως και σφοδρές επιθέσεις για την απόφαση της κυβέρνησης να μειώσει τον αριθμό των μειονοτικών σχολείων, εξαιτίας της μείωσης των εγγραφών σε αυτά.

Ο Σύνδεσμος Σχολικών Εφοριών Μειονοτικών Σχολείων χαρακτήρισε, μεταξύ άλλων, την απόφαση αυτή «αυθαίρετη, αδικαιολόγητη και χωρίς νομική βάση», ενώ έχουν ήδη κατατεθεί ενώπιον των Διοικητικών Δικαστηρίων Ροδόπης και του Συμβουλίου της Επικρατείας αιτήσεις ακύρωσης των αποφάσεων παύσης λειτουργίας των μειονοτικών σχολείων. Εγκαλούν παράλληλα τους βουλευτές Ροδόπης και Ξάνθης του ΣΥΡΙΖΑ ότι αδιαφορούν για τα ουσιαστικά εκπαιδευτικά προβλήματα της μειονότητας, καλώντας «τις αρμόδιες αρχές, που δηλώνουν ότι ασχολούνται ειδικά με το θέμα της μειονοτικής εκπαίδευσης, να καταβάλουν προσπάθεια για τη βελτίωση της εκπαίδευσης που απαιτείται».

Ο σύνδεσμος επιμένει ότι ο αριθμός των παιδιών είναι επαρκής.

(Άμα τα βλέπεις όλα κόκκινα)…

***

Σχολείο μακριά

Εν τω μεταξύ, ένας σύλλογος ονόματι Bihlimder, με έδρα την Κομοτηνή, με ανάρτησή του στο Facebook ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους ότι στη Ραιδεστό δημιουργήθηκε Διεθνές Λύκειο Ιμάμ Χατίπ. Μάλιστα ο συγκεκριμένος σύλλογος έχει επιφορτιστεί με την αξιολόγηση των αιτήσεων και καλεί τους ενδιαφερόμενους γονείς να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο, το οποίο απευθύνεται σε μαθητές που έχουν ολοκληρώσει τη Βʼ Γυμνασίου. Αν αυτό δεν είναι παράδοξο, τι είναι; Από τη μια οι ταγοί διαμαρτύρονται γιατί οι μαθητές θα πρέπει να διανύσουν δύο-τρία χιλιόμετρα, μετά το κλείσιμο κάποιων σχολικών μονάδων, για να πάνε σχολείο στο διπλανό χωριό, αλλά αν είναι για τουρκική παιδεία… τι είναι 206 χιλιομετράκια;


Σχολιάστε εδώ