Σπίρτζης: Θα ξηλώσουμε τα διόδια!

– Στόχος μας είναι να ξηλώσουμε τα διόδια που υπάρχουν σήμερα. Θα γίνει ένα ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, δήλωσε ο υπουργός και έδωσε μια γεύση τού πώς θα λειτουργεί το σύστημα με το ηλεκτρονικό εισιτήριο:

– Την ώρα που μπαίνει το αυτοκίνητο στον δρόμο θα καταγράφεται και θα χρεώνεται ανάλογα με το σημείο από το οποίο θα βγαίνει από τον αυτοκινητόδρομο.

Αυτό είναι ένα σύστημα που θα επιτρέψει να έχουμε πάρα πολλά έσοδα στους αυτοκινητόδρομους, και στους δημόσιους και σε αυτούς που εκμεταλλεύονται ιδιώτες, από τα βαριά οχήματα κυρίως, από τα ξένα βαριά οχήματα, τα οποία σήμερα διέρχονται τη χώρα τις περισσότερες φορές μέσα από οικισμούς, μέσα από δρόμους που δεν έχουν διόδια, αυξάνοντας την επικινδυνότητα για τους κατοίκους και τους διερχομένους.

Ως προς τον χρόνο που θα λειτουργήσουν τα διόδια με αυτήν τη νέα μορφή, ο υπουργός ήταν ξεκάθαρος:

– Θεωρούμε ότι ο διαγωνισμός θα γίνει μέχρι το τέλος του χρόνου και μέσα στο 2018 η πλειονότητα των αυτοκινητόδρομων θα έχει ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα.

Χαμηλότερες τιμές

Ο κ. Σπίρτζης ανήγγειλε ότι θα γίνει επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων με τις εταιρείες που έχουν την εκμετάλλευση των μεγάλων οδικών αξόνων, οι οποίοι τους έχουν παραχωρηθεί για κάποια χρόνια έναντι των χρημάτων που έβαλαν για την κατασκευή τους, με στόχο τη χαμηλότερη χρέωση ανά χιλιόμετρο, ώστε να υπάρξει μια περαιτέρω εκπτωτική τιμολογιακή πολιτική.

«Ήδη», είπε ο υπουργός, «έχουμε συμφωνήσει για ειδικές κατηγορίες όσον αφορά τους μόνιμους κατοίκους της Αθήνας, παραδείγματος χάριν, στους Δήμους Αχαρνών, Κηφισιάς, Διονύσου, Ωρωπού, όπου υποφέρουν οι άνθρωποι και έχουν τεράστια διακίνηση οχημάτων μέσα στον δήμο τους».

Πού θα ισχύσει το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Στην ερώτηση από ποιους δρόμους θα ξεκινήσει η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου η απάντηση του υπουργού ήταν: «Από τις εθνικές οδούς, από τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους». Και για πρώτη φορά ξεκαθάρισε ότι οι νταλίκες δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν σε όποιους δρόμους θέλουν. Συγκεκριμένα, είπε τα εξής ο κ. Σπίρτζης:

– Οι μεγάλες νταλίκες από την επόμενη εβδομάδα, που θα εκδοθεί η υπουργική απόφαση, δεν θα μπορούν να διέρχονται από άλλους δρόμους, εκτός κι αν έχουν δελτίο αποστολής, αν έχουν έργο, και ήδη έχει γίνει η σχετική νομοθέτηση.

Η επέκταση της Αττικής Οδού

Σημαντικές περιοχές της Αθήνας σε τρία χρόνια θα εξυπηρετούνται από την Αττική Οδό, με ταχύτητα και απόλυτη ασφάλεια, όπως αποκάλυψε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Στον σχεδιασμό προβλέπεται η επέκταση της Αττικής Οδού στη Δυτική Αθήνα, η επέκταση της Κύμης για να βγει στην εθνική οδό, η επέκταση για Ραφήνα μαζί με τον προαστιακό και η επέκταση από την Κατεχάκη μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω σήραγγας.

Από τη στιγμή που θα ξεκινήσουν τα έργα, αφού ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις, η μεταφορά των δικτύων κοινής ωφελείας και όλες οι υπόλοιπες εργασίες που έχουν καθυστερήσει, προβλέπεται ότι θα τελειώσουν μέσα σε μία τριετία.

Πολλά λεφτά πετιούνται στις απαλλοτριώσεις

Πολλά λεφτά κερδίζουν κάποιοι που είναι πίσω από τις απαλλοτριώσεις, τη μεταφορά δικτύων κοινής ωφελείας και άλλες εργασίες για να ξεκινήσει η κατασκευή μεγάλων δρόμων, είπε ο κ. Σπίρτζης. Απαντώντας στην ερώτηση τι εννοεί και αν υποκρύπτεται κάποιος… μηχανισμός, άνοιξε μεγάλο θέμα, αφήνοντας αιχμές και για δικαστές:

// Υπάρχει μηχανισμός. Να σας πω τι; Ότι δεν υπάρχει; Δεν υπάρχει ο σεβασμός των δικαστών στον νόμο.

// Δημ.: Γιατί το λέτε αυτό;

// Γιατί υπάρχουν αρκετοί δικαστές, κυρίως στην περιφέρεια, που δεν σέβονται τον νόμο, δεν προχωρούν μέσα στα χρονικά πλαίσια…

// Δημ.: Για ποιον λόγο; Είναι μήπως φορτωμένοι με πολλά;

// Όχι, δεν είναι θέμα φόρτου.

// Δημ.: Άρα τι είναι; Σκοπιμότητα;

// Αυτό είναι άλλο θέμα. Εμείς θα το συζητήσουμε θεσμικά με την ηγεσία της Δικαιοσύνης.

Τα πανωπροίκια του Μητσοτάκη…

// Δημ.: Τι εννοείτε; Ποιος ο λόγος της συνάντησης;

// Ήδη είχαμε ενημερώσει, γιατί κάνουμε μια έρευνα για το τι γίνεται με τις απαλλοτριώσεις σε όλη την Ελλάδα. Γιατί σε κάποιες περιοχές έχουμε πολύ μεγάλες διαφορές αποζημιώσεων σε όμορα οικόπεδα; Για ποιους λόγους;

Ποιοι ήταν οι δικαστικοί λειτουργοί, ποιοι ήταν οι δικηγόροι, ποιοι ήταν οι μηχανικοί, οι εφοριακοί που είχαν εμπλοκή σε αυτές τις συγκεκριμένες απαλλοτριώσεις;

// Δημ.: Το χρήμα πολύ;

// Πολύ, πάρα πολύ. Και όχι μόνο για τους αυτοκινητόδρομους που συζητάμε τώρα αλλά και για τις σιδηροδρομικές υποδομές, για άλλα σημεία του οδικού δικτύου, για πάρα πολλά δημόσια έργα.

// Δημ.: Η Νέα Δημοκρατία, κύριε υπουργέ, όλο αυτό το διάστημα σας κατηγορεί για πανωπροίκια. Το ξέρετε κι εσείς. Γελάτε τώρα, αλλά η ΝΔ, ο κ. Μητσοτάκης, εδώ και έναν χρόνο, θυμάμαι, μιλάει για πανωπροίκια όταν αναφέρεσθε στα μεγάλα έργα.

// Ο κ. Μητσοτάκης ειδικά δεν πρέπει να μιλάει για πανωπροίκια.

// Δημ.: Έχει πάρει μεγάλη προίκα…

// Έχει πάρει μεγάλη προίκα, ναι. Να δούμε το θέμα των έργων που βρήκαμε. Οι διεκδικήσεις που είχαν οι παραχωρησιούχοι και οι εργολήπτες από τα τέσσερα έργα παραχώρησης ήταν της τάξης του 1.240.000.000 ευρώ! Δεν ξέρω αν καταλαβαίνετε το νούμερο.

// Δημ.: Βέβαια.

// Με τη διαπραγμάτευση που έγινε μειώθηκαν αυτά τα χρήματα στους τέσσερις αυτοκινητόδρομους κατά 764.000.000.

// Δημ.: Δηλαδή, υποψιαστήκατε ότι έκλεβαν;

// Όχι. Πιέστηκαν, και δεν ήταν εύκολο αυτό. Πιέστηκαν από την ελληνική κυβέρνηση. Μπήκαν σε μια λογική ότι δεν θα ολοκληρωθούν τα έργα. Η μη ολοκλήρωση των έργων σήμαινε 8,5 δισ. ευρώ περίπου για τη χώρα. Σήμαινε δύο Μνημόνια.

// Δημ.: Απώλειες;

// Όχι απώλειες. Επιστροφή χρημάτων 4 με 4,5 δισ. στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, 2 με 2,2 δισ. ρήτρες στις τράπεζες και άλλα 2 με 2,5 δισ. στους παραχωρησιούχους και στους εργολήπτες. Αυτά είναι δύο Μνημόνια.

// Δημ.: Οι τότε κυβερνήσεις δεν είχαν ανησυχήσει για αυτές τις επιπτώσεις;

// Τους είδατε εσείς να ανησυχούν; Τους είδατε να κάνουν κάποια προσπάθεια να τρέξουν τα έργα; Από τη διαπραγμάτευση που έγινε μειώθηκαν για τους τέσσερις αυτοκινητόδρομους 764 εκατομμύρια.

Αν υπολογίσουμε και τα Τέμπη, ο λογαριασμός ανέρχεται στα 900 εκατομμύρια. Αυτό είναι το πανωπροίκι του κ. Μητσοτάκη.

Και πραγματικά καλό θα ήταν κάποια στιγμή να τον ενημερώσει κάποιος που ξέρει από έργα για το τι βρήκαμε, πώς τα εκτελέσαμε και με τι κόστος…

Ολόκληρη την εκπομπή μπορείτε να τη δείτε στο κανάλι του «Π» στο youtube: https://youtu.be/DBoJce58HTI

***

Τροφοδότες μαύρου πολιτικού χρήματος!

Είναι πάρα πολλά τα λεφτά… Μεγάλες οι κλοπές που γίνονταν. Σε όλους τους χώρους. Και πρόκειται για κανονικές κλοπές, όπως στον χώρο των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα και κυρίως στη Θεσσαλονίκη.

Τα είπε χωρίς ήξεις αφήξεις ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης στην αποκαλυπτική και κυριολεκτικά έξω από τα δόντια συνέντευξή του στην εκπομπή «Επί του Πιεστηρίου» στο Kontra.

Είναι πολλά τα λεφτά. Πάρα πολλά δισεκατομμύρια ευρώ, από όλους τους χώρους. Είναι το μαύρο πολιτικό χρήμα. Είπε χωρίς αναστολές ο κ. Σπίρτζης:

– Ο χώρος των δημοσίων έργων ήταν ένας από τους τροφοδότες του μαύρου πολιτικού χρήματος. Αλλά και άλλοι χώροι, όπως της Υγείας, των τηλεπικοινωνιών, της Δικαιοσύνης. Αγγελούδια είναι οι εργολάβοι σε σχέση με άλλους.

Ο χορός των πλαστών εισιτηρίων…

Ένα από τα… εργαλεία για να μπει… φραγμός στα πλαστά εισιτήρια στο Μετρό είναι το ηλεκτρονικό εισιτήριο, που «κάποιοι» προσπαθούν να αποτρέψουν την εφαρμογή του με τη μη λειτουργία των σχετικών μηχανημάτων.

Μέσα στον Σεπτέμβριο θα έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα, στα οποία περιλαμβάνεται και το ηλεκτρονικό τραπεζικό σύστημα, ενώ θα λειτουργήσει και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, και «τότε θα δούμε πόσα κλέβανε, πόσα πλαστά εισιτήρια είχαμε και ποιοι είχαν την ευθύνη και τα ανέχο­νταν όλα αυτά», δήλωσε ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης.


Σχολιάστε εδώ