Χίλια και ενδοϊσλαμικές αντιθέσεις…

Η γιορτή, που ξεκίνησε ως αγώνες πάλης με λάδι στην περιοχή, εξελίχθηκε σε μια αποτελεσματική καμπάνια για την εδραίωση μιας συγκεκριμένης άποψης, βάσει της οποίας αφού οι Τούρκοι υπήρξαν (και) σε αυτά τα χώματα εκατοντάδες χρόνια -ανεξαρτήτως πώς, αν και ο πρόξενος στην ομιλία του, κατά την τελευταία σύναξη, τα εκτίναξε σε… 2.000, «οι ʽʽΔυτικοθρακιώτεςʼʼ αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της μαμάς πατρίδας, με ό,τι συνεπάγεται αυτό».

Η… μηχανή δούλευε καλά, μέχρι που η οσμή των ενδοϊσλαμικών αντιθέσεων, που ήρθαν στο προσκήνιο μετά τις συγκρούσεις σε Συρία και Ιράκ, έφτασε και στη Θράκη, με τις ευλογίες του Ερντογάν…

Οι τουρκόφωνοι στη μειονότητα είναι σουνίτες, ακολουθούν δηλαδή το ένα από τα δύο βασικά δόγματα του Ισλάμ (σιίτες), όπως περίπου το 80% του ισλαμικού κόσμου. Ωστόσο, στη μουσουλμανική μειονότητα υπάρχουν και πολλοί αλεβίτες, πομακικής καταγωγής στην πλειοψηφία τους. Οι αλεβίτες, που πολλοί τους μπερδεύουν με τους αλουίτες, δεν είναι ούτε σουνίτες ούτε σιίτες, έχουν μάλιστα αυτοπροσδιοριστεί ως μειονότητα, που έχει υποστεί διωγμούς και από τα δύο ισλαμικά δόγματα – εν προκειμένω, από τους σουνίτες…

Η συγκεκριμένη γιορτή είχε αφεθεί όλα αυτά τα χρόνια στα χέρια των αλεβιτών. Η τουρκική προπαγάνδα κανένα πρόβλημα δεν είχε να κάνει τη δουλειά της στα Χίλια – άλλωστε και ο Ερντογάν ακολουθούσε την πολιτική της… ήπιας προσαρμογής, μέχρι φυσικά το βολικό πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου.

Φέτος, η οργανωτική επιτροπή για την ετήσια διοργάνωση του τουρκοπανηγυριού ανέδειξε έναν νέο πρόεδρο, έναν σουνίτη. Και κάπως έτσι ξεκίνησε η αναστάτωση εντός των κατοίκων της περιοχής, που ξαφνικά αντιλήφθηκαν πως ο κίνδυνος να χάσουν το δικαίωμα στην πίστη τους είναι κάτι παραπάνω από ορατός…

Το τουρκικό προξενείο ανέλαβε, όπως κάνει πάντα, τη διοργάνωση της εκδήλωσης, μόνο που φέτος στο… μενού δεν υπήρχε τόσος πολύς χώρος για τη συνεχή υπόμνηση περί της κακιάς Ελλάδας και των συναφών… Ο πρόξενος Ακιντζί έπρεπε να χειραγωγήσει τα… οξυμμένα πνεύματα.


Σχολιάστε εδώ