Γκρεμίζουν αυτά που ενώνουν τους Έλληνες
Να υποτιμήσει τις αξίες και τις πεποιθήσεις ενός ολόκληρου έθνους. Με ποιον στόχο; Να υπηρετήσει την ιδεολογία της Αριστεράς, «που δεν πιστεύει πουθενά και σε τίποτα»; Ή στο πλαίσιο της προσπάθειας που έχουν ξεκινήσει ο Αλ. Τσίπρας και οι περί αυτόν να αποδομήσουν το κράτος, το έθνος με τη σημερινή του μορφή και να χτίσουν ένα νέο στα δικά τους πρότυπα; Το βέβαιο είναι ότι δεν τους προβληματίζουν οι αντιδράσεις, δεν πτοούνται από το ανάθεμα της κοινωνίας, προχωρούν… ακάθεκτοι!
Η απόφαση να καταργηθεί η αριστεία στα δημοτικά σχολεία με την αλλαγή στον τρόπο επιλογής των σημαιοφόρων (με κλήρωση) και η απόπειρα κατάργησης της προσευχής έχουν εξοργίσει τη συντριπτική πλειονότητα των πολιτών, καθώς με τον τρόπο αυτό η κυβέρνηση χτυπάει τις πιο ευαίσθητες χορδές της κοινωνίας. Τα ερωτήματα πολλά και αμείλικτα: Πού αποσκοπούν και ποιον σκοπό εξυπηρετούν οι συγκεκριμένες αποφάσεις της κυβέρνησης; Είναι το αριστερό άλλοθι για τη δεξιά πολιτική που εφαρμόζει σε όλα τα άλλα επίπεδα, κινούμενη σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση από όσα είχε δεσμευθεί προεκλογικά; Αδιαφορώντας ή αγνοώντας ότι ένα μικρό τμήμα της ελληνικής κοινωνίας συμφωνεί και συναινεί με τις συγκεκριμένες αποφάσεις, η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών διαφωνεί, εξανίσταται κι εξοργίζεται.
Λοταρία…
Το ίδιο τεταμένο είναι το κλίμα και στις τάξεις του πολιτικού κόσμου, με τα κόμματα να καταγγέλλουν τις επιλογές της κυβέρνησης και να μιλούν για αναχρονισμούς και για ιδεοληψίες. «Το μήνυμα που δίνουν στη νέα γενιά είναι ότι δεν χρειάζεται προσπάθεια και προσωπικός αγώνας για την επιτυχία και την καταξίωση, αλλά τύχη», τόνισε η τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας Ν. Κεραμέως. «Αυτό επιχειρεί λυσσαλέα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ στην Παιδεία, να γίνουν όλοι ίσοι με το βλέμμα προς τα κάτω. Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα μετριότητας και ημιμάθειας», πρόσθεσε. «Με το Προεδρικό Διάταγμα η αριστεία και η επιβράβευση μετατρέπεται σε μια διαδικασία λοταρίας. Η επιλογή των σημαιοφόρων και των παραστατών δεν είναι πλέον αποτέλεσμα προσπάθειας και αξιολόγησης των μαθητών. Είναι μια τυπική διαδικασία κλήρωσης.
Η παιδαγωγική αξία των κινήτρων για μια ακόμη φορά λείπει από το εκπαιδευτικό λεξικό της πρώτη φορά Αριστεράς», σημείωσε από την πλευρά του ο Δ. Κωνσταντόπουλος, υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης. Σε ανακοίνωσή του, ο Τομέας Παιδείας του Ποταμιού επισημαίνει ότι «τελικά η αριστεία είναι ρετσινιά και όσους υπουργούς Παιδείας και αν αλλάξει ο κ. Τσίπρας, είτε για επικοινωνιακούς είτε για άλλους λόγους, όλοι πρεσβεύουν αυτήν τη ρήση του κ. Μπαλτά». Κατηγορεί δε την κυβέρνηση ότι καθημερινά, με έργα και με λόγια, «αποδεικνύει την ιδεοληπτική της αλλεργία σε κάθε μορφή καταξίωσης και αριστείας». Τέλος, η ΔΗΜΑΡ επισήμανε ότι «είναι πλέον αντιληπτό το ʽʽόραμαʼʼ του κ. Τσίπρα για τα σχολεία, ο εξισωτισμός προς τα κάτω όμως δεν είναι προοδευτική αλλά ιδεοληπτική και βαθιά συντηρητική πολιτική».
***
Ευτυχώς, παρενέβη ο Παυλόπουλος
Ευθείες αιχμές κατά της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με αφορμή το ζήτημα της προσευχής στα σχολεία διατύπωσε ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και αντιπρόεδρος της Βουλής Ν. Κακλαμάνης. Σε δηλώσεις του ο κ. Κακλαμάνης είχε αποκαλύψει ότι η ηγεσία του υπουργείου στο αρχικό νομοσχέδιο είχε συμπεριλάβει διάταξη που προέβλεπε την κατάργηση της προσευχής στα σχολεία, ωστόσο αυτό απετράπη ύστερα από παρέμβαση του Προέδρου της Δημοκρατίας Πρ. Παυλόπουλου.
Με μεγάλη καθυστέρηση και υπό το βάρος των δυσμενών εντυπώσεων που δημιουργήθηκαν, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας διέψευσε ότι είχε τέτοια πρόθεση κατηγορώντας τον κ. Κακλαμάνη ότι ψεύδεται. Απαντώντας ο τελευταίος επέμεινε σε όσα είχε αποκαλύψει και πρόσθεσε: «Το να χρησιμοποιεί τη λέξη ʽʽψεύδοςʼʼ εναντίον μου η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα πράγματι είναι για να κλαις και να γελάς ταυτόχρονα».