Όρια ηλικίας συνταξιοδότησης στρατιωτικών και σωμάτων ασφαλείας
Έτσι, αυτοί που θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης μέχρι και το 2010 δεν επηρεάζονται από τις αλλαγές του ν. 3865/2010 όσον αφορά τα όρια ηλικίας και τον χρόνο ασφάλισης.
Αυτοί που θεμελίωσαν συνταξιοδοτικό δικαίωμα από την 1-1-2011 παρουσιάζουν μια αύξηση στα έτη της συνολικής συντάξιμης υπηρεσίας.
Άρα, για όσους συμπληρώνουν 24 ½ έτη υπηρεσίας:
Το έτος 2011, απαιτούνται πλέον 26 έτη πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας.
Το έτος 2012, απαιτούνται 27 ½ έτη.
Το έτος 2013, απαιτούνται 29 έτη.
Το έτος 2014, απαιτούνται 30 ½ έτη.
Για τη συμπλήρωση των 24 ½ ετών υπηρεσίας συνυπολογίζονται αθροιστικά η πραγματική υπηρεσία στο σώμα (κατάταξη στη σχολή), η στρατιωτική θητεία (και η εξαγορά της στην ενέργεια ή κατά τη συνταξιοδότηση), η προϋπηρεσία στις δημόσιες υπηρεσίες (προϋπηρεσία στον στρατό με την ιδιότητα του ΕΠΥ – ΟΠΥ) και στον ιδιωτικό τομέα (ένσημα ΙΚΑ κ.λπ.). Η μάχιμη πενταετία, ως πραγματική και συντάξιμη, συνυπολογίζεται και αφαιρείται από τον επιπλέον χρόνο που προστίθεται στα 24 ½ έτη. Η μάχιμη πενταετία είναι πραγματική όταν έχει παρασχεθεί ανάλογη υπηρεσία σε μάχιμη θέση και λαμβάνεται υπόψη, για τη θεμελίωση δικαιώματος σύνταξης, μόνο στην περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος συμπληρώσει 24 ½ έτη συντάξιμης υπηρεσίας, εκτός της μάχιμης. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις των τρίτεκνων γυναικών και της αυτεπάγγελτης αποστρατείας. Για όσους έχουν καταταγεί μετά την 1-10-1990, η χρήση της γίνεται μόνον με την παράλληλη αναγνώρισή της, έπειτα από αίτηση του ενδιαφερόμενου και εφόσον καταβληθούν οι ανάλογες ασφαλιστικές εισφορές.
Όσοι θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα από την 1-1-2015 και μετά λαμβάνουν σύνταξη εφόσον συμπληρώσουν το 60ό έτος ή 40 έτη συντάξιμης υπηρεσίας. Σε αυτά συνυπολογίζονται αθροιστικά τα παρακάτω:
1. Ο χρόνος πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας, όπως αυτός προσδιορίζεται στις διατάξεις του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων.
2. Ο χρόνος συντάξιμης υπηρεσίας, που λογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο ή τριπλάσιο, μέχρι πέντε έτη, όπως προσδιορίζεται στον Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων.
3. Ο χρόνος διαδοχικής ασφάλισης, που αναγνωρίζεται ως συντάξιμος σύμφωνα με τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις. Για τη θεμελίωση δικαιώματος από τους άνδρες και τις γυναίκες των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας λαμβάνεται υπόψη τόσο η πραγματική υπηρεσία όσο και οι χρόνοι που αναγνωρίζονται από το Δημόσιο ως συντάξιμοι. Πραγματική υπηρεσία θεωρείται ο χρόνος που διανύθηκε αθροιστικά στις ένοπλες δυνάμεις, ο χρόνος στρατιωτικής θητείας, η σχολή και ο χρόνος κατά τον οποίο ασκούνται κανονικά υπηρεσιακά καθήκοντα. Κατʼ εξαίρεση, θεωρείται ως συντάξιμος χρόνος πραγματικής υπηρεσίας:
Α. Ο χρόνος κάθε κανονικής, εκπαιδευτικής ή αναρρωτικής άδειας.
Β. Ο χρόνος της διαθεσιμότητας, εφόσον αυτή δεν οφείλεται σε αξιόποινη πράξη ή πειθαρχικό παράπτωμα, για τα οποία επακολούθησε έξοδος από το στράτευμα ή μετάθεση σε αργία με απόλυση.
Γ. Ο χρόνος της αργίας με πρόσκαιρη παύση, εφόσον δεν υπερβαίνει τους έξι μήνες.
Δ. Ο χρόνος της πολεμικής αποστρατείας και πολεμικής διαθεσιμότητας μέχρι την κατάληψη από το όριο ηλικίας. Εκτός των ως άνω χρόνων, συντάξιμος λογίζεται και προσμετράται ο χρόνος διαδοχικής ασφάλισης σε οποιονδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης (μισθωτών, ελεύθερων επαγγελματιών κ.ά.) καθώς και ο χρόνος -αυξημένος στο διπλάσιο- στις ειδικές κατηγορίες (περιπτώσεις) των πτητικών, ΟΥΚ, αλεξίπτωτων, υποβρυχίων κ.λπ. Επιπρόσθετα, λογίζεται ως χρόνος πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας και ο χρόνος υπηρεσίας της μάχιμης πενταετίας, που υπολογίζεται στο διπλάσιο. Το δικαίωμα χρήσης της μάχιμης πενταετίας μπορούν να το έχουν όλοι, ανεξάρτητα από τον χρόνο κατάταξής τους στην Ελληνική Αστυνομία.
Ουσιαστικά, η υπαγωγή στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης δεν έφερε καμιά αλλαγή στα όρια ηλικίας των στρατιωτικών, αλλά ο νέος τρόπος υπολογισμού -των συντάξεων- έφερε μειώσεις σε όσους αποχωρήσουν μετά τις 12-5-2016, που εφαρμόζεται ο νόμος Κατρούγκαλου. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΓΛΚ (νυν ΕΦΚΑ).