Επέκταση του φόρου χωρητικότητας σε όλα τα ελληνόκτητα πλοία!

Όπως αποκάλυψε ο κ. Κουρουμπλής στην εκπομπή «Επί του Πιεστηρίου», στο Kontra, την περασμένη Πέμπτη το βράδυ, ο φόρος αυτός αφορά ένα τέλος που επιβάλλεται στο κάθε πλοίο, ανάλογα με τη χωρητικότητά του. Με την επέκταση του φόρου σε όλα τα ελληνόκτητα πλοία, τα έσοδα του κράτους πολλαπλασιάστηκαν, αφού τα ελληνικής πλοιοκτησίας σκάφη είναι πολλαπλάσια των ελληνικών, εκείνων δηλαδή που έχουν ελληνική σημαία.

Για να γίνει κατανοητό τι σημαίνει φόρος χωρητικότητας, να σημειώσουμε ότι είναι ένα ποσό που δίνει κάθε πλοίο με βάση τους τόνους φορτίου που μπορεί να μεταφέρει. Δηλαδή ένα τάνκερ που συνήθως μεταφέρει 150.000 έως 250.000 τόνους αργού, αν υποτεθεί ότι ο φόρος είναι ένα ευρώ ανά τόνο, θα πληρώσει 150.000 ή 250.000 ευρώ. Εύκολα μπορεί να αντιληφθεί λοιπόν κανείς τι σημαίνει να παίρνεις τον φόρο αυτό από όλα τα ελληνόκτητα πλοία, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι πάνω από 70.000 τόνους.

Όπως είπε ο κ. Κουρουμπλής, η επέκταση του φόρου σε όλα τα ελληνόκτητα πλοία είναι η απάντηση στον Σόιμπλε, που δήλωσε ότι η Ελλάδα φορολογεί τους χαμηλόμισθους και δεν βάζει φόρους στους εφοπλιστές. «Αν δει κάποιος τι φορολογία βάζουν οι Γερμανοί στους δικούς τους -αυτούς τους λίγους που έχουν- εφοπλιστές και τι εμείς, θα καταλάβει τη σκοπιμότητα των δηλώσεων του κ. Σόιμπλε», κατέληξε ο υπουργός Ναυτιλίας.

Αναφερόμενος στο θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης, τόνισε ότι οι ΑΕΝ βρίσκονταν σε χρόνια απαξίωση και εγκατάλειψη, σε σημείο που να έχουν κόψει και το μεσημεριανό φαγητό στους σπουδαστές!

«Τώρα προσπαθούμε να κάνουμε κάτι», συνέχισε ο υπουργός. «Πήραμε», είπε, «πάνω από 220 καθηγητές, βελτιώσαμε τις υποδομές όπου μπορούσαμε και θα αυξήσουμε και τον αριθμό των εισακτέων. Θα φροντίσουμε, επιπλέον, να επαναφέρουμε και τα μεσημεριανά γεύματα. Παράλληλα, θα ιδρύσουμε δύο νέες Ναυτικές Ακαδημίες, με τη βοήθεια της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, γιατί οι έλληνες αξιωματικοί είναι περιζήτητοι και μπορούν εύκολα να βρουν δουλειά. Αν λοιπόν οι νέοι προσανατολισθούν στο ναυτικό επάγγελμα, θα βρίσκουν δουλειά και σταδιακά θα βοηθήσουν στο να μειωθεί η ανεργία που μαστίζει τους νέους μας».

Ο κ. Κουρουμπλής πάντως είπε ότι είναι υπέρ της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης και δεν προσανατολίζεται προς την ίδρυση ιδιωτικών ναυτικών σχολών, απαντώντας σε σχετική ερώτηση.

Αναφερόμενος, τέλος, στο λιμάνι του Πειραιά, τόνισε ότι η Cosco μέχρι το τέλος του χρόνου έχει υποχρέωση να ξεκινήσει έργα ύψους 150 εκατ. ευρώ, που θα αφορούν κυρίως την επέκταση του χώρου υποδοχής των κρουαζιερόπλοιων.

Σχετικά με τους εν ενεργεία έλληνες ναυτικούς, ο κ. Κουρουμπλής υπογράμμισε ότι το 1980 ήταν 150.000 και σήμερα δεν ξεπερνούν τις 6.000-7.000! Αυτό οφείλεται, όπως είπε, στις υποχωρήσεις που έκαναν οι μεταπολιτευτικές κυβερνήσεις στις απαιτήσεις των εφοπλιστών, οι οποίοι έλεγαν ότι για να είναι ανταγωνιστικά τα ελληνικά πλοία δεν θα πρέπει να έχουν πολλούς έλληνες ναυτικούς. Και οι μεν κυβερνήσεις τους έκαναν το χατίρι και μείωναν τα ελληνικά πληρώματα, οι δε εφοπλιστές δεν έφερναν τα πλοία τους στην ελληνική σημαία! Σήμερα, όπως είπε ο υπουργός, για να έχει ελληνική σημαία ένα πλοίο πρέπει υποχρεωτικά να καλύπτεται το ένα τρίτο της σύνθεσής του από έλληνες ναυτικούς.

Ο κ. Κουρουμπλής υπογράμμισε ωστόσο ότι η Ναυτιλία συνεισφέρει σταθερά κάθε χρόνο το 7%-8% του ΑΕΠ της χώρας μας, ενώ οι έλληνες εφοπλιστές έχουν δημιουργήσει έναν λογαριασμό έκτακτης βοήθειας της χώρας, ο οποίος φέτος ολοκληρώνεται και θα έχει συγκεντρώσει ένα ποσό γύρω στα 500 εκατ. ευρώ. Εξέφρασε δε την αισιοδοξία του ότι ο λογαριασμός αυτός θα ανανεωθεί για άλλα τρία χρόνια, για να συνεχισθεί η βοήθεια προς τη χειμαζόμενη ελληνική οικονομία.


Σχολιάστε εδώ