Ασυλία σε τραπεζίτες και στελέχη του Δημοσίου!
Με το ίδιο νομοσχέδιο θα έχουν ασυλία – ακαταδίωκτο και τα στελέχη που κατά οποιονδήποτε τρόπο έχουν τη διαχείριση «δημόσιας, δημοτικής ή κοινοτικής περιουσίας».
Η ασυλία θα είναι ποινική και αστική.
Σε περιπτώσεις κακοδιαχείρισης – παράνομων ενεργειών δεν θα έχει δικαίωμα αυτεπάγγελτης παρέμβασης ο Εισαγγελέας. Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι «η ποινική δίωξη ασκείται ΜΟΝΟ κατόπιν μηνυτήριας αναφοράς του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης».
Όσον αφορά τη διαχείριση περιουσίας πιστωτικού ή χρηματοδοτικού ιδρύματος, «η ποινική δίωξη ασκείται ΜΟΝΟ κατόπιν μηνυτήριας αναφοράς της Τράπεζας της Ελλάδος»!
Το «διά ταύτα»
Το ένα και μοναδικό άρθρο με τίτλο «Ευθύνη των εκπροσώπων του Δημοσίου και των πιστωτικών ιδρυμάτων» προβλέπει για όλους αυτούς που θα έχουν την αρμοδιότητα της ρύθμισης των «κόκκινων» δανείων:
«1. Όσοι από τον νόμο ή από δικαιοπραξία έχουν την επιμέλεια ή τη με οποιονδήποτε τρόπο διαχείριση δημόσιας, δημοτικής ή κοινοτικής περιουσίας ή περιουσίας νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ολική ή μερική ή μόνο για ορισμένη πράξη) δεν υπέχουν ποινική ή αστική ευθύνη για πράξεις ή παραλείψεις τις οποίες τέλεσαν για την εξυπηρέτηση της αναδιάρθρωσης ή διαγραφής χρεών κατά τα οριζόμενα στον Πτωχευτικό Κώδικα ή στον νόμο ΟCW, εφόσον αυτές ήταν σύμφωνες με τις προβλεπόμενες στους ανωτέρω νόμους και τις σχετικές εγκυκλίους διαδικασίες, τα οριζόμενα στους εσωτερικούς κανονισμούς και τα καταστατικά των νομικών προσώπων που εκπροσωπούσαν.
2. Για τις πράξεις της προηγούμενης παραγράφου, ποινική δίωξη ασκείται μόνο κατόπιν μηνυτήριας αναφοράς του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης. Στη μηνυτήρια αναφορά θα πρέπει να τεκμηριώνεται ειδικά και εμπεριστα- τωμένα ότι οι ανωτέρω πράξεις τελέστηκαν κατά παράβαση των αναφερόμενων στην προηγούμενη παράγραφο προϋποθέσεων.
3. Όσοι από τον νόμο ή από δικαιοπραξία έχουν την επιμέλεια ή με οποιονδήποτε τρόπο διαχείριση περιουσίας πιστωτικού ή χρηματοδοτικού ιδρύματος (ολική ή μερική ή μόνο για ορισμένη πράξη) δεν υπέχουν ποινική και αστική ευθύνη για πράξεις ή παραλείψεις τις οποίες τέλεσαν για την εξυπηρέτηση της αναδιάρθρωσης ή διαγραφής χρεών κατά τα οριζόμενα στον Πτωχευτικό Κώδικα ή στον νόμο ΟCW ή στα άρθρα 2 και 3 Ν. 4354/2015 ή βάσει διμερούς συμφωνίας μεταξύ πιστωτικού ιδρύματος και οφειλέτη, εφόσον αυτές ήταν σύμφωνες με τις προβλεπόμενες στους ανωτέρω νόμους και τις σχετικές εγκυκλίους διαδικασίες, τα οριζόμενα στους εσωτερικούς κανονισμούς και τα καταστατικά των νομικών προσώπων που εκπροσωπούσαν και συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) οι πράξεις ή παραλείψεις τελούνται με σκοπό είτε την είσπραξη μέρους τουλάχιστον της απαίτησης είτε, αν πρόκειται για επιχειρηματικά δάνεια, τη συνέχιση της δραστηριότητας επιχείρησης με βάση συμφωνία εξυγίανσης ή σχέδιο αναδιοργάνωσης και διάσωσης αυτής και αποβλέπουν, μέσω αυτής, στην εξασφάλιση είσπραξης τουλάχιστον μέρους της απαίτησης.
β) δεν έχουν παραβιαστεί οι σχετικές κανονιστικές πράξεις της Τράπεζας της Ελλάδος και
γ) υφίστανται αποφάσεις των θεσμοθετημένων εγκριτικών επιτροπών ή οργάνων κάθε πιστωτικού και χρηματοδοτικού ιδρύματος που κρίνουν αιτιολογημένα ότι προβλέπεται ανέφικτη η είσπραξη του συνόλου της απαίτησης.
4. Για τις πράξεις της προηγούμενης παραγράφου, ποινική δίωξη ασκείται μόνο κατόπιν μηνυτήριας αναφοράς της Τράπεζας της Ελλάδος. Στη μηνυτήρια αναφορά θα πρέπει να τεκμηριώνεται ειδικά και εμπεριστατωμένα ότι οι ανωτέρω πράξεις τελέστηκαν κατά παράβαση των προβλεπόμενων στην προηγούμενη παράγραφο προϋποθέσεων».