Να ματαιωθεί άμεσα το ξεπούλημα του ΟΛΘ από το ΤΑΙΠΕΔ

Την Τρίτη 7 Μαρτίου, έγινε στον Πειραιά, με πρόσκληση της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), ειδική ημερίδα ενημέρωσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τον νέο κανονισμό για τα λιμάνια στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Κατά τη συζήτηση που ακολούθησε, η ΟΜΥΛΕ έθεσε έντονα το θέμα της ασυμβατότητας του νέου κανονισμού με τις μη ανταγωνιστικές πρακτικές του ΤΑΙΠΕΔ, που ιδιωτικοποιεί τα λιμάνια, ξεπουλώντας σε εξευτελιστικές τιμές τις μετοχές των εταιρειών τους (ΟΛΠ και ΟΛΘ). Έντονη ήταν και η επιχειρηματολογία της εκπροσώπου των εργαζομένων στον ΟΛΘ κ. Φανής Γουργούρη, που χαρακτήρισε το ξεπούλημα του ΟΛΘ μέγα σκάνδαλο.

Με αφορμή την παρουσίαση στην Ελλάδα, από στελέχη της ΕΕ, του νέου κανονισμού της ΕΕ για την πρόσβαση στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών, ο πρώην πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος κ. Γιώργος Ανωμερίτης έκανε επίσης την ακόλουθη δήλωση:

«Η εκχώρηση δημόσιας περιουσίας μέσω πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών κερδοφόρων ΑΕ δεν αποτελεί μεταρρύθμιση αλλά ξεπούλημα.

Το ΤΑΙΠΕΔ οφείλει, μετά την έκδοση και του νέου κοινοτικού κανονισμού για τη λιμενική βιομηχανία να ματαιώσει άμεσα τον διαγωνισμό για την πώληση των μετοχών του ΟΛΘ ΑΕ στις 24 Μαρτίου 2017, αφού, όπως και με το ξεπούλημα του ΟΛΠ ΑΕ, απλώς μετατρέπει το κρατικό μονοπώλιο σε ιδιωτικό μονοπώλιο, χωρίς ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και αναπτυξιακή προοπτική.

Η κυβέρνηση οφείλει να κατανοήσει ότι οι μεταρρυθμίσεις στα λιμάνια γίνονται με συμβάσεις παραχώρησης υποδομών και υπηρεσιών, βάσει του Ευρωπαϊκού Κανονισμού, σε πολλούς διαχειριστές και όχι σε έναν μόνο ιδιώτη, όπως επιχειρείται από το αμαρτωλό ΤΑΙΠΕΔ με το τέχνασμα της πώλησης του 67% των μετοχών. Πρόταση την οποία ουδέποτε πρότεινε η ʽʽτρόικαʼʼ, τα Μνημόνια και οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ.

Αλλά και για έναν ακόμα σπουδαίο λόγο: Δεν μπορεί ένας διαγωνισμός πώλησης μετοχών ο οποίος προκηρύχθηκε τον Μάρτιο του 2014, όταν ο Γενικός Δείκτης του ΧΑΑ ήταν στις 1.336 μονάδες, να ολοκληρώνεται με την ίδια διαδικασία τον Μάρτιο του 2017, όταν ο Γενικός Δείκτης βρίσκεται στις 649 μονάδες.

Ο ΟΛΘ ΑΕ είναι μια μεγάλη κερδοφόρα εταιρεία, χωρίς επιχορηγήσεις από το Δημόσιο, με σημαντικά πάγια στοιχεία και ισχυρότατο ταμείο, μια εταιρεία η οποία ουδέποτε επιβάρυνε, όπως και ο ΟΛΠ ΑΕ, το δημόσιο χρέος. Για τη μεταρρύθμιση και ανάπτυξη του ΟΛΘ ΑΕ ήδη χάθηκαν τέσσερα χρόνια από τις πολιτικές σκοπιμότητας του ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να ξεπουληθεί πρώτα ο ΟΛΠ ΑΕ σε προεπιλεγμένο σχήμα.

Όπως τόνισε στο Ευρωκοινοβούλιο ο εισηγητής του νέου κανονισμού της ΕΕ για τα λιμάνια, ευρωβουλευτής Knut Fleckenstein, στις 12.12.2016: ʽʽΗ ιδιωτικοποίηση αυτή (του ΟΛΠ) αποτελεί εγκληματική ενέργεια σε βάρος των συμφερόντων της Ελλάδας… Αν γινόταν μια τέτοια ιδιωτικοποίηση στο λιμάνι του Αμβούργου, τους προτείνοντες θα τους κλείναμε στο ψυχιατρείοʼʼ.

Δυστυχώς, στην Ελλάδα, όχι μόνο τους αφήνουμε να κυκλοφορούν ελεύθεροι αλλά τους εξοπλίζουμε με νέα μέσα, επιτρέποντάς τους να επαναλάβουν το έγκλημά τους».

Φυσικά ο διαγωνισμός θα γίνει, όπως φαίνεται, αφού μετά τους Κινέζους θέση έχει πάρει και ο «Ρώσος» της Β. Ελλάδας, ο οποίος μάλιστα έχει ήδη βρει από την… εξέδρα και τον μάνατζέρ του. Κατά τα άλλα, όλοι οι διαγωνισμοί του ΤΑΙΠΕΔ καταλήγουν υπόγεια σε έναν και μόνο αγοραστή.

Να θυμίσουμε ότι ο πρώην πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στ. Πιτσιόρλας μόλις πριν από δύο χρόνια δήλωνε στη Βουλή ότι «όταν ένας διαγωνισμός καταλήγει με έναν διεκδικητή, τότε είναι αποτυχημένη η διαδικασία του διαγωνισμού»!


Σχολιάστε εδώ