Μετρό Αθήνας – Γραμμή 4
• Αντί των σταθμών «Καισαριανή» και «Νήαρ Ήστ» της χάραξης της ΑΜ, οι σταθμοί «Παγκράτι» – «Καισαριανή» στο κέντρο των δύο αυτών συνοικιών (πλατεία Μεσολογγίου – πλατεία Αναγεννήσεως αντιστοίχως)
• Μεταφορά αλλαγής για επέκταση προς Βύρωνα και Άνω Ηλιούπολη από τον σταθμό «Ευαγγελισμός» στον σταθμό «Παγκράτι».
• Μεταφορά του σταθμού «Αλεξάνδρας» στη συμβολή των οδών Λ. Αλεξάνδρας και Μπούσγου για να καταστεί εφικτή η δυνατότητα μετεπιβιβάσεων με τον σταθμό «Βικτώρια» της Γραμμής 1.
• Επέκταση του πρώτου προς δημοπράτηση τμήματος της Γραμμής 4 μέχρι τον σταθμό «Κατεχάκη» της Γραμμής 3. Δυνατότητα μετεπιβιβάσεων προς τις δύο γραμμές.
Σύμφωνα με απλούς προσεγγιστικούς απολογισμούς, προκύπτει ότι με την ως άνω αναφερόμενη πρόταση, με μια αύξηση κόστους περίπου 5% έως 7%, αυξάνεται η επιβατική κίνηση τουλάχιστον 13%-15%. Κατόπιν τούτου, φρονώ ότι δεν υπάρχει ουδεμία δικαιολογία στο να μην αξιολογείται η ως άνω πρόταση-βελτίωση της χάραξης προς προσδιορισμό της τεχνοοικονομικής και επιβατικής προσφορότερης χάραξης γραμμής.
Κάθε άλλη προς τούτο υπεκφυγή δημιουργεί εύλογες υποψίες. Αναμένονται…
Ευ. Κολώνιας
Πολ. Μηχανικός