Ακόμα και 50.000 άνεργους ναυτικούς θα μπορούσαν να απορροφήσουν τα ελληνόκτητα πλοία

«Σήμερα», υπογράμμισε ο κ. Βενιάμης, «οι έλληνες ναυτικοί δεν είναι ανταγωνιστικοί. Αν η ΠΝΟ επέτρεπε να έχουν μισθολόγιο όμοιο με αυτό των ξένων που υπηρετούν στα πλοία μας, σίγουρα θα προτιμούσαμε τους Έλληνες. Υπάρχουν χιλιάδες άνεργοι ναυτικοί που παρακαλάνε να μπουν στα πλοία μας, αλλά οι συνδικαλιστές τους το απαγορεύουν, γιατί επιμένουν στα μη ανταγωνιστικά μισθολόγια. Έτσι, σήμερα, σε 5.000 ελληνόκτητα πλοία δεν υπηρετούν ούτε πέντε Έλληνες ως πλήρωμα».

Όπως εξήγησε ο κ. Βενιάμης: «Εγώ τα τελευταία χρόνια έχω καταθέσει σε κάθε κυβέρνηση το αίτημα να επαναφερθεί η έννοια της ναυτοσύνης. Πώς όμως; Να δώσουμε το δικαίωμα να ανέβουν οι έλληνες ναύτες, με ανταγωνιστικά μισθολόγια, με βάση τη σύμβαση που υπερασπίζεται η ΠΝΟ για τους ξένους ναυτικούς που υπηρετούν στα πλοία. Αυτή έχουμε προτείνει ώστε να δώσουμε νέες θέσεις εργασίας, με βάση τα διεθνή κρατούντα».

Χαρακτηριστικά είπε: «Να μας πει ο κ. Νταλακογιώργος πόσο έχει υπηρετήσει στα πλοία. Αν μπορέσει ας βγάλει μια ανακοίνωση, να καταθέσει τη δική του προϋπηρεσία. Δεν μπορεί κάποιος που κάθεται σε μια καρέκλα να κόβει το συνταγματικό δικαίωμα σε νεαρούς Έλληνες να βρουν δουλειά. Ας δει τι συμβαίνει στην ξηρά. Επάνω σε ένα πλοίο έχουμε 18 άτομα για κατώτερο πλήρωμα. Αν σήμερα, ως έλληνες πλοιοκτήτες, απορροφήσουμε στην αρχή 10.000, μετά θα απορροφήσουμε 20.000 και μετά 50.000… Να βγει ο κ. Νταλακογιώργος να πει πόσοι έλληνες ναύτες υπηρετούν στα βαπόρια. Αμφιβάλλω αν υπάρχουν πάνω από δέκα. Ο Νταλακογιώργος και άλλοι έχουν σφραγίδες και μπλοκάρουν το σύστημα. Υπάρχουν σωματεία για ειδικότητες που έχουν καταργηθεί».

Και συνέχισε: «Δεν εκπροσωπεί την ποντοπόρο ναυτιλία ο κ. Νταλακογιώργος. Δεν έχει ναύτες το ελληνόκτητο βαπόρι! Μετά τη δεκαετία του ʼ80, λόγω των τότε συνδικαλιστικών αιτημάτων, έπαψαν να είναι ανταγωνιστικοί οι μισθοί των κατώτερων πληρωμάτων. Ελάχιστοι πάνε στο κατώτερο πλήρωμα. Ορισμένοι συνδικαλιστές, δεν ξέρω γιατί, έχουν πάντα ως κυρίαρχο αίτημα στις συμβάσεις νέες αυξήσεις. Το αποτέλεσμα ήταν να χάσουμε την ανταγωνιστικότητα. Η ΠΝΟ εκπροσωπεί και τη Διεθνή Ένωση Ναυτικών και ξέρει ποια μισθολόγια επικρατούν. Αυτά τα πληρώματα έχουν ένα μισθολόγιο, μια σύμβαση. Ο ναυτόπαις είναι περίπου στα 700-800 ευρώ, ο ναύτης είναι στα 1.800 ευρώ. Αυτό που πρέπει να ρωτήσετε είναι γιατί κάποιοι σαν τον κ. Νταλακογιώργο μπλοκάρουν, στο όνομα συνδικαλιστικών αιτημάτων, το δικαίωμα αυτών των παιδιών να φύγουν από τις καφετέριες και το αδιέξοδο».


Σχολιάστε εδώ