Μπλόκο στο ξεπούλημα του Αεροδρομίου
Συνέβαλε, βέβαια, στη ματαίωση του κόλπου που είχαν στήσει οι «γνωστοί – άγνωστοι» και η κάθετη διαφωνία του αρμόδιου υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη. Ο σχεδιασμός που έχουν… προγραμματίσει, όπως αποκάλυψε το «Π», είναι να παραταθεί για άλλα 20 χρόνια, μέχρι το 2046, η σύμβαση παραχώρησης, η οποία λήγει το 2026, και να μη γίνει διεθνής διαγωνισμός, από τον οποίο το Δημόσιο θα κερδίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ παραπάνω. Η τιμή που έχουν καθορίσει είναι 580 εκατ. ευρώ, και αυτά δανεικά, από τα οποία μάλιστα το Δημόσιο, με το 55% που κατέχει, θα πρέπει να βάλει τα 319 εκατ. ευρώ και η γερμανοκαναδική κοινοπραξία, που έχει το 40%, τα 261 εκατ. ευρώ, μαζί με τον Όμιλο Κοπελούζου, που έχει το 5%.
Από το 55%, το 25% ανήκει στο Δημόσιο και το 30% στο ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο θέλει να το πουλήσει στη γερμανοκαναδική κοινοπραξία.
Να σημειωθεί ότι στο εννεαμελές διοικητικό συμβούλιο από τέσσερα μέλη έχουν το Ελληνικό Δημόσιο και η κοινοπραξία και ένα βάζει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, με τον πρόεδρο να επιλέγεται από την ελληνική πλευρά και τον διευθύνοντα σύμβουλο από τους ξένους.
Μέχρι στιγμής είναι άγνωστο αν θα ξαναμπεί στο τραπέζι η απαίτηση των Γερμανοκαναδών για παράταση της παραχώρησης του ΔΑΑ μέχρι το 2046.
Ίσως να εξαρτηθεί από το… είδος της κατάληξης των διαπραγματεύσεων για το κλείσιμο της αξιολόγησης.
Δεν πληρώνουν τον ΦΠΑ!
Στο μεταξύ, αρνούνται να πληρώσουν τον ΦΠΑ που χρωστάνε. Και δεν πρόκειται για τίποτα ψίχουλα. Είναι, όπως μάθαμε από πολύ καλές πληροφορίες, 150.000.000 ευρώ. Δικαιολογία δεν έχουν καμία. Το ερώτημα είναι αν η αρμόδια Εφορία θα κάνει ό,τι κάνει σε κάθε ελληνική επιχείρηση ή ιδιώτη που χρωστάει φόρους… Ή τους νταβατζήδες το κράτος δεν τολμάει να τους ακουμπήσει;