Ποιος μαζεύει υλικά και είδη για βαριές κατασκευές στα Λιπάσματα;

Συγκεκριμένα, μπροστά από το Γυαλάδικο, που είναι χαρακτηρισμένο ως παραδοσιακό και διατηρητέο κτίριο και στον χώρο που βρίσκεται μεταξύ αυτού και του σιλό, έχουν τοποθετηθεί εκατοντάδες τσιμεντένια μπλόκα, με σιδερολοστούς και γερανούς, και κάποιοι εργάτες κάνουν μετρήσεις στο έδαφος. Τι θα γίνει εκεί; Μήπως κάποιο κτίσμα ή τα υλικά αυτά απλώς τοποθετήθηκαν για να μεταφερθούν στον διπλανό χώρο της OIL ΟΝΕ, προκειμένου να αναγερθεί εκεί κάτι; Και στις δύο περιπτώσεις οι απορίες είναι πολλές. Έχει ερωτηθεί η Εθνική για να χρησιμοποιηθεί ο χώρος της; Έχει δώσει άδεια και με ποιο αντίτιμο; Έχει ληφθεί μέριμνα για να μην πάθει τίποτα το διατηρητέο κτίριο, που ούτως ή άλλως είναι ερειπωμένο, αφού ουδέποτε συντηρήθηκε, από τα υλικά που βρίσκονται στην αυλή του ή δεν ασχολήθηκε κανένας μʼ αυτήν την παράμετρο; Και κάτι ακόμη: Τα όρια στα οποία έχει καθορίσει και περιχαρακώσει τον χώρο της η Εθνική Τράπεζα είναι ακριβή ή έχει «φάει» οικόπεδο από την έκταση του δήμου; Γιατί στο δημαρχείο Κερατσινίου διάχυτη είναι η εντύπωση ότι τουλάχιστον τρία-τέσσερα στρέμματα απʼ αυτά που έχει αποκλείσει η τράπεζα ανήκουν στον δήμο. Μήπως τελικά θα πρέπει οι υπηρεσίες του δήμου να πάνε να καθορίσουν επίσημα τα όρια; Άραγε, τα συνεργεία του δήμου άνοιξαν δρόμο για να είναι επισκέψιμα τα ερειπωμένα κτίρια των Λιπασμάτων και του Γυαλάδικου; Ελπίζουμε να μην τον ξανακλείσει κάποιος. Γιατί, αν μη τι άλλο, ο αιγιαλός πρέπει να είναι επισκέψιμος από όλους και δεν έχει κανένας το δικαίωμα να τον αποκλείσει. Οπότε, όποιος ξανακλείσει τον δρόμο παρανομεί εν γνώσει του. Οι αρμόδιοι, πάντως, θα πρέπει να πάρουν τα μέτρα τους. Αλλιώς…

***

• Μετά τις εξαγγελίες της Cosco για την υλοποίηση προγράμματος δημιουργίας υποδομών, προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που θα έρχονται στον Πειραιά, μεγάλοι ξενοδοχειακοί όμιλοι του εξωτερικού έχουν εκδηλώσει έντονο ενδιαφέρον για να δημιουργήσουν ξενοδοχειακές μονάδες υψηλών προδιαγραφών στην πόλη. Μιλούν για τις αλυσίδες Marriot και Accor καθώς και τη Wyndham, που ήδη αναζητούν ακίνητα δίπλα στη λιμενική ζώνη για να υλοποιήσουν τα πλάνα τους. Παράλληλα, έχουν ανακοινωθεί άλλα δύο ξενοδοχειακά projects από την Development και τη ΜΕΚΤΗΜΑ του Ομίλου Μεταξά, που διαθέτει ακίνητο στο λιμάνι. Παράλληλα, ενδιαφέρον για την εξαγορά υφιστάμενης μονάδας, με σκοπό την αναβάθμισή της και την επέκτασή της, έχει εκδηλώσει και ο ομογενής επιχειρηματίας από τη Βενεζουέλα Θόδωρος Λουλόγλου. Σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης, η Development σχεδιάζει να δημιουργήσει ξενοδοχείο τεσσάρων ή πέντε αστέρων σε ακίνητο που διαθέτει επί της οδού Ομηρίδου Σκυλίτση 62, δυναμικότητας 303 δωματίων, με θέα την Ακρόπολη και τον Σαρωνικό. Επίσης, η ΜΕΚΤΗΜΑ του Ομίλου Μεταξά προσανατολίζεται σε επέκταση ύψους 10 εκατ. ευρώ σε ιδιόκτητο χώρο που διαθέτει στην Αριστείδου 16-18 στο λιμάνι, δίπλα στην πλατεία Οδησσού. Το ξενοδοχείο θα είναι πέντε αστέρων και δυναμικότητας 100 δωματίων, ενώ ακούγεται ότι στην επένδυση θα συμμετέχει και επιχειρηματίας από τον Λίβανο.

• Μπαράζ αθλητικών έργων θα γίνουν από τώρα μέχρι το τέλος του 2019 στον Πειραιά. Τα πιο πολλά απʼ αυτά αφορούν υπάρχουσες εγκαταστάσεις, οι οποίες θα ανακαινιστούν και θα αναδιαμορφωθούν για να γίνουν πιο λειτουργικές, ενώ στο… κάδρο μπαίνει και το νέο κλειστό κολυμβητήριο ολυμπιακών διαστάσεων που θα κατασκευαστεί με έξοδα του Βαγγέλη Μαρινάκη, στον χώρο του πρώην αμαξοστάσιου των ΚΤΕΛ, στη Θηβών, που ανήκει στον δήμο, ο οποίος θα το παραχωρήσει για τον σκοπό αυτό. Οι υπόλοιποι χώροι που θα ανακατασκευαστούν με κονδύλια της Περιφέρειας Αττικής είναι το Θεμιστόκλειο Γυμναστήριο, τα κλειστά γήπεδα των Καμινίων και το «Σαλπέας», ο πολυχώρος «Κ. Κωσταράκος», το κλειστό κολυμβητήριο «Π. Καπαγέρωφ», τα 5Χ5 στα Βοτσαλάκια και τα ανοιχτά γήπεδα μπάσκετ του Πορφύρα και του Φοίνικα, που βρίσκονται στα Μακρά Τείχη. Για τα δύο τελευταία, πάντως, υπάρχουν αντιρρήσεις για τις όποιες επισκευές έχουν προγραμματιστεί από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, το οποίο άναψε «κόκκινο» σε κάθε εργασία στα δύο γήπεδα με το αιτιολογικό ότι… απειλούνται τα τείχη! Κι αυτό παρά την απόφαση της Εφορίας Αρχαιοτήτων Πειραιά, που δίνει άδεια για τις συγκεκριμένες εργασίες! Να σημειώσουμε, επίσης, ότι αναζητούνται λύσεις για τα γηπεδάκια γύρω από το ΣΕΦ, αφού η γραφειοκρατία απαγορεύει την όποια ανακατασκευή τους. Εργασίες βελτίωσης θα γίνουν και στα γήπεδα του Αγ. Διονυσίου και των Λιπασμάτων.

• Ενώ, όμως, το τραμ προχωρά κανονικά και… τροχοδρομεί για νέους προορισμούς, το μετρό καθυστερεί επικίνδυνα. Οι εργασίες στον… δρόμο προς τα Μανιάτικα μόλις ολοκληρώθηκαν και ο μετροπόντικας «Ιππόδαμος» ξεκίνησε από τον σταθμό του Κορυδαλλού προς τα Μανιάτικα, όπου αναμένεται να φτάσει μέχρι το Πάσχα. Τότε θα σταματήσει για έναν μήνα για συντήρηση και τον Μάη θα συνεχίσει τον δρόμο του προς τον Πειραιά. Από εκεί θα συνεχίσει προς το Δημοτικό Θέατρο, χωρίς να περιμένει να κατασκευαστεί ο σταθμός του Πειραιά, για να καταλήξει το καλοκαίρι του 2018 στο φρέαρ Δεληγιάννη, κάτω από το σχολείο «Προμηθέας», λίγο πιο πάνω από το άγαλμα της Μητέρας στη Γρηγόρη Λαμπράκη. Εκεί θα είναι το τέρμα του μετρό και το αμαξοστάσιο των συρμών. Εκεί θα τελειώσει το ταξίδι του μετροπόντικα «Ιππόδαμου», ο οποίος θα θαφτεί εκεί για πάντα, αν και υπάρχουν σκέψεις και προτάσεις να μη θαφτεί αλλά να μείνει δίπλα από το αμαξοστάσιο των συρμών και να λειτουργεί ως μουσείο ή ως αξιοθέατο, για να μπορεί να βλέπει ο κόσμος το μηχάνημα που έφερε το μετρό στον Πειραιά. Όσον αφορά τον σταθμό στο λιμάνι, η πρόοδος των εργασιών είναι απογοητευτική. Ακόμα δεν έχουν αρχίσει οι εκσκαφές, καθώς πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν οι διαφραγματικοί τοίχοι. Οι σταθμοί Αγία Βαρβάρα – Κορυδαλλός – Νίκαια θα είναι έτοιμοι το 2019, ενώ ο σταθμός του Πειραιά αναμένεται να παραδοθεί το 2021.


Σχολιάστε εδώ