Όχι στις εκπτώσεις-μαϊμού
Προϋπόθεση, όμως, είναι οι εκπτώσεις που προσφέρουν τα καταστήματα να είναι δελεαστικές, ώστε ο καθένας μας να πάρει πράγματα που έχει ανάγκη, και όχι εκπτώσεις-μαϊμού, που εξαπατούν τον αγοραστή. Αυτό επισημαίνει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης, αναφέροντας και τις ποινές τις οποίες προβλέπει ο σχετικός νόμος, που δεν είναι τίποτα πενταροδεκάρες… Συγκεκριμένα, ο κ. Κορκίδης προειδοποιεί: «Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού (“από … % έως … %”). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη, με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό. Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Στους παραβάτες επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 ευρώ.
Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης. Ειδικότερα, για την περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό τους, ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση προϊόντων, ή όταν ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσο με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.
Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης».
Από 8,3 δισ. ευρώ το 2008 ο τζίρος έπεσε στα 5,4 δισ. ευρώ το 2016
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, ο τζίρος σε καταστήματα λιανικής κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, σε απόλυτους αριθμούς, από το 2008 (8,3 δισ. ευρώ) σημειώνει διαρκή μείωση, με κορύφωση το 2013 (5,89 δισ. ευρώ), ενώ το 2016 εκτιμάται ότι μετά βίας έφτασε στα 5,4 δισ. ευρώ, σημειώνοντας απώλειες περίπου 5% σε σχέση με το 2015.