ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ

Ελπίζουμε, κύριε Δραγασάκη, στο επικείμενο νομικό πλαίσιο να μη συμπεριλαμβάνεται το πλήρες (!) ακαταδίωκτο των τραπεζικών στελεχών, τόσο για τις αναδιαρθρώσεις υπερχρεωμένων επιχειρήσεων όσο και για τις πωλήσεις δανείων και τις πτωχεύσεις επιχειρήσεων, ασχέτως αν οι ενέργειές τους ζημιώνουν είτε τις εταιρείες, είτε τα μαγαζιά τους.

• Κύριε Μανιαδάκη, μιας και με τις πρόσφατες δηλώσεις σας ουσιαστικά προαναγγείλατε πως οι Μινωικές Γραμμές κατέχουν πλέον την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου της Hellenic Seaways, σε ποσοστό πάνω από 50%, θα θέλαμε να σας ρωτήσουμε: 1) Αν αυτό που έκανε τη διαφορά ήταν το «πακέτο χαρτιών» με πωλητή εταιρεία έδρας Μάλτας, νόμιμο εκπρόσωπό της έλληνα insider ακτοπλοϊκής και βασικό της μέτοχο έλληνα τραπεζικό. 2) Αν μετά την επικείμενη ανάληψη του management θα αναζητήσετε πώς προέκυψαν οι συσσωρευμένες ζημίες ύψους 133,5 εκατ. ευρώ, προκειμένου, αν προκύψουν αξιόποινα στοιχεία, να παραπεμφθούν οι υπεύθυνοι στη δικαιοσύνη.

• Κύριε πρόεδρε της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, πόθεν προκύπτει πως η εποπτική αρχή και τα στελέχη της είναι ακοίμητοι φρουροί έναντι των κάθε είδους κερδοσκοπικών κινήσεων; Κύριε Γκότση, αυτό που μέχρι σήμερα έχει αποδειχθεί είναι πως πολλά εξ αυτών είναι διορισμένα με κομματικά κριτήρια, είθισται να ενεργούν αφού έχει γίνει το κακό, επιβάλλοντας κυρίως εφέσιμα πρόστιμα, τα οποία στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν εισπράττονται στο σύνολό τους, ενώ η όποια ποινική τιμωρία έρχεται είτε με καθυστέρηση ετών είτε δεν έρχεται καθόλου.

• Όπως όπως και όσο όσο; Αν και κατά τη συζήτηση για τη συμφωνία διάσωσης της Μαρινόπουλος η Ανώνυμη Εταιρεία Ακινήτων Ζήνων αποδέχθηκε απομείωση της απαίτησής της κατά 40%, εντούτοις αυτό δεν εμπόδισε τους μετόχους της, μεταξύ των οποίων και η θυγατρική της Deutsche Bank, εταιρεία Real Estate Opportunities, να συναινέσουν στο να τεθεί σε διαδικασία ειδικής διαχείρισης, εξέλιξη που ενδεχομένως να διαφοροποιήσει την αρχική συμφωνία ή ακόμα και να την ανατρέψει.

• Τι και αν η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, αφού παραμένει σε εκκρεμότητα η παράδοση του οδικού άξονα από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Έβρου, εντούτοις κανονικά προχωρά η τοποθέτηση των επτά σταθμών διοδίων από τους δέκα που έχουν προβλεφθεί, ενώ επτά λειτουργούν ήδη.

• Από ποιους ανεξάρτητους πραγματογνώμονες και βάσει ποιας κοινά αποδεκτής μεθόδου υπολογισμού εκτιμήθηκε η ελάχιστη τιμή πώλησης των περιουσιακών στοιχείων της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης, που βγαίνουν στο σφυρί; Καλύπτουν τουλάχιστον τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις της αγροτοβιομηχανίας ή θα πρέπει να ρευστοποιηθούν και άλλα ενέχυρα ή να καταβληθεί ζεστό χρήμα;

• Από περίεργος έως ύποπτος ο ρόλος του διαχειριστή της International Life ΑΕΕΖ! Δεν γνωρίζει πως όσο αρνείται να καταβάλει στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές τις προμήθειες, τουλάχιστον για τα συμβόλαια που πληρώνονται κανονικά, τόσο αυτοί θα τα μεταφέρουν σε άλλες εταιρείες; Εκτός και αν πρόκειται για ανοιχτό γραμμάτιο που θα εξοφληθεί κάποια στιγμή στο μέλλον, ενδεχομένως με την πρόσληψή του.

• Φυτοτεχνικές εργασίες αξίας «μόλις» 641.971,62 ευρώ, παρακαλώ, από την ΕΡΓΟΣΕ! Από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και του κοινοτικού μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη», η περιβαλλοντική αποκατάσταση των πρανών κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής από τον σταθμό Τιθορέας έως τον αντίστοιχο του Δομοκού. Και αυτά συμβαίνουν την ώρα που, ελέω των καιρικών συνθηκών, εκατοντάδες επιβάτες εγκλωβίστηκαν σε ακινητοποιημένα τρένα εξαιτίας της ελλιπούς συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου, με τους εμπλεκόμενους φορείς να ρίχνουν το μπαλάκι των ευθυνών ο ένας (που κάνει χρήση της υποδομής) στον άλλον (που έχει την αρμοδιότητα της εύρυθμης λειτουργίας).

• Αληθεύει ότι η Fraport δίνει μεγαλύτερη σημασία στην απλοποίηση των διαδικασιών ελέγχου αποσκευών των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας παρά στην επέκταση των τερματικών τους σταθμών; Μπορεί η ιδιωτική εταιρεία να είναι η προτιμητέα του διαγωνισμού παραχώρησης, ωστόσο η κυριότητά τους παραμένει στο Ελληνικό Δημόσιο, άρα θα πρέπει να προηγούνται οι εργασίες που δίνουν προστιθέμενη αξία, ενισχύοντας το ενοίκιο.

• Εύλογο δεν είναι το ερώτημα; Αν η ζήτηση για την ξενοδοχειακή αγορά της Αθήνας είναι τόσο μεγάλη, όσο κάποιοι από τους θεσμικά αρμοδίους διαρρέουν, τότε γιατί κρίθηκαν άγονοι οι τρεις πλειστηριασμοί του Athens Ledra; Εκτός και αν το υποτιθέμενο έντονο ενδιαφέρον αφορά μόνο τα πολύ χαμηλά τιμήματα.

• Εμπλέκονται τόσο πολλοί, όσοι ακριβώς χρειάζο­νται, για να μην μπορεί κανείς να προσωποποιήσει τις όποιες ευθύνες! Άλλος εξωτερικός σύμβουλος τον οικονομικό έλεγχο, άλλος τον νομικό, άλλος το master plan και άλλος το Virtual Data Room των Νηρέα και Σελόντα;

• Δεν κάνει να ξέρουν μέτοχοι, επενδυτικό κοινό και εποπτικές αρχές; Ποια είναι και με τι είδους διαδικασίες επελέγη η ελεγκτική εταιρεία που οι Κρέτα Φαρμ και Τετοφάρμα ανέθεσαν τον έλεγχο των ισολογισμών μετασχηματισμού και τη σύνταξη των λογιστικών εκθέσεων της συγχώνευσής τους;

• Πότε πρόλαβε η εταιρεία Βιοϊατρική & Ρομποτική να εισαγάγει και να εξαγάγει τις μετοχές της από την πολυδιαφημισμένη Εναλλακτική Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών, μόνο η διοίκησή της το ξέρει. Κατά τα άλλα, πά­ντως, η Διοικούσα Επιτροπή του ΧΑ, δίχως να εξετάσει λόγους και αιτίες, θα διαγράψει τα χαρτιά της επειδή δεν προέβη σε ενέργειες για την άρση της αναστολής τους.

• Έλεος, κυρίες και κύριοι! Όπως κάθε φορά έτσι και στην περίπτωση της Eurodrip, για όλα τα «κακώς κείμενα» ευθύνονται οι ξένοι επενδυτές; Αυτοί δηλαδή που έβαλαν τα χρήματά τους στην ελληνική εταιρεία και έχασαν μέρος αυτών; «Αθώες περιστερές» τα ελληνικά μάνατζμεντ, που λόγο «υπερβολικής φαιάς ουσίας έτρεχαν μια χαρά» την επιχείρηση; Και τότε γιατί πουλήθηκε; Το «ανάθεμα από τους γνωστούς –αγνώστους» έχει να κάνει επειδή αποφασίστηκε η συγχώνευσή της και κινδυνεύουν οι τράπεζες να απολέσουν τις εγγυήσεις για τα δάνειά τους.


Σχολιάστε εδώ