Εξευτελιστικοί οι όροι παράδοσης των 14 αεροδρομίων!

Ακόμη, το κράτος θα πληρώνει για μελέτες και οφείλει να αποζημιώνει την εταιρεία σε περίπτωση δικαστικής διαμάχης με όσους τυχόν απολυθούν. Το Δημόσιο θα πληρώνει και για οποιονδήποτε θάνατο προσώπου ή ζημία περιουσίας λόγω πράξεως ή παραλείψεως κάποιου «μέρους της Σύμβασης». Είναι μια μικρή μόνο γεύση των όρων της Σύμβασης Παραχώρησης που υπέγραψε το ελληνικό κράτος και το ΤΑΙΠΕΔ με τη Fraport AG, που μόνο αποικία θα μπορούσε να τους αποδεχθεί.

Πρόκειται ουσιαστικά για Σύμβαση Παράδοσης των 14 αεροδρομίων της χώρας μας για 40 ολόκληρα χρόνια. Σε αυτά τα 40 χρόνια η Fraport θα εισπράξει 22 δισ. ευρώ και στο κράτος θα αποδώσει 7,89 δισ. ευρώ, από τα οποία στο Δημόσιο Ταμείο θα μπουν μόνο 4,54 δισ. ευρώ.

Απόλυτος ελεγκτής των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων

Γνωρίζοντας πλέον τη Σύμβαση, διαπιστώνουμε ότι η οικονομική ζημία για το Δημόσιο θα είναι πολλαπλάσια, τονίζουν σε ανακοίνωσή τους 161 φορείς και συλλογικότητες της «Κοινής Πρωτοβουλίας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων» και επισημαίνουν με φανερή ανησυχία: «Η Fraport AG καθίσταται απόλυτος κυρίαρχος του Τουριστικού Κεφαλαίου της Ελλάδας και απόλυτος ελεγκτής των εθνικών μας κυριαρχικών δικαιωμάτων. Γίνεται εργολάβος του Δημοσίου και ρυθμιστής του εργασιακού καθεστώτος όλων των υπαλλήλων στα αεροδρόμια. Ακόμα και η σταδιακή κατάργηση της ΥΠΑ είναι στο χέρι της».

Όνειδος η σύμβαση!

Για μισό αιώνα θα χρυσοπληρώνουμε τη γερμανική εταιρεία, υπογραμμίζει η «Πρωτοβουλία Πολιτών». Με τα πρωτοφανή προνόμια που της δίνει η κυβέρνηση με τη Σύμβαση που υπέγραψε, θα λειτουργεί ως δύναμη κατοχής. Και αυτό το βλέπει κανείς ξεφυλλίζοντας τις 295 σελίδες που καλύπτει η αποικιοκρατική Συμφωνία… Παράδοσης των 14 κερδοφόρων αεροδρομίων.

Μια περιήγηση σε κάποιες προκλητικές παραγράφους δίνει μια γεύση για το πώς εννοούν οι γνωστοί από το ’40 κατακτητές μας την ιδιωτικοποίηση, που κάθε άλλο παρά μάννα εξ ουρανού είναι, όπως τους συμφέρει να την παρουσιάζουν.

Προμήθειες και εξοπλισμοί:

Χαρακτηριστική είναι η ρήτρα κατά την οποία η Fraport δύναται να αγοράζει για λογαριασμό της ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΛΙΑΣ (δηλαδή, του Δημοσίου) αναβαθμισμένους εξοπλισμούς και εν συνεχεία να αφαιρεί το κόστος από την οφειλόμενη εισφορά της προς το Δημόσιο. Με άλλα λόγια, η Fraport, κάνοντας χρήση υπερτιμολογημένων ή αφανών προμηθειών, θα αφαιρεί άνετα διάφορα ποσά από την εισφορά της.

Απαλλοτριώσεις:

Προβλέπονται απαλλοτριώσεις εκτάσεων προκειμένου να πιστοποιηθούν τα αεροδρόμια, οι οποίες βαρύνουν αποκλειστικά το κράτος. Σε κάθε νέο MASTER PLAN αναβάθμισης φαίνεται ότι θα αρπάζει την ευκαιρία η ξένη εταιρεία για να επεκταθεί, απαιτώντας απαλλοτριώσεις από το Δημόσιο.

Δυνατότητα παράτασης της διάρκειας παραχώρησης:

Υπάρχει ρήτρα που προβλέπει ότι, εάν το κράτος χρωστά αποζημιώσεις μεγαλύτερες των 5.000.000 ευρώ, η Fraport μπορεί να επιλέξει την ανάλογη σε χρήμα παράταση της περιόδου παραχώρησης των αεροδρομίων!

Έργα:

Προβλέπεται ότι, εάν απαιτηθούν έργα για να υλοποιηθούν οι περιβαλλοντικοί όροι, τότε αντί να αποζημιώσει το κράτος τη Fraport, δύναται να αναπροσαρμόσει το μίσθωμα προς όφελός της!

Δυνατότητα για άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες:

Αναφέρεται ρητά ότι η Fraport όχι μόνο θα εισπράττει τα τέλη και θα έχει την αποκλειστική εμπορική εκμετάλλευση των αεροδρομίων, αλλά θα δύναται στον χώρο να αναπτύσσει και άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς μάντης για να προβλέψει τη μονοπωλιακή πρακτική που θα εφαρμόσει η Fraport, διαθέτοντας ήδη πάνω από 20 θυγατρικές που ασχολούνται με ασφάλειες, ασφάλειες εργαζομένων, επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών κ.λπ.

Κλείσιμο επιχειρήσεων:

Επειδή γνωρίζουν ότι η παραχώρηση των αεροδρομίων θα οδηγήσει σε κλείσιμο πλήθος επιχειρήσεων, σπεύδουν να ξεκαθαρίσουν ότι η Fraport δεν θα υπέχει καμία ευθύνη για τυχόν άμεση ή αποθετική ζημία ή για τα διαφυγόντα κέρδη που ενδεχομένως υφίστανται τρίτα μέρη λόγω της Σύμβασης Παραχώρησης.


Σχολιάστε εδώ