Τζάμπα δίνουν τον ΟΛΠ – Στο 50% έχει πέσει η μετοχή του
Όλα περνάνε σε ξένα χέρια: αεροδρόμια, λιμάνια, τράπεζες, σιδηρόδρομος, ενέργεια, ΟΤΕ – επικοινωνίες, το Ελληνικό (παλιό αεροδρόμιο), ακόμη και η ελληνική επιχειρηματικότητα μέσα από τα «κόκκινα δάνεια» (ξενοδοχεία και τουριστικά συγκροτήματα, με πρώτα την Αφάντου Ρόδου και την Κασσιόπη Κέρκυρας)!
Τίποτε δεν θα είναι πλέον ελληνικό!
Και σε τιμές τύπου «πάρε και δώσε ό,τι θες, μπάρμπα…».
Και δεν πρόκειται για λόγια του αέρα.
Από τις πιο χαρακτηριστικές περιπτώσεις, το μεγάλο λιμάνι μας, ο Πειραιάς, που είναι η μοναδική θαλάσσια πρόσβαση από το Σουέζ και την Ανατολική Μεσόγειο που οδηγεί στην καρδιά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία κατευθύνονται προϊόντα από Ανατολή και Δύση: Πάνε να πουλήσουν τον ΟΛΠ τη στιγμή που η μετοχή του στο Χρηματιστήριο έχει καταρρεύσει. Από 1.500 μονάδες που ήταν έχει πέσει στις 581! Κάτω, δηλαδή, και από το 50% της χρηματιστηριακής του αξίας!
Ακόμη και οι τέσσερις εταιρείες στις οποίες ανέθεσε το ΤΑΙΠΕΔ τη μελέτη για την εκποίηση του ΟΛΠ και τον προσδιορισμό της αξίας του στην πρότασή τους λένε ότι δεν είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος η πώληση των μετοχών.
Αντίθετα, σύμφωνα με στελέχη που έχουν διοικήσει τον ΟΛΠ και ξέρουν την τεράστια αξία που έχει το λιμάνι, η λύση δεν είναι άλλη από την παραχώρηση τμημάτων του ΟΛΠ σε πολλούς, με συμβάσεις συγκεκριμένου χρόνου. Όπως είναι η σύμβαση με την Cosco.
Όλοι στον Πειραιά διαφωνούν
Να σημειωθεί ότι όλοι σχεδόν οι φορείς που δρουν στον ευρύτερο Πειραιά διαφωνούν με την πώληση της καταστατικής πλειοψηφίας (67%) του ΟΛΠ.
Αντίθετος είναι ακόμη και ο υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας. Αντίθετη και η πλειοψηφία του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά.
***
Η λίστα των φιλέτων που βγάζει στο σφυρί η κυβέρνηση… – Πουλάνε και το υπόλοιπο 30% του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος»! – Θα γίνει με διεθνή διαγωνισμό και σε ποια τιμή; Ή θα δοθεί στα… μουλωχτά και έναντι πινακίου φακής;
Το πλήρες πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και… αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας ανακοίνωσε ο πρόεδρος του Ταμείου κ. Στέργιος Πιτσιόρλας.
Πιστεύει ότι μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2016 θα έχει σχεδόν ολοκληρωθεί το πρόγραμμα των εννέα αποκρατικοποιήσεων. Πρόκειται για τα εξής φιλέτα:
• Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τον ΟΛΠ, τον ΔΕΣΦΑ, τον ΟΛΘ, τις εταιρείες ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, τον Αστέρα Βουλιαγμένης, το Ελληνικό, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» και τα δύο τουριστικά έργα, την Αφάντου Ρόδου και την Κασσιόπη Κέρκυρας.
Επίσης, ο κ. Πιτσιόρλας αιφνιδίασε προαναγγέλλοντας ότι μέσα στον Δεκέμβριο θα προχωρήσει η διαδικασία παράτασης της σύμβασης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» για άλλα 20 χρόνια, χωρίς να πει λέξη για τις προϋποθέσεις και συγκεκριμένα για το τίμημα. Αν, δηλαδή, το ΤΑΙΠΕΔ έχει ορίσει ελάχιστο τίμημα και με βάση ποια στοιχεία ορίζεται η τιμή.
Υπήρξε, όμως, και δεύτερος αιφνιδιασμός από τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ. Ανακοίνωσε ότι στο τραπέζι υπάρχει η προοπτική για την ιδιωτικοποίηση και του 30% του μετοχικού κεφαλαίου του ΔΑΑ που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ.
Και, βέβαια, μπαίνει το ερώτημα: Κύριε Πιτσιόρλα, με ποια διαδικασία θα δοθεί και αυτό το φιλέτο του ελληνικού λαού; Θα γίνει με διεθνή διαγωνισμό ή με… συμφωνία πίσω από κλειστές πόρτες;