ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ
*Να μας συγχωρέσετε, κύριε υπουργέ των Οικονομικών, αλλά το πρόβλημα με την ίδρυση του νέου υπερταμείου, στο οποίο θα μεταφερθούν τα περισσότερα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου, δεν θα έπρεπε να είναι το… όνομα! Αυτό που έχει σημασία, κύριε Τσακαλώτε, είναι ο τρόπος που θα γίνει η τιμολόγησή τους, ώστε με αφορμή τις όποιες πιέσεις από τους αλλοδαπούς θεσμούς και τους εγχώριους νταβατζήδες να μην οδηγηθούμε σε ξεπούλημα και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα.
*Για να μη λέει η κάθε αλλοδαπή μητρική το κοντό και το μακρύ της για τις θυγατρικές της στο ΧΑ! Αν, κυρίες και κύριοι της Nexans Hellas, οι κεφαλαιακοί έλεγχοι επηρεάζουν την κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών, την παράβαση των συμβατικών όρων, τις ημερομηνίες λήξης των δανείων, τις προθεσμιακές πράξεις συναλλάγματος, κ.λπ., τότε πώς και δεν προχωρήσατε σε πρόσθετες προβλέψεις απομείωσης τουλάχιστον για τα χρηματοοικονομικά σας περιουσιακά στοιχεία;
*Να ποιους ήρθε να καλύψει πραγματικά ο πτωχευτικός κώδικας! Τι και αν το Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων, με καθυστέρηση πολλών ετών (τυχαίο;), διαπίστωσε υπερτιμολογήσεις στην Εγνατία Οδό, εντούτοις οι εταιρείες ΑΤΤΙΚΑΤ και Παντεχνική, που είχαν υπογράψει κάποιες από τις συμβάσεις, έχουν ήδη υπαχθεί στο άρθρο 99.
*Λέμε εμείς! Από τη στιγμή, κύριε Στουρνάρα, που καλώς ή κακώς η Τράπεζα της Ελλάδος εξακολουθεί να παραμένει εισηγμένη στο ΧΑ, αποτελώντας την εξαίρεση για ένα κεντρικό πιστωτικό ίδρυμα κράτους, μήπως να προχωρούσατε σε κάποιο πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών ώστε αφενός η χρηματιστηριακή της τιμή να αποφύγει νέα ιστορικά χαμηλά και αφετέρου να στηριχθεί ο γενικός δείκτης, που τόσο έχει ανάγκη;
Τι παιχνίδια παίζονται;
Οι Έλληνες γενικότερα και οι νησιώτες ειδικότερα, που κάνουν χρήση των υπηρεσιών όλο τον χρόνο, αποτελούν επιβάτες δεύτερης κατηγορίας; Από πού και έως πού, κύριε διευθύνοντα σύμβουλε της εταιρείας ναυτιλιακής χρηματοδότησης XRTC, αντλείτε το δικαίωμα να προτείνετε στις ακτοπλοϊκές τη δρομολόγηση μεταχειρισμένων πλοίων στις εγχώριες γραμμές και την πώληση των καινούριων στο εξωτερικό; Γιατί, κύριε Ξηραδάκη, ταυτίζεστε με τα συμφέροντα κάποιων μετόχων που επιθυμούν να υποστηρίζουν τις ζημιογόνες επί σειρά ετών επιχειρήσεις τους με χρήματα του ελληνικού λαού; Δεν ξέρετε ότι πολλές από αυτές είναι επιδοτούμενες από το κράτος; Δεν γνωρίζετε πως η πλειονότητα των εταιρειών του κλάδου χρωστά στις τράπεζες, που είναι ανακεφαλαιοποιημένες με τις εγγυήσεις των φορολογουμένων; Δεν σας ενδιαφέρει πώς κάποιες εταιρείες κατάφεραν να χρηματοδοτούνται και να αναχρηματοδοτούνται με θαλασσοδάνεια δυσανάλογα των οικονομικών τους μεγεθών; Δεν σας νοιάζει που, βάσει των παρατηρήσεων των ορκωτών τους ελεγκτών, κάποιες εξ αυτών έπρεπε να έχουν τεθεί ήδη σε εκκαθάριση;
*Ονόματα να μη λέμε, αλλά είναι από τα συνήθη ύποπτα που βρίσκονται πίσω από όλες τις μεγάλες δουλειές ενέργειας! Ποιοι είναι οι ιδιοκτήτες των αιολικών πάρκων στη Νότια Εύβοια; Από την απάντηση θα καταλάβουμε γιατί ο διαχειριστής του δικτύου (ΑΔΜΗΕ) επίσπευσε την ηλέκτριση και δοκιμαστική λειτουργία της νέας γραμμής.
*Κύριε πρόεδρε του ΧΑ, η διεξαγωγή του φετινού 10ου road show της ΕΧΑΕ από μόνη της δεν μας λέει απολύτως τίποτε! Εκ του αποτελέσματος θα δούμε αν θα κλειστούν (όχι απλά να συζητηθούν) επιχειρηματικές συμφωνίες, με ποια αλλοδαπά επενδυτικά σχήματα (άλλο συντηρητικά και άλλο κερδοσκοπικά), τι είδους χρονικές στοχεύσεις θα έχουν (βραχυπρόθεσμου ή μακροπρόθεσμου χαρακτήρα) και σε ποια περιουσιακά στοιχεία εταιρειών (μετοχές, ομόλογα, δάνεια).
*Και όμως υπήρξε insider εισηγμένης, που κατά την ημέρα του χρηματιστηριακού κραχ (3.8.2015) προέβη σε πώληση 81.000 μετοχών της εταιρείας του! Ο λόγος για τον Ευστάθιο Ταυρίδη των Ευρωσυμβούλων, με αποτέλεσμα να κατέχει πλέον 1.166.562 μετοχές και ποσοστό 14,656% επί του μετοχικού κεφαλαίου της εισηγμένης.
*Υπό αυτές τις συνθήκες, σαν πολύ γαλαντόμος δεν ήταν ο ΟΔΔΗΧ στη δημοπρασία των εντόκων γραμματίων εξάμηνης διάρκειας; Μπορεί να άντλησε 813 εκατ. ευρώ, ωστόσο η απόδοση διαμορφώθηκε στο 2,97% (!). Ποιο, είπαμε, είναι το επιτόκιο που προσφέρουν οι τράπεζες στα ομολογιακά και τις προθεσμιακές αντίστοιχης διάρκειας;
*Απλά και ξεκάθαρα! Μπορεί να διαφωνούμε σε πολλά με τον πρόεδρο της Nuntius ΑΧΕΠΕΥ και μέλος του ΔΣ του ΣΜΕΧΑ κ. Αλέξανδρο Μωραϊτάκη, ωστόσο θα συμφωνήσουμε μαζί του στο ότι η δημιουργία μιας bad bank θα περιορίσει το κόστος λειτουργίας των ήδη έξι, που μόνο για τις νομικές τους υπηρεσίες αγγίζει τα 500 εκατ. ευρώ (!) το 2014.
*Φανταστείτε πόσο ψηλά είχαν βάλει τον πήχη αυτοί που μελέτησαν και έτρεξαν τις διαγωνιστικές διαδικασίες! Υπήρχε τόσο μεγάλο περιθώριο κέρδους, που ο τελικός ανάδοχος του έργου κατασκευής του κρηπιδότοιχου εξυπηρέτησης των κρουαζιερόπλοιων στον ΟΛΠ είχε την ευελιξία να δώσει ποσοστό έκπτωσης 45,03%;
*Καμία φυγή χρημάτων στην αλλοδαπή! Από το να εισάγουμε – αγοράζουμε ηλεκτρική ενέργεια, θα ήταν προτιμότερο να ενισχύσουν τη συμμετοχή τους στο σύστημα, ακόμα και με εναλλακτικές τροφοδοσίες, αφενός η ΔΕΗ και αφετέρου οι ιδιώτες πάροχοι Elpedison, Protergia, Ήρων, κ.λπ., αρκεί το κόστος να κινείται στα ίδια περίπου επίπεδα.
*Βρε, μπας και κάποιοι επιχειρούν να αναθερμάνουν το σχέδιο συγχώνευσης Εθνικής και Εurobank; Τι άλλο να υποθέσουμε όταν στη Βουλγαρία επέλεξαν να δραστηριοποιούνται μόνο οι θυγατρικές των δύο αυτών ομίλων, διαθέτοντας το ισχυρότερο μερίδιο αγοράς και τα μεγαλύτερα περιθώρια συνεργειών;
*Και η διοίκηση της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας λέει ψέματα για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, κυρίες και κύριοι της κυβέρνησης; Το Δημόσιο εισπράττει, ναι ή όχι, σήμερα 450.000.000 ευρώ ετησίως; Είναι, ναι ή όχι, περισσότερα από την υποχρεωτική επένδυση των 330.000.000 ευρώ που θα καταβάλει ο ιδιώτης για να τα εκμεταλλεύεται για 50 χρόνια;
*Σε μια από τις τελευταίες του συνεντεύξεις ως διευθύνων σύμβουλος της Τράπεζας Κύπρου, ο κ. Χούρικαν έριξε τις μπηχτές του! Η εισαγωγή της μετοχής της στην αγορά του Λονδίνου αφαιρεί το ελληνικό σημάδι της παρουσίας της στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
*Η βιωσιμότητα ενός φορέα δεν δικαιολογεί την τιμολόγηση της ανθρώπινης ζωής! Αν και σε γενικές γραμμές συμφωνούμε με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, που τάσσεται υπέρ της συνταγματικότητας του νόμου 40092/2012 για το επικουρικό κεφάλαιο, εντούτοις διατηρούμε επιφυλάξεις σχετικά με κάποιες επιμέρους διατάξεις, όπως αυτής του ανώτατου χρηματικού ορίου αποζημίωσης ανά άτομο σε συγγενείς θυμάτων θανατηφόρων τροχαίων.
*Φαίνεται ότι ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ κ. Μακρής φυλάει τα ρούχα του για να ‘χει τα μισά, εξ ου και η καθυστέρηση! Τελευταία και καταϊδρωμένη, η διοίκηση του οργανισμού αποφάσισε την έκπτωση στα αποθηκευτικά δικαιώματα των έμφορτων εμπορευματοκιβωτίων εισαγωγής, των οποίων η παραλαβή καθυστέρησε εξαιτίας της τραπεζικής αργίας.