Πάνω από έναν χρόνο θα χρειασθεί η Αγορά για να επανέλθει εκεί που ήταν πριν κλείσουν οι τράπεζες!

Αλλά τότε, προφανώς, θέλατε να δείξετε στους ομολόγους σας των άλλων χωρών πόσο μεγάλος είστε και ότι κανένας τους δεν μετράει μπροστά σας. Μόνο που τον λογαριασμό των μέτρων θα τον πληρώσει ο ελληνικός λαός και, όπως πάντα, τα συνήθη κορόιδα, για να μην πούμε υποζύγια… και όχι εσείς, κύριε πρώην υπουργέ των Οικονομικών, που η αλήθεια είναι ότι ο κόσμος δεν έχει καταλάβει ποιος ήταν ο ρόλος σας…

Όλα βρίσκονται ένα βήμα από την εντατική. Η Αγορά κρατιέται με τεχνητές αναπνοές, που όλο και λιγοστεύουν. Μια κατάσταση που ούτε στα χειρότερα όνειρά του δεν θα μπορούσε να φαντασθεί ο Αλέξης Τσίπρας. Το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης εντελώς άλλα ευαγγελιζόταν.

Όλοι οι φορείς της Αγοράς, οι επιχειρηματίες και οι εργαζόμενοι, οι βιομήχανοι, οι μεγάλοι και οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες από κάθε σημείο της χώρας, οι άνθρωποι του τουρισμού, η ΓΣΕΕ, οι συνταξιούχοι, οι άνεργοι, όλοι ζουν με την αγωνία της κατάρρευσης και προσπαθούν με νύχια και με δόντια να κρατηθούν ζωντανοί. Τα λεφτά τελειώνουν, το ίδιο και τα αποθέματα των τροφίμων, ντόπιων και ξένων, των φαρμάκων και όλων των ειδών.

Τα προβλήματα που προκλήθηκαν από το βουνό των γραφειοκρατικών εμποδίων που δημιούργησε το κλείσιμο των τραπεζών γίνονται αξεπέραστα. Δεν υπάρχει ρευστότητα -που ήδη ήταν με το σταγονόμετρο-, δεν μπορείς να κάνεις ανάληψη από τον λογαριασμό σου, δεν μπορείς να βγάλεις εγγυητική ούτε να στείλεις έμβασμα για εισαγωγές, ενώ κανένας οίκος του εξωτερικού δεν φορτώνει αν δεν πληρωθεί πρώτα όλη την αξία του εμπορεύματος σε μετρητά.

Με την πτώση της κατανάλωσης κατρακυλάει ο τζίρος και η κατάληξη είναι να αδειάζουν τα ράφια από τη στιγμή που η επιχείρηση, το μαγαζί, δεν έχει να αγοράσει από τον χονδρέμπορο τα προϊόντα που χρειάζεται.

Και η πτώση αυτή καταγράφεται στις μετρήσεις για την κίνηση της Αγοράς. Σύμφωνα με την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), πρόεδρος της οποίας είναι ο Βασίλης Κορκίδης, στο λιανικό εμπόριο (εκτός τροφίμων και καυσίμων) την εβδομάδα που πέρασε η πτώση ξεπέρασε το 70%!

Με κοινή δήλωσή τους, οι κ. Θ. Φέσσας (ΣΕΒ), Κων. Μίχαλος (ΚΕΕΕ, Επιμελητήρια), Βασίλης Κορκίδης (ΕΣΕΕ), Γιώργος Καββαθάς (ΓΣΕΒΕΕ) και Ανδρέας Ανδρεάδης (ΣΕΤΕ, Ξενοδοχεία – Τουρισμός) κάνουν έκκληση στον πρωθυπουργό να υπάρξει συμφωνία, την οποία και θα στηρίξουν, με τη δέσμευση ότι η χώρα θα παραμείνει στο ευρώ.

Η Συνομοσπονδία Ευρωπαϊκών Συνδικάτων με επιστολή της, την οποία συνυπογράφει και ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γιάννης Παναγόπουλος, καλεί τους ηγέτες της ΕΕ να προχωρήσουν με την ελληνική κυβέρνηση “σε μια κοινωνικά δίκαιη και οικονομικά και δημοσιονομικά βιώσιμη συμφωνία”.

Ούτε σε έναν χρόνο…

Με την αγωνία της υπογραφής συμφωνίας, ακόμη και επώδυνης, που όλοι εκτιμούν ότι θα υπάρξει (εκτός αν το Βερολίνο δεν θέλει να γίνει, και το λέμε αυτό γιατί πολλοί είναι εκείνοι που πιστεύουν ότι υπάρχει μια ισχυρή ομάδα στη Γερμανία που δεν θέλει να υπάρξει συμφωνία γιατί δεν θέλει την Ελλάδα στο ευρώ), τραπεζικοί και οικονομικοί παράγοντες και στελέχη των φορέων της Αγοράς εκτιμούν ότι για να επανέλθει η Αγορά όλων των κλάδων (τράπεζες, βιομηχανίες κ.λπ.) στην κατάσταση που ήταν πριν από το κλείσιμο των τραπεζών θα περάσει πάνω από ένας χρόνος, με κάποιους άλλους να υποστηρίζουν ότι θα χρειασθεί ενάμισης χρόνος.

Το βουνό των εμποδίων

Τα γραφειοκρατικά εμπόδια που δυσκολεύουν την κατάσταση στην Αγορά και πρέπει να επιλυθούν άμεσα, εδώ και τώρα, για να πάρουν κάποιες αναγκαίες αναπνοές οι επιχειρήσεις και να αποτραπούν νέα λουκέτα, τα απαριθμεί σε επιστολή που έστειλε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά κ. Κορκίδης προς τον υπουργό Οικονομικών και τον αναπληρωτή υπουργό, τον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, τη γενική διευθύντρια Τελωνείων κ.ά.

Τα κυριότερα προβλήματα, λοιπόν, είναι:

1) Αδυναμία παραλαβής εισαγωγών και παράδοσης εξαγωγών, άμεσος κίνδυνος αλλοίωσης ή καταστροφής των ευπαθών φορτίων, ελλείψεις σε είδη πρώτης ανάγκης και πρώτων υλών.

2) Απόλυτη αδυναμία εκτέλεσης εμβασμάτων πληρωμής σε προμηθευτές του εξωτερικού εμπορίου, της βιομηχανίας και της ναυτιλίας, αδυναμία πληρωμής λογαριασμών προς τρίτους, αυξανόμενη διστακτικότητα πελατών του εξωτερικού να εμβάσουν χρήματα σε ελληνικούς λογαριασμούς.

3) Μεγάλες καθυστερήσεις και γραφειοκρατικά εμπόδια για προκαταβολή ή εξόφληση της αξίας των εισαγωγών, λόγω της απαιτούμενης έγκρισης από την αρμόδια Επιτροπή του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, μέσω της συνεργαζόμενης τράπεζας, όπου μέχρι στιγμής δεν έχουν εγκριθεί παρά μόνο ελάχιστες αιτήσεις εισαγωγών α’ και β΄ υλών από το εξωτερικό (εντός και εκτός ΕΕ) και, σε πολλές περιπτώσεις, ακυρώσεις από την πλευρά των προμηθευτών, λόγω έλλειψης ρευστότητας, αδυναμίας κατάθεσης και πίστωσης επιταγών, διαδικασίας “factoring” αλλά και έκδοσης εγγυητικών.

4) Αυξημένο κόστος λόγω των επιπλέον εξόδων παραμονής των 5.000 containers που δεν έχουν εκτελωνισθεί.


Σχολιάστε εδώ