Καταργεί τη διδασκαλία του «Επιταφίου του Περικλέους» στο λύκειο ο υπουργός Παιδείας!
Την απόφαση αυτή (ΦΕΚ 941Β / 25-5-2015), που υποβαθμίζει την Ανθρωπιστική Παιδεία στη Γ’ Λυκείου, καταγγέλλει με έντονη διαμαρτυρία του το διοικητικό συμβούλιο της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων.
Επίσης, εκφράζει την πλήρη αντίθεσή του στη δραστική μείωση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στην Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ’ Λυκείου (από δέκα που προβλέπονταν στον ν. 4186 / 2013 σε τέσσερις [!] ώρες εβδομαδιαίως), η οποία περιλαμβάνεται στην ίδια υπουργική απόφαση.
Στην ανακοίνωση της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων, την οποία υπογράφουν η πρόεδρος, καθηγήτρια Γεωργία Ξανθάκη – Καραμάνου και ο γενικός γραμματέας Γεώργιος Μανουσόπουλος, επισημαίνονται τα εξής:
«Τα άστοχα αυτά μέτρα του υπουργείου Παιδείας παραγνωρίζουν το γεγονός ότι ο Επιτάφιος του Περικλέους είναι ένα κορυφαίο κείμενο της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας, στο οποίο διατυπώνονται με σαφήνεια ηθικές, κοινωνικές και δημοκρατικές αξίες, απαραίτητες για τον σύγχρονο άνθρωπο. Αυτές τις αξίες είναι αυτονόητη και επιτακτική ανάγκη να εγκολπώνονται οι νέοι της Πατρίδος μας, όποιον επιστημονικό κλάδο και αν ακολουθήσουν στις μελλοντικές τους σπουδές, και μάλιστα σε μια εποχή που η ελληνική κοινωνία βιώνει επώδυνα οικονομική κρίση, απότοκο βαθειάς κρίσης πολιτισμού, ηθικών και πνευματικών αξιών».
Πάει και η Λογοτεχνία
Επισημαίνει, επίσης, η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων ότι «η μείωση της διδασκαλίας της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας σε μία ώρα εβδομαδιαίως στη Γενική Παιδεία της Γ’ Λυκείου αποδεικνύει περίτρανα ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας υποβαθμίζει ουσιαστικά τους βάρδους της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας που με το μεγάλο έργο τους θεμελίωσαν τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό και συνέβαλαν αποφασιστικά στη μόρφωση των Ελλήνων πολιτών. Αυτήν ακριβώς τη μόρφωση στερεί αβασάνιστα το υπουργείο Παιδείας από τη σημερινή ελληνική νεολαία, τους αυριανούς επιστήμονες και ηγέτες της Χώρας μας». Και η ανακοίνωση-διαμαρτυρία καταλήγει καλώντας το «υπουργείο Παιδείας να δείξει ουσιαστικό ενδιαφέρον για την ολόπλευρη καλλιέργεια των νέων μας, να αναθεωρήσει τις αυθαίρετες αποφάσεις του για το πρόγραμμα της Γ’ Λυκείου και να συνεργασθεί ειλικρινά με τους αρμόδιους επιστημονικούς φορείς των εκπαιδευτικών, με στόχο την ουσιαστική ενίσχυση του μορφωτικού επιπέδου της ελληνικής νεολαίας».