Πληγές…
***
Αλήθειες…
«Τα μειονοτικά σχολεία λειτούργησαν ρατσιστικά σε βάρος των μουσουλμάνων ελλήνων μαθητών», σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί, εξηγώντας ότι δεν τους παρέχεται η ίδια εκπαίδευση που προσφέρεται προς τους υπόλοιπους πολίτες αυτής της χώρας.
Εκτός όμως από ρατσιστικά είναι και αντιδημοκρατικά, διότι «δεν μπορεί σε μια δημοκρατική χώρα να υπάρχει παιδεία δύο ταχυτήτων, με διαφορετικό αναλυτικό πρόγραμμα για τους πολίτες ανάλογα με το θρήσκευμά τους. Οι μουσουλμάνοι της Θράκης θα πρέπει να αντιμετωπίζονται από το υπουργείο Παιδείας ως έλληνες πολίτες και όχι να μετατρέπονται σε πολίτες δεύτερης κατηγορίας, με την παροχή σε αυτούς αλλόγλωσσης (τουρκικής) εκπαίδευσης». Επίσης υπογραμμίζουν ότι: «Το χειρότερο όμως είναι ότι οι μουσουλμάνοι έλληνες μαθητές μέσα από τη μειονοτική εκπαίδευση γκετοποιούνται σε σχέση με την ευρύτερη κοινωνία, καθώς η ελλιπής εκπαίδευση που τους παρέχεται δυσχεραίνει τη σχολική τους απόδοση στις ανώτερες βαθμίδες εκπαίδευσης. Όλοι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν πως όταν οι απόφοιτοι των μειονοτικών δημοτικών σχολείων φτάνουν στο γυμνάσιο αδυνατούν να ενταχθούν στο δημόσιο γυμνάσιο εφόσον δεν έχουν διδαχθεί στην ελληνική γλώσσα βασικά μαθήματα του κορμού του αναλυτικού προγράμματος, όπως τα Μαθηματικά»…
***
Αυτιά… τραβηγμένα
Στο υπόμνημα επισημαίνεται ότι το υπουργείο Παιδείας οφείλει να εξασφαλίσει ισότιμη εκπαίδευση για όλους τους πολίτες της Θράκης, χριστιανούς και μουσουλμάνους. «Για τη διδασκαλία των μητρικών γλωσσών της μειονότητας (τουρκική, πομακική, ρομανί) πρέπει να ιδρυθούν φροντιστηριακά τμήματα που θα λειτουργούν πέραν του ενιαίου αναλυτικού σχολικού προγράμματος. Έτσι μόνο θα συνδυάζεται η προστασία των μητρικών γλωσσών με τη σωστή και επαρκή εκμάθηση όλων των γνωστικών αντικειμένων. Είναι καιρός η Ελληνική Πολιτεία να αγκαλιάσει τους μουσουλμάνους έλληνες μαθητές σαν πραγματικά παιδιά της και να μην τους θεωρεί στην πράξη ως ξένο σώμα ή ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας, αλλά να τους προσφέρει ισότιμη με τα άλλα παιδιά εκπαίδευση»….
***
Ταλαιπωρούν τα παιδιά…
Το ζήτημα της δημόσιας εκπαίδευσης για τα παιδιά της μουσουλμανικής μειονότητας αποτελεί εδώ και αρκετά χρόνια ένα μείζον πρόβλημα που απασχολεί τους γονείς της μειονότητας. «Για παράδειγμα, στα πομακοχώρια της Ξάνθης λειτουργούν μόνο μειονοτικά σχολεία και δεν δίνεται η δυνατότητα στους πομάκους γονείς να εγγράψουν τα παιδιά τους σε δημόσια ελληνικά σχολεία στο χωριό τους. Πολλοί γονείς αναγκάζονται να μεταφέρουν καθημερινά τα παιδιά τους στην Ξάνθη για να παρακολουθήσουν τα δημόσια ελληνικά σχολεία. Παρά το γεγονός ότι έχουν διατυπωθεί πολλά αιτήματα μουσουλμάνων γονέων για δημιουργία δημόσιων σχολείων στη Θράκη, οι αρμόδιες αρχές δεν έχουν ενεργοποιηθεί, όπως θα όφειλαν», σημειώνεται στο υπόμνημα.
***
Ακούει κανείς;
Επισημαίνεται επίσης ότι τα ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μείωση του αριθμού των μαθητών που φοιτούν σε μειονοτικά σχολεία, μείωση του ποσοστού σχολικής διαρροής και θεαματική αύξηση του αριθμού των μουσουλμάνων μαθητών που φοιτούν σε δημόσια γυμνάσια, δημόσια λύκεια και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Ο μαζικός προσανατολισμός των μουσουλμάνων της Θράκης προς τη δημόσια εκπαίδευση αποδεικνύει την επιθυμία να πάρουν τα παιδιά τους την ίδια εκπαίδευση όπως τα άλλα ελληνόπουλα που παρακολουθούν τα δημόσια ελληνικά σχολεία»….
Ακούει κανείς;