Στους δρόμους έβγαλε τους φαρμακοποιούς η κυβέρνηση
Από την πλευρά του, όλες αυτές τις ημέρες ο υπουργός Υγείας Παναγιώτης Κουρουμπλής, με δηλώσεις του σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς, προσπάθησε να καθησυχάσει τον κλάδο ότι αυτό δεν πρόκειται να εφαρμοσθεί. Σε συνάντηση που είχε στο υπουργείο με το προεδρείο του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου, το μεσημέρι της Τετάρτης, ζήτησε χαρακτηριστικά τη λήξη του συναγερμού, τονίζοντας ότι «στα δύο νέα συμπληρωματικά κείμενα που κατέθεσε το βράδυ της Δευτέρας η κυβέρνηση, δεν υπάρχει καμιά αναφορά για θέματα ΜΗΣΥΦΑ και φαρμακείων».
Αμέσως μετά τη συνάντηση με τον υπουργό, ο πρόεδρος του ΠΦΣ Κώστας Λουράντος δήλωσε τα εξής: «Είχαμε μια πολύ εποικοδομητική συζήτηση με τον υπουργό και τον γ.γ. Δημόσιας Υγείας. Η θέση μας είναι ότι τα φάρμακα αποτελούν ουσιαστικά την επιστημοσύνη του φαρμακοποιού και πρέπει να είναι στη φυσική τους θέση, που είναι το φαρμακείο. Θα έλεγα ότι το φάρμακο δεν είναι καταναλωτικό προϊόν και ο υπουργός μας το επιβεβαίωσε αυτό. Όσον αφορά τη στάση του υπουργείου, την ξέρουμε. Είναι απέναντι, 100%, αυτό μου το έχει πει εδώ και έναν μήνα ο κ. Π. Κουρουμπλής. Το Σάββατο έχουμε γενική συνέλευση, μέχρι τότε να δούμε τι θα συμβεί. Ο υπουργός Υγείας, το έχω πει πολλές φορές, με έχει εντυπωσιάσει, όπως και ο γενικός γραμματέας Δημόσιας Υγείας Γιάννης Μπασκόζος. Όσες φορές τον ήθελα για μια διευκρίνιση, να τον ρωτήσω κάτι ή να ανταλλάξουμε απόψεις, ήταν παρών. Αυτό είναι πολύ καλό για την επικοινωνία, διότι δεν μας αιφνιδιάζουν όπως οι προηγούμενοι».
Οι Έλληνες εμπιστεύονται τον φαρμακοποιό τους
Στο μεταξύ, συντριπτικά είναι τα στοιχεία που προκύπτουν σχετικά με τη μοναδικότητα του φαρμακείου ως χώρου πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και την ανυπολόγιστη προσφορά του στο κοινωνικό σύνολο. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της εταιρείας ALCO, το φαρμακείο και ο φαρμακοποιός βρίσκονται σε πολύ υψηλή θέση στην αξιολόγηση των υπηρεσιών τους από τον κόσμο.
Τα βασικά της ευρήματα είναι:
* Η πολύ στενή σύνδεση του πολίτη με το φαρμακείο του (δηλαδή το φαρμακείο της γειτονιάς του), αφού το 85% χρησιμοποιεί το ίδιο πάντα φαρμακείο.
* Η εντυπωσιακά υψηλή -σχεδόν καθολική- (93%) ικανοποίηση από τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι φαρμακοποιοί.
* Η επίσης σχεδόν καθολική (95%) ικανοποίηση από την ποιότητα εξυπηρέτησης στα φαρμακεία.
* Η επιθυμία της πλειοψηφίας για σαφές και συγκεκριμένο ωράριο λειτουργίας.
Άρης Μπερζοβίτης