Ο μακρύς δρόμος του F-35 LIGHTNING II
* Βασικός κατασκευαστής η L-M, αλλά υπάρχουν συμμέτοχοι – συμπαραγωγοί χώρες που λαμβάνουν μέρος στο έργο.
* Έτσι, προ ημερών, η γραμμή παραγωγής των ιταλικών αεροναυπηγικών εταιρειών Alenia – Aeromacchi, αεροπορική βάση CAMERI (750 άτομα το απασχολούμενο προσωπικό), παρουσίασε την πρώτη παραγωγή πτερύγων του F-35, τα οποία όδευσαν στον χώρο παραγωγής – συναρμολόγησης στις ΗΠΑ. Η Ιταλία θα παράγει όλες τις πτέρυγες των μαχητικών, ενώ η βάση CAMERI θα λειτουργήσει ως κέντρο συντήρησης και αναβάθμισης όλων των F-35 των ευρωπαίων πελατών.
* Απλά αναφέρω ότι σε αυτόν τον κατάλογο πελατών καμαρώνει και η Τουρκία, η οποία έχει ήδη δώσει προκαταβολή.
* Και κάτι άλλο σπουδαίο: Οι Ιταλοί για να λάβουν μέρος στο πρόγραμμα κατασκευής των F-35 έλαβαν ένα μεγάλο μερίδιο που ξεπερνά το 8%. Εμείς για να λάβουμε μέρος (2004) στην παραγωγή των ελικοπτέρων ΝΗ-90, απαιτήσαμε και λάβαμε συμμετοχή 1,73%!
***
Μέχρι εκεί;
* «SALUS POPOLI ULTIMA LEX ESTO» (υπέρτατος νόμος, η σωτηρία της πατρίδας), έλεγαν οι Ρωμαίοι και έτσι είναι.
* Έμαθα, και ελπίζω να είναι ανακριβές, ότι οι κυβερνώντες έβαλαν χέρι και στον ΑΟΟΑ. Πήραν τα αποθεματικά του.
* Αυτά δεν προέρχονται από επιδοτήσεις ή κρατικές επιχορηγήσεις. Είναι εισφορές των μελών του, ήτοι, των αξιωματικών. Μερικοί πληρώνουν επί 50 χρόνια μήπως και πάρουν ένα κομμάτι γης…
* Το υπουργείο Άμυνας αντέδρασε; Φθάνουν οι επισκέψεις, τα ταξίδια και οι παρελάσεις…
***
Αφερήμ!
* Μια βελτιωμένη, σύγχρονη, έκδοση της τουρκικής κατασκευής αεροσκάφους χωρίς πιλότο (DRONE) δοκιμάστηκε από την TURKISH AEROSPACE INDUSTRIES (TAI).
* Πρόκειται για το ANKA BLOCK B, μέσου ύψους, το οποίο περάτωσε επιτυχώς τις πρώτες δοκιμασίες.
* Το ιπτάμενο αυτό όχημα φέρει ηλεκτρονική φωτογραφική μηχανή (για να μας φωτογραφίζει) και σύγχρονο ραντάρ SAR/ISAR/GMTI («Defense News», Μάιος 2015).
* Ήδη το σύστημα αυτό τίθεται σε, εν σειρά, παραγωγή.
* Αν ερωτήσω τι γίνονται εκείνα τα δικά μας, τα εκ Γαλλίας προερχόμενα, θα γίνω ενοχλητικός…
* Νεότερες πληροφορίες φέρουν τις τουρκικές στρατιωτικές αρχές να ζητούν επίσπευση από την εταιρεία ASELSAN της κατασκευής των DRONES και σε δύο κατηγορίες (μέσου και μεγάλου ύψους, μεγάλης διάρκειας πτήσεως).
* Ευθέως αναφέρουν ότι επιδιώκουν πλήρη έλεγχο του Αιγαίου.
***
Εύγε στο ΠΝ
* Πέραν από την μπάντα -μεγάλων αξιώσεων- που διαθέτει, η οποία, όπου και να εμφανισθεί, εντυπωσιάζει και τέρπει τους μουσικόφιλους, προβάλει και άλλες δράσεις κοινωνικότητας και ανθρώπινης ευαισθησίας.
* Ο Ναύσταθμος Σαλαμίνας, υπηρεσία που υπάγεται στο Πολεμικό Ναυτικό, καλύπτει ένα μεγάλο μέρος της νήσου Σαλαμίνας στη ΒΑ ακτή αυτής. Τα τελευταία χρόνια, εντός του Ναυστάθμου έχουν βρει καταφύγιο πενήντα περίπου αδέσποτα σκυλιά, για τα οποία έχει ληφθεί μέριμνα τόσο για τη διαμονή και τη σίτισή τους όσο και για την ιατρική φροντίδα τους από τη Διοίκηση του Ναυστάθμου. Η σίτισή τους καλύπτεται τόσο από το πλεόνασμα του καθημερινού συσσιτίου του Ναυστάθμου όσο και από προσφορές του στρατιωτικού και πολιτικού προσωπικού που υπηρετεί σε αυτόν.
* Περιμένω να ακούσω τα ίδια καλά νέα και για τα αδέσποτα των στρατοπέδων ΣΞ και ΠΑ.
***
Έργο στην ΕΑΒ
* Η LOCKHEED-MARTIN ανανέωσε τη σύμβαση με την ΕΑΒ για συνέχιση του προγράμματος συμπαραγωγής του αεροσκάφους C-130J (SUPER HERCULES) της αμερικανικής Αεροπορίας (USAF) μέχρι το 2019!
* Το συμβόλαιο είναι ύψους 72 εκατ. δολαρίων, ένα πρόγραμμα εξαιρετικά σημαντικό για την ΕΑΒ.
* Το να δίνει δουλειά μια ξένη εταιρεία στην κρατική μας ΕΑΒ δεν είναι λίγο και ακολουθεί η συμμετοχή της στο πρόγραμμα, από την ίδια εταιρεία, εκσυγχρονισμού των Ρ-3 (του ΠΝ), που θα ξεπερνά ίσως τα 100 εκατ. δολάρια.
* Είναι καιρός το ΥΕΘΑ να θυμηθεί ότι υπάρχουν και ιδιωτικές εταιρείες που ταΐζουν οικογένειες και πληρώνουν φόρους, που πρέπει να λάβουν έργο που υπάρχει. Όχι τα πάντα στον κρατισμό.
***
Οι ταυτότητες
* Υπάλληλος του ΓΕΣ, φίλος της στήλης, αναγνώσας το ρεπορτάζ για ένα νέο γκρουπ προσλήψεων στο υπουργείο Άμυνας – γραφείο υπουργού (Π31.05), μου διευκρινίζει:
* Οι τέσσερις προσληφθέντες (ΦΕΚ 341/15.05.15), Θανάσης Μπέλτσος, Κ. Πατρίκιος, Σάββας Τσιμαχίδης και Χ. Καλογεράκης, που προσφέρθηκαν να συμβάλουν στο έργο του κ. Καμμένου, λαμβάνοντες μόνο… οδοιπορικά, δεν είναι απλοί εθελοντές, αλλά αξιωματούχοι των ΑΝΕΛ. Ο πρώτος πολιτευτής στη Β’ Αθήνας, ο δεύτερος πολιτευτής στη Β’ Πειραιά, ο τρίτος κορυφαίο μέλος της διοίκησης του κόμματος και ο τέταρτος μέλος του Εθνικού Συμβουλίου.
* Το σόφισμα του αθανάτου Εμμ. Ροΐδη, διηνεκούς ισχύος για την Ψωροκώσταινα: «Αιτία της γεννήσεως και πάλης των κομμάτων είναι η θαυμαστή συμφωνία μεθʼ ης άπαντες θελούσι το αυτό πράγμα: να τρέφονται δαπάναις του Δημοσίου»…
***
Λιγότερες φανφάρες, άρχοντες…
* Το να παρακολουθεί αξιωματούχος του ΥΕΘΑ ποδοσφαιρικό αγώνα δεν είναι, ασφαλώς, λόγος έκδοσης ανακοίνωσης Τύπου. Ούτε στις επισκέψεις ρουτίνας, που απορρέουν από τα υπουργικά καθήκοντα, πρέπει να δίνονται πανηγυρικές περιγραφές και να εκδίδονται στομφώδεις ανακοινώσεις.
* Λιγότερα συνθήματα, μετρημένες επισκέψεις και πιο πολύ ουσιώδες έργο, σύντροφοι. Η εξουσία σας μούρλανε, νομίζω… Από έργα πώς πάει; Κάνατε έναν απολογισμό 120 ημερών που βρίσκεστε στον θώκο; Τι έχετε κάνει;
***
Ουδέν κακόν αμιγές καλού…
* Ο θόρυβος που δημιουργήθηκε, και κακώς συντηρείται, για το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ που χρησιμοποίησε υπηρεσιακά ο ΥΦΕΘΑ μου έδωσε κίνητρο να το ψάξω το θέμα.
* Ανακάλυψα, λοιπόν, ότι από τα τρία ελικόπτερα AGUSTA που διαθέτει το ΕΚΑΒ, τα δύο είναι καθηλωμένα εδώ και 24 μήνες! Δεν ίπτανται λόγω μη συντήρησης και έλλειψης ανταλλακτικών! Εν τω μεταξύ, οι διορισμοί περιφερειάρχων και υποπεριφερειαρχών Υγείας, προσωπικού, κ.λπ., πάνε και έρχονται!
* Γιατί, κύριε υπουργέ, δεν κάνετε έναν διαγωνισμό στον οποίο θα συμμετάσχουν και μέλη του ΣΕΚΠΥ που έχουν τέτοιες δυνατότητες, ώστε να προκύψει ένα θετικό αποτέλεσμα; Θα δείτε ότι συμφέρει την υπηρεσία.
***
SOS από ροφούς και τσιπούρες!
* Προς ψαροντουφεκάδες περί την Κρήτη: Πολιτικούς, αξιωματικούς και πολίτες.
* Μη μας εξοντώνετε με υποθαλάσσα ψαροντούφεκο ψαρέματα. Είναι παράνομο. Λιγοστεύουμε επικίνδυνα.
***
Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών
=Νέος άνεμος διαφάνειας και προώθησης των θεμάτων πνέει με τους κ. Κοσμά Βούρη (γενικός διευθυντής) και Κυριάκο Κυριακίδη (αναπληρωτής).
* Μακάρι να μην είναι πρόσκαιρες. Προχωρήστε, κάνετε έργο!