XΡHMATΙΣΤΗΡΙΟ
***
*Γιατί τέτοια εμμονή από την Κομισιόν για τις αποκρατικοποιήσεις των ΔΕΠΑ; Δηλαδή, της αρκεί να καταργηθεί το κρατικό μονοπώλιο προς όφελος των ιδιωτικών, που συμπτωματικά ανήκουν στους ντόπιους επιχειρηματίες, οι οποίοι τάσσονται υπέρ των «θεσμών»;
Ακούει κανείς…
Το κράτος θα πρέπει να άρει τα υπάρχοντα αντικίνητρα που υπάρχουν στον κλάδο της κλωστοϋφαντουργίας, ειδικά τώρα που ο Ερντογάν ενισχύει με κάθε τρόπο τις αντίστοιχες μονάδες στην Τουρκία! Ακούει κανείς εκεί στα χρυσά κλουβιά των υπουργείων την έκκληση απόγνωσης του διευθύνοντος συμβούλου της εισηγμένης Ναυπάκτου κ. Πολύχρονου;
Στην… λούφα…
Όλα τα είχε η ΔΕΗ, η αλλαγή στο μηχανογραφικό σύστημα τη μάρανε! Με άλλοθι την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών… βεβαίως βεβαίως… η νέα διοίκηση δείχνει να βιάζεται να μοιράσει προμήθειες, δηλώνοντας παρούσα προς τα κάθε είδους συμφέροντα.
***
Μαύρα και άραχνα…
Υπάρχει και η άλλη πλευρά στα οικονομικά αποτελέσματα των εισηγμένων, η κακή, που κάποιοι κάνουν πως δεν βλέπουν για να ωραιοποιήσουν την κατάσταση! Μεταξύ άλλων, αρνητικά ίδια κεφάλαια για τις Axon, Euromedica, Forthnet, Hellas On Line, ΒΙΟΤΕΡ, ΕΒΖ, Ελληνική Υφαντουργία, Lavipharm Alpha Grissin, ALTEC, Axon, Dionic, PC Systems, Sato, Spider κ.λπ.
***
*Θα απαντήσει κανείς στα ερωτήματα της ΝΕ του ΣΥΡΙΖΑ Χρηματοπιστωτικού σχετικά με την πώληση της Αγροτικής Ασφαλιστικής στην Ergo Insurance Group; Έλαβε, άραγε, το μάνατζμέντ της όλα τα μέτρα που ο νόμος και το καταστατικό της εταιρείας επιβάλουν για την προστασία των συμφερόντων της; Η τεράστια διαρροή εσόδων από ασφάλιστρα μεταφέρθηκε στο σύνολο των ανταγωνιστριών εταιρειών ή μόνο σε συγκεκριμένες;
*Γιατί ο όμιλος ΕΛΛAΚΤΩΡ επέλεξε τη δεδομένη χρονική στιγμή να προχωρήσει σε περαιτέρω απομείωση των μεταλλείων του με ποσό ύψους 12,4 εκατ. ευρώ που επιβάρυναν σημαντικά τα αποτελέσματά του; Μήπως για να προκύψουν ζημίες 9,1 εκατ. ευρώ, αντί κερδών 3,3 εκατ. ευρώ και να μη χρειαστεί να βάλει το χέρι στην τσέπη;
*Από το ΠΟΤΑΜΙ, για να είμαστε ειλικρινείς, περιμέναμε την επερώτηση σχετικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων μέσω ΣΔΙΤ, το ΠΑΣΟΚ ήταν αυτό που τελικά την έκανε! Οι λόγοι ευνόητοι, αρκεί να δει κανείς ποιες εταιρείες έχουν προκριθεί στους διαγωνισμούς που έχουν διεξαχθεί, να διαβάσει τα ονόματα των βασικών τους μετόχων και τότε θα καταλάβει.
*Μπορεί κάποιος από τη διοίκηση της ΑΝΕΚ να δεσμευτεί στους μετόχους της και να διαβεβαιώσει το επενδυτικό κοινό πως η ναυτική τραγωδία του πλοίου της Norman Atlantic είναι πλήρως καλυμμένη ασφαλιστικά και δεν θα επιβαρύνει μελλοντικά τις οικονομικές της καταστάσεις; Και το λέμε γιατί η εικόνα του ισολογισμού της έχει ήδη τα χάλια της, με τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας στα (-) 8,9 εκατ. ευρώ, κατά το α’ τρίμηνο του 2015.
*Επειδή και οι κρίνοντες… κρίνονται! Ασχέτως του αν οι αποτιμήσεις των οικοπέδων της Ελβιεμέκ έγιναν από διεθνώς αναγνωρισμένο οίκο, σαν πολύ μεγάλη δεν είναι η ψαλίδα μεταξύ των σημερινών 46,7 εκατομμυρίων ευρώ, έναντι της αξίας των 4,4 εκατ. που απεικονίζονταν στις οικονομικές καταστάσεις κατά την 31/12/2005;
***
*Για να ξέρουμε ποιος υπογράφει, τι ακριβώς και για ποιον λόγο! Με αφορμή την υπόθεση της Σελόντα, όπου το παλιό management, το οποίο οδήγησε το μαγαζί λίγο πριν την πτώχευση, εξακολουθεί να απολαμβάνει παχυλές αμοιβές και γαλαντώμες αποζημιώσεις, αναρωτιόμαστε αν σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να θεωρείται απαραίτητη η σύσταση της Επιτροπής Αμοιβών, έτσι ώστε να αναλαμβάνει κάποιος την ευθύνη αν διαπιστωθούν εξόφθαλμες παρατυπίες.
***
*Ο εργολάβος είναι λογικό να απαιτεί αυτό που κατάφερε να περάσει ως όρο στη σύμβαση, ωστόσο το κράτος, αν θέλει, έχει τον τρόπο να πιέζει καταστάσεις! Ο λόγος για τις υπερβολικές αξιώσεις, ύψους 667 εκατ. ευρώ, της κοινοπραξίας κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης.
*Κρατήστε μικρό καλάθι! Αντιλαμβανόμαστε την προσπάθεια του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΧΑΕ κ. Σωκράτη Λαζαρίδη να δείξει έργο, ωστόσο ακόμα και αν οι Κινέζοι θελήσουν να ανοίξουν παρτίδες με την εγχώρια κεφαλαιαγορά, δεν σημαίνει ότι αυτομάτως θα ανάψει το πράσινο φως, καθώς οι ευρωπαϊκές αρχές είθισται να διατηρούν επιφυλάξεις στα ανοίγματα προς τρίτες χώρες.
*Να πώς εννοούν κάποιες διοικήσεις την εξυγίανση του κόστους των μαγαζιών τους! Προσωρινή διακοπή της λειτουργίας της Ελληνικής Υφαντουργίας προκειμένου να αποχωρήσει το σύνολο του προσωπικού.
*Και όσοι τα μοίραζαν αφειδώς και όσοι τα λάμβαναν χωρίς να τα αποπληρώσουν… στο απυρόβλητο; Σαφώς και η Εθνική θα πρέπει να εξυγιάνει τα δανειακά της χαρτοφυλάκια με την αύξηση των προβλέψεων, αλλά εις βάρος ποιών; Αυτών που δεν ευθύνονται, εκείνων που εγγυώνται τις ανακεφαλαιοποιήσεις, των φορολογούμενων;
***
*Και η ΑΧΟΝ στρέφει την προσοχή της στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της! Είτε με αναπροσαρμογή της εύλογης αξίας της, είτε με επανεξέταση διαχείρισης με σκοπό την αποτελεσματικότερη εκμετάλλευση, είτε με αποεπένδυση.
***
*Ανώμαλα προσγείωσαν τις προοπτικές του τουρισμού κρουαζιέρας στη χώρα οι ηγεσίες των Carnival και τη Royal Caribbean! Μπορεί οι τελευταίες κυβερνήσεις, διά των υπουργών Τουρισμού, να διαφήμιζαν το δήθεν έργο τους, ωστόσο είναι ξεκάθαρο πως η Ελλάδα δεν κατάφερε να αξιοποιήσει το φυσικό κάλλος της και την ιδανική γεωγραφική της θέση διότι υστερεί σε βασικές υποδομές.
*Σαφώς και είμαστε υπέρ της συμμετοχής υπηρεσιακών παραγόντων της ελληνικής δημόσιας διοίκησης στις κάθε είδους ομάδες εργασίας, όπως αυτή που συγκροτήθηκε με στόχο την καταγραφή και υποβολή προτάσεων για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ωστόσο θα πρέπει να απαρτίζονται και από επαγγελματίες με εξειδικευμένες γνώσεις, που θα αναλαμβάνουν την ευθύνη των εκτιμήσεών τους.
*Ο σώζων εαυτόν σωθήτω! Ως άλλος Πόντιος Πιλάτος, η Τράπεζα της Ελλάδος ένιψε τας χείρας για την πολιτική χορηγήσεων δανείων, ρίχνοντας το μπαλάκι στην ελεύθερη επιλογή των υπηρεσιών του εκάστοτε πιστωτικού ιδρύματος.
*Μα τι λένε εδώ και περίπου 1,5 χρόνο διοίκηση και πιστωτές; Σύμφωνα με την ΚΡΕΚΑ, σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες για τη ρύθμιση δανείων με σκοπό την έξοδο των μετοχών της εταιρείας από την κατηγορία της επιτήρησης.