Αξίζει 2 δισ. ευρώ ο ΟΛΠ, τον πουλάνε για 400 εκατ. ευρώ!

Και την αλήθεια αυτή την είπε ξεκάθαρα ο υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης όταν ρωτήθηκε τι θα γίνει με τον ΟΛΠ στην εκπομπή «Επί του Πιεστηρίου» στο Kontra, όπου ήταν καλεσμένος το βράδυ της περασμένης Τετάρτης.

– Έτσι όπως έχει γίνει το θέμα, δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα.

Εξηγώντας στη συνέχεια:

– Είναι κάποιες υποχρεώσεις οι οποίες έρχονται από το παρελθόν. Προσπαθήσαμε να μη δοθεί το 67%. Ο διαγωνισμός για τον ΟΛΠ ήτανε για να πουληθεί το 67%. Προσπαθήσαμε να μην πουληθεί το 67%. Προσπαθήσαμε να κατέβουμε κάτω από το 51%, για να μην έχει αυτός που θα κερδίσει τον διαγωνισμό την απόλυτη πλειοψηφία. Δεν μπορούσαμε. Δεν γινόταν, διότι έπρεπε να ακυρωθεί ο διαγωνισμός. Αν ακυρωνόταν ο διαγωνισμός, αυτά που θα πληρώναμε, αυτά που θα χρεωνόμασταν, θα ήταν πάρα πολλά. Προσπαθούμε, όμως, να φύγει από την ιστορία, γιατί είχαμε μέσα στο 67%, το πουλάγανε όλο, να φύγει από την ιστορία και η ακτοπλοΐα και η κρουαζιέρα.

Τιμή ξεπουλήματος

Η τιμή στην οποία πρόκειται να πουληθεί ουσιαστικά όλο το λιμάνι -το μοναδικό φιλέτο της Μεσογείου- είναι κοντά στα 400 εκατ. ευρώ, όταν η αξία του υπολογίζεται σε 1,8 με 2 δισ. ευρώ! Ο αγοραστής, η Cosco δηλαδή, δεσμεύεται από την προκήρυξη του «διαγωνισμού» για επενδύσεις ύψους 350 εκατ. ευρώ στην τετραετία, ενώ μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας θα διαθέτει όλα τα δικαιώματα ψήφου του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της επιχείρησης. Με την υποχρέωση να καταβάλλει 2% ετησίως επί των κερδών.

Στις 2 Ιουνίου, 37 φορείς του λιμανιού που μετέχουν στην ΟΜΥΛΕ θα πάνε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, όπου θα συζητηθεί η προσφυγή που έχει κατατεθεί κατά του διαγωνισμού για την πώληση του ΟΛΠ.

***

Για να μην παέι όλο το λιμάνι στους Κινέζους – Κορκίδης: Να πάρουμε εμείς το 16%

Τη διεκδίκηση του 16% του ΟΛΠ προτείνει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης, με τη συμμετοχή στον διαγωνισμό ενός κοινοπρακτικού σχήματος από φορείς των ΟΤΑ, Επιμελητήρια, θεσμικούς φορείς και Ενώσεις χρηστών των υπηρεσιών του λιμανιού, ώστε να περιοριστεί το ποσοστό πώλησης στον επενδυτή-διαχειριστή. Το κοινοπρακτικό σχήμα μπορεί να είναι ένα σχήμα νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και παραδοσιακά ισχυρών φορέων της ελληνικής ναυτιλίας, που θα πλαισιώσει το management του ιδιώτη επενδυτή, ακριβώς όπως λειτουργεί με επιτυχία σε άλλα μεγάλα λιμάνια της Μεσογείου, όπως της Βαρκελώνης και της Μασσαλίας, και στο 96% των ευρωπαϊκών λιμένων. Η συμμετοχή του ΕΒΕΠ μπορεί, σύμφωνα με την ομόφωνη απόφαση του ΔΣ της 30ής/3/15, να γίνει άμεσα, με την αξιοποίηση του «κουρεμένου» ομολόγου που διαθέτει στην Τράπεζα της Ελλάδος, με αξία κτήσης μερίδας 3.784.810,24 ευρώ.

Κόμβος «Logistics» στη Μεσόγειο

Η ευρύτερη προσπάθεια της Διοίκησης του ΕΒΕΠ, όπως τονίζει ο κ. Κορκίδης, είναι να στηρίξει κάθε αναπτυξιακή πρωτοβουλία, ώστε να εξελιχθεί το λιμάνι και η ευρύτερη περιοχή του Πειραιά στον μεγαλύτερο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, σε Κέντρο «Logistics» αλλά και σε έναν παγκόσμιο κόμβο θαλάσσιων μεταφορών, κρουαζιέρας, ναυπηγοεπισκευής και διαμετακομιστικού εμπορίου.


Σχολιάστε εδώ