Τα Ρ-3 και το αυγό του Κολόμβου

* Η υπερβολή και οι υστερικές κραυγές (τις μισές σελίδες της αφιέρωσε κυριακάτικη εφημερίδα) υποδηλώνουν, σαφώς, ότι πίσω προσπαθούν να κρυφτούν έτερα, χωρίς να το κατορθώνουν, ήτοι:

– Πολιτικές σκοπιμότητες κατά της κυβέρνησης (φωνάζουν και οι Αντωνομπένηδες, που το θέμα είναι δημιούργημα δικό τους).

– Φοβερά ανταγωνιστικά συμφέροντα.

– Προσωπικοί εκβιασμοί.

* Διάβασα με τα χοντρά πρεσβυωπικά γυαλιά μου πλήρη τεχνικο-επιχειρησιακή οικονομική ανάλυση του ΠΝ και βρήκα ότι πολλά από τα καταγγελλόμενα «μπάζουν». Ίσως άλλη ανάγνωση, με άλλα γυαλιά, να καταλήξει σε διαφορετικά συμπεράσματα.

* Το πράγμα είναι απλό, σαν το αυγό του Κολόμβου. Γιατί ΥΕΘΑ και ΠΝ θεώνται των τεκταινομένων και δεν οργανώνουν μια συνέντευξη Τύπου, ανοικτή σε όλους, όπου θα ενημερώσουν τους ενδιαφερόμενους με κάθε λεπτομέρεια και θα δεχθούν ερωτήσεις στις οποίες είναι υποχρεωμένοι να απαντήσουν; Εκεί θα ξεκαθαρισθεί το θέμα. «That’ all», όπως θα έλεγαν και οι Αμερικάνοι.

Άλλο και τούτο

* Στη συζήτηση στη Βουλή για το περιβόητο θέμα του εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών Ρ-3 του ΠΝ ο ΥΦΕΘΑ κ. Ν. Τόσκας ορθώς υποστήριξε ότι τα εν λόγω Α/Φ απεσύρθησαν επί κυβέρνησης ΝΔ και υπουργεύοντος του κ. Μεϊμαράκη (2009)

* Ο πρώην υπουργός εξεμάνη υποστηρίζοντας ότι αυτός μεν υπέγραψε την απόσυρσή τους (ενώ υπήρχε η λύση του εκσυγχρονισμού, την οποία επανέφερε πάλι κυβέρνηση της ΝΔ μετά… πενταετία), αλλά με εισήγηση – απόφαση του Ανωτάτου Ναυτικού Συμβουλίου… «Τι να κάνω», είπε, «η ομόφωνη απόφαση του ΑΝΣ έχει αυτοτελή νομική ισχύ, θα πήγαινα κατηγορούμενος αν δεν υπέγραφα…».

* Ο κ. Μεϊμαράκης εισάγει καινοφανή θεωρία ότι ο υπουργός εκτελεί, εγκρίνει ασυζητητί αποφάσεις συμβουλίων. Τότε ποιος είναι ο ρόλος του; Η παρουσία της πολιτικής εξουσίας θα μπορούσε να διατυπώσει, εγγράφως, τις αντιρρήσεις της και να υποδείξει έρευνα αναζήτησης άλλων λύσεων.

* Απλώς, σημειώνω ότι σε λίγο προκηρύχθηκε… διαγωνισμός για προμήθεια νέων ο οποίος, τελικά, ναυάγησε χωρίς ποτέ να δοθούν εξηγήσεις για αυτήν την αποτυχία.

* Συμπληρώνω ότι ο -απαξιωμένος από τις προηγούμενες κυβερνήσεις- ΣΕΚΠΥ (Σύλλογος Ελλήνων Κατασκευαστικού Πολεμικού Υλικού) με ανακοίνωσή του στηρίζει τον εκσυγχρονισμό ως την πλέον εφικτή λύση και υπογραμμίζει ότι το αμερικάνικο ΠΝ εκδήλωσε την εμπιστοσύνη του στους έλληνες κατασκευαστές που θα αναλάβουν το 35% του έργου (170 εκατ. δολάρια, βασικοί φορείς ΕΑΒ και ΙSΙ και αρκετοί μικρότεροι, όπως διαφαίνεται).

***

Επιτέλους! Ολίγον φως στο τούνελ…

* Αυτό το εντελώς πρακτικό, που δεν το έκανε κάποιος προκάτοχός του, το αποφάσισε ο κ. Καμμένος.

* Να διαθέσει, μέχρι την αλλαγή του νόμου περί Προμηθειών – τραγωδία του κ. Βενιζέλου και στη συνέχεια, ένα ποσό μεταξύ 200-400.000 ευρώ τον χρόνο ανά Επιτελείο για να αντιμετωπίζουν άμεσα ανάγκες αποκατάστασης βλαβέντος υλικού και να μην περιμένουν την εκ του… διαστήματος βοήθεια.

* Το καλό να λέγεται…

***

Από κοντά και ο κ. Σήφης Βαλυράκης

* Δήλωσε ότι ως πρόεδρος της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής για τη SIEMENS έστειλε στη Βουλή δώδεκα, ναι, δώδεκα ονόματα υπουργών, τα οποία το συνδικάτο των πολιτικών τα… κουκούλωσε!

* Σημειώνω, απλώς, ότι στον κατάλογο της παραπομπής για το σκάνδαλο SIEMENS ουδείς υφυπουργός ή υπουργός συμπεριλαμβάνεται. Ήσαν όλοι αγνοί, όντως.

***

Αν είσθε όρθιοι, καθίστε…

* Γιατί αν ακούσετε μόνο δύο από τις πολλές αποκαλύψεις που έχω θα χάσετε τις αισθήσεις σας…

* Σωτήριο έτος 1998. Πρωθυπουργός ο κ. Κ. Σημίτης, ΥΕΘΑ ο κ. Άκης Τσοχατζόπουλος.

* Δόθηκαν ως αντισταθμιστικά (ΑΩ) σύμβασης αεροπορικού υλικού (Ε/Π BOEING) 5 εκατ. δολάρια (πιστωτική αξία 40 εκατ. δολάρια) για αγορά μετοχών της Γενικής Τράπεζας (!), ενώ ο ΣΕΚΠΥ εκλιπαρούσε για λίγη δουλειά. Ο φάκελος της υπόθεσης αυτής, έκτοτε, «βόσκει» στη ΓΔΑΕΕ, όπου και ανακαλύφθηκε πρόσφατα. Ουδένα απασχόλησε πριν.

* Έτερα 5 εκατ. δολάρια της ίδιας σύμβασης (πιστωτική αξία 44.650.000 δολάρια) δόθηκαν ως bonus στη θρυλική SONAK για «Ανάπτυξη και Παραγωγή χωροταξικά αναπτυσσόμενων Παρεμβολέων επικοινωνιών».

Ειρήσθω εν παρόδω ότι στην ίδια εταιρεία τα δύο λεβεντόπαιδα έδωσαν έπειτα από έναν χρόνο 70 εκατ. δολάρια (με έναν στημένο διαγωνισμό) για την κατασκευή συστήματος ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ (το ίδιο πράγμα) από εθνικούς πόρους, ενώ οι φτωχοπρόδρομοι του ΣΕΚΠΥ επένοντο. Σας θυμίζω το ακολουθήσαν φιάσκο της υπόθεσης αυτής.

* Αυτές είναι «μερικές από τις σκηνές» του έργου που θα σας παρουσιάσω προσεχώς.

* Στο ενδιάμεσο θα σας συστήσω να παρακολουθήσετε διάλεξη του κ. Κ. Σημίτη σε κεντρικό ξενοδοχείο με θέμα «Ποιοι είναι οι ελεεινοί υπεύθυνοι της σημερινής κατάντιας της χώρας». Ευτυχείτε…

***

Τα ποσοστά των μιζών

* Σε συζήτηση που έγινε στη Βουλή Μεγαλοβδομαδιάτικα ο υπουργός κ. Νικολούδης, τον οποίο περιβάλει νέφος εντιμότητας, δήλωσε ότι η μίζα περί τα εξοπλιστικά είναι 4%. Κοντά είναι. Από τα δικά μου στοιχεία προκύπτει 5-5,5% Κοντολογίς, αν λάβουμε υπόψη ότι το εξοπλιστικό πρόγραμμα της οκταετίας Σημίτη προσέγγισε τα 32 δισ. ευρώ, τότε μιλάμε για 1,3 δισ. έως 1,6 δισ. ευρώ. Το χρήμα αυτό εισέρρευσε στα θυλάκια υπουργών και κρατικών αξιωματούχων, γενικώς. Ο πρωθυπουργός κ. Κ. Σημίτης ουδέν είχε αντιληφθεί, ό,τι όλοι γνωρίζουμε.

* Ο κ. υπουργός έκανε τον υπολογισμό με βάση τιμές των κυρίως υλικών. Δεν γνωρίζει, όμως, και κάποιος πρέπει να τον ενημερώσει για αυτό, ότι… αρπαχτές, οι χοντρές, έγιναν στα ΑΩ, τα οποία τσακάλια νέμονται μέχρι σήμερα.

* Τέλος ο κ. υπουργός μας πληροφόρησε ότι σε άλλα υπουργεία (Υγείας, Δημοσίων Έργων κ.ά. – για να μην ξεχνάμε τους Ολυμπιακούς) η αρπαχτή φτάνει στο 23%! Ολέ!

Αξίζουν καλά σχόλια

* Τα ΕΑΣ. Ας μην τα γκρινιάζουμε συνεχώς.

* Μετά τη λίαν επιτυχή εργασία τους στον εκσυγχρονισμό των ελληνικών αντιαεροπορικών συστημάτων ΟΕRLICON (τα τύπου ΒΕΛΟΣ) της ΠΑ, ήρθε η μητέρα εταιρεία OCAG (Ελβετία) και δίνει, με απευθείας ανάθεση, στα ΕΑΣ την αναβάθμιση δώδεκα συγκροτημάτων της ίδια κατηγορίας, του Καναδά!

* Ιδού πώς μια καλή δουλειά, με λογικές τιμές, αποτελεί κράχτης για άλλες.

* Όπως, δε, πληροφορούμαι, ο αντιπρόεδρος της εταιρείας κ. DANIEL BERGER έρχεται στην Ελλάδα αρχές Μαΐου για διερεύνηση περαιτέρω δυνατοτήτων συνεργασίας.

Φήμες…

* Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Δ. Μάρδας είδε κάτι κραυγαλέο που άλλοι δεν το έβλεπαν χρόνια, ότι οι δύο κρατικές αμυντικές βιομηχανίες (ΕΑΒ, ΕΛΒΟ) δεν πρέπει να υπάγονται στο ΥΠΟΙΚ, αλλά στο ΥΕΘΑ. Συμφωνεί και ο Κ. Π. Καμμένος. Το γοργόν και χάριν έχει…

* Αναμένεται η εντός των ημερών αντικατάσταση πρόεδρου και ΔΣ της ΕΑΒ. Ονόματα δεν λέμε..

Σαλάμ Αλέκουμ…

* Στη χώρα του Νείλου και των Φαραώ βρέθηκε ο ΥΕΘΑ κ. π. Καμμένος από Δευτέρα μέχρι Πέμπτη.

* Καλή ατμόσφαιρα, θερμές χειραψίες και όρκους αιώνιας πίστης για συνεργασία κάτω από τις χουρμαδιές. Τα αποτελέσματα θα τα μετρήσουμε αργότερα.

Brasil, Brasil

* Δεν υπάρχει Έλληνας που να μη γνωρίζει αυτό το καρναβαλικό τραγούδι που ακούγεται στο Ρίο κάθε Γενάρη.

* Η πολυμελής ομάδα Ήσυχου επέστρεψε από τη μακρινή Βραζιλία αφού πραγματοποίησε συνεργασία με πολιτικούς και στρατιωτικούς των συμμάχων χωρών Βραζιλίας, Αργεντινής (γενέτειρα του κ. ΑΝΥΕΘΑ) και Βολιβίας. Περιμένουμε ανάλυση πεπραγμένων και, κυρίως, αποτελέσματα, το ζουμί.

* Ωστόσο, ολίγον προ της αναχώρησής του από την Αθήνα, ο κ. Ήσυχος αναφέρθηκε γενικώς και σε δύο χυδαία σκάνδαλα των Σημιτοακογιάννων (αγορά μαχητικών F-16 χωρίς σύστημα αυτοπροστασίας και κινητήρες αρμάτων LEO II χωρίς πυρομαχικά). Θα έλεγα ότι εκόμισε γλαύκα, αφού για τα δύο αυτά θέματα έχουν γραφεί δεκάδες δημοσιεύματα από το 2005 και εντεύθεν.

* Τι πρόσθεσε ο κ. ΑΝΥΕΘΑ; ΟΥΔΕΝ. Θα το έκανε όμως αρκετά αν ανέφερε ονοματεπώνυμα των λοβιτουρατζήδων πολιτικών, της ηγεσίας της ΠΑ, που ανέχθηκε το πρώτο χωρίς να το καταγγείλει, τις επιχειρησιακές επιπτώσεις επί των ΕΔ για να οικονομήσουν μια χούφτα δολάρια οι άρπαγες. Επίσης ποια η σημερινή κατάσταση των F-16 και των αρμάτων. Έχετε διαφορετική άποψη;

Αναβιώνουν τα παλαιά κόλπα;

* Γουστάρετε ταξίδι στη μαγεμένη Ανατολή με χλιδάτη παραμονή; Στήνεται σκηνικό ενδιαφέροντος από κει για κάποιο πρόγραμμα της εταιρείας. That is…

* Μάθαμε, με ιδιαίτερη ευχαρίστηση, ότι το Μπαγκλαντές ενδιαφέρεται για αγορά των Α/Α ΑΡΤΕΜΙΣ, μοντέλου 1980 (θυμόσαστε το φιάσκο της αποτυχίας).

* Άρχισε, προς τούτοις, το γνωστό σούρτα-φέρτα από τα ΕΑΣ.

Η κ. πρόεδρος της Βουλής

* Δεν θα υπεισέλθω στο υπερδιογκωθέν από τα ΜΜΕ επεισόδιο στο βενζινάδικο.

* Περιορίζομαι μόνο να σημειώσω, πράγμα που το έκαναν «γαργάρα» οι σχολιαστές, ότι η κ. Ζωή Κωνσταντοπούλου, 3ο κατά σειρά θεσμικό πρόσωπο της Πολιτείας, ταξίδευε μόνη, οδηγώντας το αυτοκίνητό της χωρίς κρατικό αυτοκίνητο και κουστωδία περιπολικών ασφαλείας.

* Στον δρόμο την προσπέρασε ένας υφυπουργίσκος με την πολυτελή MERCEDES και δύο μοτοσικλετιστές. Σωρεία δε αποσυρθέντων και αγνώστων στο ευρύ κοινό πολιτικών απαιτούν πολυμελή «ασφάλεια» (ποιος τους απειλεί;) από το υπουργείο Δημοσίας… Αταξίας. Και, δυστυχώς, τους δίδεται.


Σχολιάστε εδώ