Εγκαταλείπεται η πώληση του 67,7% του ΟΛΠ

Όλες οι πληροφορίες αλλά και οι εκτιμήσεις συγκλίνουν στο ότι η επιλογή που απομένει είναι η πώληση του 51% του λιμανιού, αν και αυτό αμφισβητείται με βάση την αρχή που λέει ότι δεν μπορεί να χαθεί ο δημόσιος χαρακτήρας των λιμανιών, αρχή που ισχύει σε όλη την Ευρώπη, ενώ σύμφωνα και με πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας μπορεί να δοθεί μόνο παραχώρηση της εκμετάλλευσης τμημάτων του λιμανιού. Και σε αυτήν τη βάση παραχωρήθηκαν οι Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στην Cosco.

Ο γενικός γραμματέας της κυβέρνησης κ. Σαγιάς γνωρίζει πλήρως τη διαδικασία, δεδομένου ότι ως νομικός σύμβουλος, άλλοτε του υπουργείου Ναυτιλίας και του ΟΛΠ και άλλοτε της κινεζικής εταιρείας, είχε μετάσχει σε όλες τις διαπραγματεύσεις. Να σημειωθεί ότι επειδή έχει τεθεί στο τραπέζι και εναλλακτική πρόταση για πώληση μόνο του 23%, από την πλευρά της Cosco έχει διαμηνυθεί ότι η πώληση του 51% αποτελεί κόκκινη γραμμή για αυτήν. Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει με σιγουριά πότε θα ξεκινήσει η διαδικασία, από τη στιγμή που θα πρέπει να ολοκληρωθεί ο διεθνής διαγωνισμός για την πώληση του λιμανιού. Η πλέον… αισιόδοξη πρόβλεψη, με τήρηση όλων των όρων της διακήρυξης, είναι περίπου ένας χρόνος από σήμερα. Αυτό σημαίνει ότι είναι εκτός πραγματικότητας οι υπολογισμοί της κυβέρνησης ότι θα εισρεύσει άμεσα χρήμα στο Δημόσιο Ταμείο με την αγορά του ΟΛΠ από την Cosco. Όχι μόνο γιατί είναι άγνωστο το πότε θα ολοκληρωθεί ο νέος διαγωνισμός αλλά και γιατί στα Μνημόνια προβλέπεται ότι τα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις, αφαιρουμένων των εξόδων, θα πάνε στους δανειστές για τη μείωση του χρέους.

***

Δρίτσας: Δεν πωλούνται τα λιμάνια!

«Δεν πωλούνται τα λιμάνια, ούτε οι παραγωγικές δραστηριότητες της χώρας. Κατά συνέπεια, δεν πωλείται και ο ΟΛΠ που ανήκει στις πλέον παραγωγικές δραστηριότητες που μας έχουν απομείνει. Αυτή είναι η πάγια θέση μας, η πάγια θέση της κυβέρνησης, και δεν αλλάζει». Αυτό ξεκαθάρισε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, μιλώντας την περασμένη Τετάρτη στους δημοσιογράφους που είναι διαπιστευμένοι στο υπουργείο και υπογράμμισε ότι θα επανεξεταστεί και ο ρόλος του ΤΑΙΠΕΔ. Επιπλέον τόνισε: «Όλες οι παραγωγικές δραστηριότητες, σ’ όλο τον κόσμο, είναι δημόσιες. Η ίδια η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει περιγράψει αναλυτικά τη δραστηριότητα και το νομικό πλαίσιο που διέπει τα λιμάνια της Ευρώπης από άποψη λειτουργική, παραγωγική και σχέσης με τους παραλιμένιους δήμους ή τις πόλεις. Στο πλαίσιο αυτό περιγράφεται και το πιστοποιημένο εργατικό δυναμικό που θα εξυπηρετεί το κάθε λιμάνι. Σ’ αυτό το πλαίσιο μπορεί να γίνει άνοιγμα στους φορείς της αγοράς και να λειτουργήσουν κοινοπρακτικές δραστηριότητες σε συνεργασία πάντα με τον δημόσιο φορέα, ο οποίος, όμως, θα έχει πάντα τον έλεγχο του πλειοψηφικού πακέτου».

Απαντώντας σε ερώτηση αν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης είχε υπόψη του όλα αυτά όταν πήγε στην Κίνα, ο Θ. Δρίτσας τόνισε:

«Ο Δραγασάκης πήγε για άλλη δουλειά στην Κίνα και μιλώντας για το σύνολο των δραστηριοτήτων και των πολλών επαφών που είχε, όταν ρωτήθηκε για τον ΟΛΠ δήλωσε ότι μπορούμε να συζητήσουμε για τους διαγωνισμούς και για διεύρυνση της συνεργασίας που ήδη έχουμε με την Cosco. Ήταν πολύ προσεκτικός, αλλά οι δηλώσεις του διαστρεβλώθηκαν από τους Κινέζους».


Σχολιάστε εδώ