Πολλά τα ερωτήματα για την… αναβάθμιση των πέντε αεροσκαφών έναντι 500 εκατ. δολαρίων!
Πολλά τα ερωτήματα που προκάλεσε αυτή η απόφαση, όπως και η προκαταβολή εδώ και τώρα 45 εκατ. δολαρίων, την ώρα που η κυβέρνηση ψάχνει με το… κλεφτοφάναρο και το τελευταίο ευρώ στα αποθεματικά των ασφαλιστικών ταμείων και στις ΔΕΚΟ για να πληρώσει λήξεις ομολόγων ή δόσεις στο ΔΝΤ, προκειμένου να μην υπάρξει πιστωτικό γεγονός.
Ο ισχυρισμός του υπουργείου Άμυνας, που αναφέρεται στην ανακοίνωση η οποία εκδόθηκε σε απάντηση του δημοσιεύματος, ότι το ΓΕΝ είχε εισηγηθεί να γίνει επισκευή μέσω FMS και πέρασε από το ΚΥΣΕΑ από την προηγούμενη κυβέρνηση, τον Αύγουστο του 2014, δεν απαντά στα ερωτήματα. Αντίθετα, τα ενισχύει, ειδικά από τη στιγμή που δεν ανατέθηκε η δουλειά… Επίσης, στην ανακοίνωση του υπουργείου προβάλλεται ο λόγος για τον οποίο επισπεύσθηκε η απόφαση για τον εκσυγχρονισμό, ώστε να γίνουν μάχιμα τα πέντε αεροσκάφη. Συγκεκριμένα, τονίζεται ότι από το 2009 μέχρι σήμερα το Πολεμικό Ναυτικό είχε μείνει χωρίς αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας, με αποτέλεσμα ο έλεγχος των τεράστιων περιοχών του Αιγαίου και της Νοτιοανατολικής Μεσογείου -από κινήσεις υποβρυχίων και πλοίων μέχρι διακίνηση μεταναστών-, που δεν είναι θέμα κυρίως ελληνικό αλλά ΝΑΤΟϊκό, να έχει ανατεθεί στην Τουρκία, που διαθέτει νέα αεροσκάφη, τα CN-235. Λίγο αργά δεν το θυμηθήκαμε; Και, εν πάση περιπτώσει, ο εκσυγχρονισμός των πέντε αεροσκαφών δεν θα γίνει σε 4-5 μήνες, αλλά θα διαρκέσει πάνω από 5 χρόνια. Μέχρι τότε οι Τούρκοι θα συνεχίσουν να είναι μέσα στα ελληνικά νερά; Αφού, λοιπόν, το θέμα είναι εθνικά κρίσιμο, ταυτόχρονα με την απευθείας προσφορά των 500 εκατ. δολ. στην αμερικανική εταιρεία δεν θα έπρεπε η κυβέρνηση να είχε κινήσει και διαδικασίες για την απόδοση ευθυνών στις κυβερνήσεις πριν από το 2009; Υπάρχει και μία ακόμη πλευρά την οποία το υπουργείο Άμυνας δεν φωτίζει καθόλου. Αναφέρθηκε ότι «ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών θα γίνει από τη Lockheed Martin στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) και άλλες ελληνικές εταιρείες ως υποκατασκευαστές κρίσιμων συστημάτων που θα ενσωματωθούν στα παλιά αεροσκάφη και εξασφαλίζεται εργασία για την ΕΑΒ για 7 χρόνια». Πουθενά, όμως, δεν αναφέρεται στην ανακοίνωση συγκεκριμένα ποιες και ποιας αξίας εργασίες θα γίνουν. Πόσα, δηλαδή, από τα 500 εκατ. δολ. θα μείνουν στην Ελλάδα. Και αυτό, κύριε υπουργέ Άμυνας, θα πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί τάχιστα. Ελπίζω να συμφωνείτε.
Στα μισά λεφτά…
Υπάρχει, όμως, και κάτι ακόμη. Από πολύ καλή και απόλυτα έγκυρη πηγή μάθαμε ότι επί υπουργού Άμυνας Βαγγέλη Μεϊμαράκη είχε τεθεί το θέμα της επιτήρησης του Αιγαίου και της Νοτιοανατολικής Μεσογείου από τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, ώστε να μπει τέλος στον προνομιακό ρόλο της Τουρκίας. Και έγινε διεθνής διαγωνισμός για την αγορά σύγχρονων αεροπλάνων, στον οποίο μετείχε μόνο μία εταιρεία, η οποία προσέφερε τιμή 70.000.000 δολ. για κάθε αεροπλάνο. Ήτοι, 350.000.000 δολ. από 500.000.000 δολ. που δίνουμε τώρα! Ο διαγωνισμός, όμως, ακυρώθηκε γιατί μετείχε μόνο ένας. Αυτά είναι τα ερωτήματα, απόλυτα εύλογα, και πιστεύουμε ότι πρέπει να υπάρξει και από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας καθαρή απάντηση, που δεν θα αφήνει καμία σκιά.
ΥΓ.: Αληθεύει ότι και ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας Κώστας Ήσυχος και ο υφυπουργός Άμυνας Νίκος Τόσκας είναι αντίθετοι με την απόφαση αυτή;