Παιγνίδια παίζουν οι (με… εισαγωγικά) Ανεξάρτητες Αρχές
>Εντύπωση προκαλεί όχι τόσο η κατά 78% αύξηση των ακάλυπτων επιταγών στην ελληνική αγορά τον Φεβρουάριο όσο το γιατί οι τράπεζες έδωσαν εκ νέου μπλοκ σε αφερέγγυους πελάτες. Εκτός και αν κατέπεσαν ως αποτέλεσμα άρνησης αντικατάστασης παλαιοτέρων ή μη διευκόλυνσης μεταχρονολογημένων.
>Σοκ και δέος θα έπρεπε να προκαλούν οι απόψεις των ειδικών για την κρατική bad bank, που η κυβέρνηση μελετά να ιδρύσει, στην οποία, μάλιστα, θα καταλήξει μεγάλο μέρος των πάσης φύσεως εγχώριων «κόκκινων» δανείων. Μεταξύ άλλων μας είπαν πως θα πρέπει να χρηματοδοτείται και από ιδιωτικά κεφάλαια, χωρίς να ξεκαθαρίζεται αν θα είναι μόνο μέτοχοι ή θα κατέχουν θέσεις στη διοικητική πυραμίδα και θα συναποφασίζουν για καίρια ζητήματα, όπως το ποια χρέη θα ενταχθούν, πώς θα τιμολογηθούν κ.λπ.
***
Στο Ταμείο πόσα μπήκαν
>Η μισή αλήθεια είναι χειρότερη από το ψέμα! Να μας συγχωρέσει η κατά τα άλλα δραστήρια Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, αλλά σημασία δεν έχει πόσα πρόστιμα επιβλήθηκαν στις εταιρείες τηλεπικοινωνιών, κατόπιν διερεύνησης καταγγελιών και αυτεπάγγελτων ελέγχων σχετικά με τις αυθαίρετες απορρίψεις αιτήσεων φορητότητας καταναλωτών, αλλά πόσα εξ αυτών κατέληξαν στα κρατικά ταμεία έπειτα από τις προσφυγές των θιγόμενων στα διοικητικά δικαστήρια.
***
Στήσανε παγίδες οι γαλάζιοι πριν φύγουν
Άλλος ένας νόμος που ψηφίστηκε λίγο πριν από τις εκλογές και πέρασε στα ψιλά γράμματα της ενημέρωσης, με απώτερο σκοπό να δημιουργήσει καθυστερήσεις στο ΕΣΠΑ! Πολλές οι αλλαγές στις εφαρμοστικές πράξεις, ακόμα περισσότερες οι μεταφορές αρμοδιοτήτων, σε συνδυασμό με τη δημιουργία νέων δομών και συγχώνευση άλλων. Αν και το σενάριο της αριστερής παρένθεσης, που στήθηκε μεθοδικά, έχει ακόμα πολλές εκπλήξεις επί σκηνής, με διάφορους πρωταγωνιστές και κομπάρσους, εντούτοις ευελπιστούμε να μη ρίξει αυλαία για τη χώρα.
***
>Θέλουμε να πιστεύουμε πως η κυβέρνηση ήταν όντως απροετοίμαστη με τον νόμο περί δημόσιων συμβάσεων! Προκειμένου πάντως να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Σταθάκης οφείλει να απαντήσει γιατί διατηρείται μέχρι νεωτέρας το αμαρτωλό καθεστώς των πολλών διαφορετικών νομοθετημάτων, που έχει ως αποτέλεσμα να κάνει τη διαδικασία δαιδαλώδη και τη συμμετοχή δύσκολη.
>Ποιος κοροϊδεύει ποιον και γιατί; Την ώρα που η κυβέρνηση γενικότερα και η αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη ειδικότερα, αναζητούν εναγωνίως έσοδα από «λίστες», «ρυθμίσεις», «διακανονισμούς», κ.λπ., βάζοντας στο παιχνίδι το ΣΔΟΕ, το Κέντρο Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου, το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων, τις ΔΟΥ, κ.λπ., στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, κατηγορία «Δημόσια Δεδομένα», υποκατηγορία «Ληξιπρόθεσμες Οφειλές ΝΠ» υπάρχουν αναρτημένα στοιχεία εκατοντάδων χιλιάδων οφειλετών με οφειλές άνω των 150.000 ευρώ με ημερομηνία 20/9/2013. Δεν το γνωρίζουν αρμοδίως; Αν ναι, γιατί δεν τα επικαιροποιούν, ώστε να μάθουν άπαντες ποιοι εξ αυτών εξακολουθούν να χρωστούν και πόσα; Μήπως για να κάνουν χάρες σε κομματικούς ή να πουλούν προστασία, με το αζημίωτο, σε κάποιους ή να εκβιάζουν ορισμένους άλλους με αποκαλύψεις;
>Δεν έχουν τελειωμό τα προβλήματα στην ΑΝΕΚ! Με τον επίσημο απολογισμό στην υπόθεση του «Νόρμαν Ατλάντικ» να αγγίζει τους έντεκα νεκρούς και δεκαοκτώ αγνοούμενους, θα έπρεπε να αποφεύγονται κάθε είδους βλάβες όπως αυτή στο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Βιτσέντζος Κορνάρος» της θυγατρικής της ΛΑΝΕ. Όσον αφορά τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας τι να πούμε, από ό,τι φαίνεται έχει σοβαρότερα θέματα για να ασχοληθεί.
>Συμβουλευτείτε δικηγόρο, διαβάστε καλά τα ψιλά γράμματα! Το γεγονός ότι τα συστημικά πιστωτικά ιδρύματα της χώρας μελετούν την τροποποίηση των δανειακών όρων σε ελβετικό φράγκο δεν είναι απόρροια της κοινωνικής τους ευαισθησίας ούτε της αναγνώρισης των ευθυνών τους, αλλά των εναντίον τους δικαστικών αποφάσεων και της νεότερης ευρωπαϊκής οδηγίας. Ουδέποτε στη χώρα μας δεν υπήρξε το κατάλληλο κανονιστικό πλαίσιο ώστε να υπάρχουν ρυθμίσεις που να περιορίζουν τον συναλλαγματικό κίνδυνο, στον οποίο είναι εκτεθειμένος ο καταναλωτής βάσει της σύμβασης πίστωσης.
>Φανταστείτε τι θα έκαναν τα management τους, αν δεν είχαν διασωθεί με τις εγγυήσεις των Ελλήνων! Ποια η θέση του υπουργείου Εργασίας σχετικά με τις καταγγελίες για αξιολόγηση των εργαζομένων σε ημικρατικές τράπεζες χωρίς να προηγείται αναλυτική ενημέρωση των εργαζομένων και των εκπροσώπων τους;
>Αυτή τη φορά, μέχρι την επόμενη, τη σκυτάλη έλαβε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Interamerican κ. Κώτσαλος! Το ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν θα έκαναν πίσω στο πάγιο αίτημά τους για την υποχρεωτική αντιμετώπιση των καταστροφικών κινδύνων ήταν αναμενόμενο, νομίζαμε όμως πως θα είχαν τη λογική να το επαναφέρουν σε μια χρονική στιγμή που θα παρουσιάζονταν σημάδια βελτίωσης της οικονομίας.
>Πρόσφατο παράδειγμα η Βογιατζόγλου! Όταν οι προσαυξήσεις μιας εισηγμένης είναι περισσότερες από τους καταλογισθέντες φόρους μέσα σε μια χρήση, με αποτέλεσμα οι σχηματιζόμενες προβλέψεις να μην τους καλύπτουν, τότε η προκύπτουσα διαφορά επιβαρύνει κατ’ ανάγκη τα επόμενα οικονομικά αποτελέσματα, μειώνοντας την κερδοφορία τους ή γυρνώντας σε ζημίες.
>Πάρτε το αλλιώς, γιατί τα νούμερα δεν βγαίνουν! Πόσο βέβαιοι είναι στη Μυτιληναίος ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των θεσμικών επενδυτών, που βαφτίζονται ως λοιποί ξένοι, πέριξ του 16%, δεν είναι Έλληνες; Και το ρωτάμε γιατί έτσι όπως το πάνε, στο τέλος αυτοί είναι που θα κατέχουν την καταστατική πλειοψηφία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αντιπροσώπευση της οικογένειας στο διοικητικό συμβούλιο και τις επιτροπές στρατηγικής – ελέγχου.
>Ελπίζουμε η πρωτοβουλία του υπουργείου Δικαιοσύνης για τη διερεύνηση της πώλησης της θυγατρικής της Εθνική Πανγαία, να μη γίνεται προκειμένου να ρίξει στάχτη στα μάτια της άλλης πιο ζουμερής υπόθεσης πιστωτικού ιδρύματος. Για αρχή, πάντως, θα τους προτείναμε να ελέγξουν τις εμπλεκόμενες χρηματιστηριακές εταιρείες, που, είτε με τις πωλήσεις επί των μετοχών της πρώτης είτε με τη συμμετοχή στις διαδικασίες αποτίμησης των περιουσιακών στοιχείων της δεύτερης, βοήθησαν κάποιους από τους αγοραστές της.