Ψήφισαν να έρθει το τραμ στον Πειραιά και τώρα που έρχεται ζητούν να φύγει!

Αυτό δεν ήταν το μόνο παράλογο που είδαμε στη συγκεκριμένη συνεδρίαση. Γιατί ακολούθησαν κι άλλα ακόμα πιο… εντυπωσιακά!

Το θέμα που ήρθε προς συζήτηση ήταν η τροποποίηση στη διαμόρφωση της λεωφόρου Βασιλέως Γεωργίου του Α’, προκειμένου να εξυπηρετούνται περισσότερο τα μαγαζιά και να διευκολύνονται τα οχήματα εν όψει της έλευσης του τραμ.

Τα έργα για το τραμ ολοκληρώνονται στη Γρηγόρη Λαμπράκη και σε 15 μέρες θα ξεκινήσουν στη Γεωργίου. Το δημοτικό συμβούλιο έπρεπε να αποφασίσει για τις αλλαγές που ήθελε στον σχεδιασμό, όμως, μόνο μ’ αυτό το θέμα δεν ασχολήθηκε. Μπήκε θέμα ακόμα και για το αν χρειάζεται το τραμ στον Πειραιά. Τη στιγμή που το μισό έργο έχει ολοκληρωθεί και η σύμβαση με την εταιρεία έχει ψηφιστεί και έχει υπογραφεί το 2012!

Ο σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Γιάννης Μαστρονικόλας, που μίλησε στην αρχή, είπε πως παραμένει σταθερά αντίθετος με τον ερχομό του τραμ στον Πειραιά. Ο δήμαρχος Γ. Μώραλης τόνισε ότι το θέμα του τραμ έχει λήξει και η συζήτηση πρέπει να περιστραφεί γύρω από τις αλλαγές στον σχεδιασμό της γραμμής του τραμ στη Βασ. Γεωργίου.

Ο κόσμος που είχε μαζευτεί στο θεωρείο άρχισε να αποδοκιμάζει τον δήμαρχο και να τον καλεί να ξεκαθαρίσει αν είναι υπέρ του τραμ ή όχι. «Αν ήταν στο χέρι μου», υπογράμμισε ο δήμαρχος, «δεν θα συναινούσα ποτέ για να έρθει το τραμ στον Πειραιά. Όμως, τώρα δεν μπορώ να κάνω πίσω. Έχει πάρει τον δρόμο του κι αυτό δεν μπορεί να αλλάξει. Στο κάτω κάτω εγώ βρήκα να έχουν αρχίσει τα έργα για το τραμ στον Πειραιά και μάλιστα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Είχε φροντίσει γι’ αυτό η προηγούμενη Δημοτική Αρχή. Γι’ αυτό μου κάνει εντύπωση που τώρα οι εκπρόσωποί της λένε ότι δεν το θέλουν».

Στο σημείο αυτό η σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Πασχαλίνα Καλαγιά, τόνισε ότι ο προηγούμενος δήμαρχος και ο συνδυασμός του στο θέμα του τραμ έκαναν ένα τεράστιο λάθος. Ζήτησε, δε, από τον δήμαρχο να κάνει δημοψήφισμα για να αποφασίσει ο πειραϊκός λαός αν θέλει το τραμ στην πόλη.

Οι παρευρισκόμενοι στο θεωρείο ξέσπασαν σε χειροκροτήματα και ο δήμαρχος απορημένος είπε: «Ειλικρινά αυτό που γίνεται δεν μπορώ να το καταλάβω. Εκείνους, που έφεραν το τραμ στον Πειραιά και με την ανοχή τους τόσα χρόνια έκαναν την κατάσταση τελεσίδικη και μη αναστρέψιμη, τους χειροκροτείτε, εμάς, που δηλώνουμε ότι δεν θέλουμε το τραμ, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά γιατί το βρήκαμε σε πλήρη εξέλιξη, μας κατηγορείτε και μας λοιδορείτε! Αυτόν τον παραλογισμό δεν μπορώ να τον καταλάβω».

Τα λόγια του δημάρχου τα σκέπασαν οι φωνές από το ακροατήριο, ενώ ο σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Κυριάκος Μανωλάκος φώναζε: «Πάρτε πίσω το τραμ. Σταματήστε το!». Ο σύμβουλος της Χρυσής Αυγής Ηλίας Κατσαφάδος έλεγε ότι οι θύτες πάνε να παραστήσουν τα θύματα για να κοροϊδέψουν τον κόσμο. Ο δήμαρχος επανέλαβε: «Εγώ είπα ότι δεν θέλω το τραμ. Όμως, στο προεκλογικό μου πρόγραμμα δεν ανέφερα πουθενά ότι θα το σταματήσω. Γιατί δεν γίνεται. Δεν θέλω να κοροϊδεύω τον κόσμο. Άλλοι έλεγαν ότι το τραμ θα περάσει πάνω από το πτώμα τους».

Η εκπρόσωπος του συνδυασμού «Λιμάνι της Αγωνίας» Μαίρη Σταθάκη τόνισε ότι το τραμ είναι μία πραγματικότητα και μόνο ενδεχόμενη απόφαση του ΣτΕ, στο οποίο έχουν καταφύγει οι κάτοικοι, μπορεί να το σταματήσει. «Αν ο δήμος το σταματήσει μόνος του, θα έχει τρομακτικές συνέπειες, ας μη γελιόμαστε», κατέληξε.

Ο εκπρόσωπος της εταιρείας «ΜΕΤΡΟ ΑΕ», που εκτελεί τα έργα για το τραμ, κ. Σπυράκος, δήλωσε ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη στη σύμβαση για υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ, αλλά είναι δεδομένο ότι η εταιρεία έχει κάνει όλες τις μελέτες, έχει πάρει όλες τις άδειες κι αν το έργο ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και χρηματοδοτηθεί, μπορεί να ξεκινήσει άμεσα. Ο πρώην αντιδήμαρχος Γ. Σπυράκης είπε ότι όπου έχει πάει το τραμ έχει νεκρώσει τις πόλεις και δεν θέλει να γίνει το ίδιο και στον Πειραιά.

Στο δημοτικό συμβούλιο παρών ήταν και ο αντιδήμαρχος έργων, επί δημαρχίας Αγραπίδη, Χαράλαμπος Μπουγάς, επικεφαλής της ομάδας πολιτών που αντιτίθενται στο τραμ. Σε σύντομη παρέμβασή του τόνισε ότι δεν υπάρχει περιβαλλοντική μελέτη για το έργο και
γι’ αυτό το αρμόδιο δικαστήριο θα διατάξει τη διακοπή των εργασιών. Όμως ο εκπρόσωπος της «ΜΕΤΡΟ ΑΕ» ξεκαθάρισε ότι υπάρχει περιβαλλοντική μελέτη από το 2008, η οποία συνεχώς ανανεώνεται και επικαιροποιείται. Οπότε το έργο δεν πρόκειται να σταματήσει, αντίθετα, προχωράει κανονικά και μέσα στο 2016 (ίσως και μέχρι το μεθεπόμενο Πάσχα) θα λειτουργεί.

Η πρόταση της Δημοτικής Αρχής, που τελικά ψηφίστηκε, προβλέπει στη Βασ. Γεωργίου να γίνουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας για οχήματα, η λωρίδα του τραμ, μία λωρίδα για στάθμευση μικρής διάρκειας και για οχήματα τροφοδοσίας και διαπλάτυνση του πεζοδρομίου, προκειμένου να είναι ευχερής η πρόσβαση στα μαγαζιά. Υπέρ της πρότασης αυτής, αλλά και γενικότερα υπέρ του τραμ στον Πειραιά, έχει ταχθεί και ο Εμπορικός Σύλλογος.

***

// Η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιά κάλεσε τον δήμαρχο κ. Μώραλη να αφαιρεθεί από το «ντύμα» του κτιρίου-φαντάσματος της Ραλλείου το έμβλημα του Ολυμπιακού, γιατί το κτίριο θα γίνει Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά και η εταιρεία αυτή μπορεί να έχει θέματα με τη Δικαιοσύνη. Ο δήμαρχος απάντησε ότι ακόμα δεν υπάρχει καμία συμφωνία με το υπουργείο Δικαιοσύνης και το κτίριο ανήκει στον δήμο.

// Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Κερατσινίου που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη. Το θέμα ήταν η αξιοποίηση του «παραλιακού μετώπου» της περιοχής, δηλαδή της έκτασης των 640 στρεμμάτων που αποτελούν την ακτή της Δραπετσώνας και του Κερατσινίου στον Σαρωνικό, και στην οποία περιλαμβάνεται και το πρώην εργοστάσιο των λιπασμάτων. Στη συζήτηση μετείχαν ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παναγιώτης Λαφαζάνης, ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γ. Γαβρίλης και οι βουλευτές Εύη Καρακώστα και Δ. Καμμένος. Να σημειώσουμε ότι ο λαός του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας απαίτησε ο χώρος να γίνει τόπος πρασίνου, αναψυχής, αθλητισμού και πολιτισμού, μακριά από βιομηχανικές οχλήσεις και τσιμεντοποίηση. Ο δήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος τόνισε ότι: «Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να μας πάει δεκαετίες πίσω με σχέδια που περιλαμβάνουν τη λειτουργία διυλιστηρίων, την επεξεργασία πετρελαιοειδών ή άλλες βιομηχανικές χρήσεις. Δεν διαπραγματευόμαστε τις ζωές μας και τις ζωές των παιδιών μας». Στην παρέμβασή του, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παναγιώτης Λαφαζάνης τόνισε: «Θέλουμε να αποδοθεί ο χώρος των πρώην λιπασμάτων στον λαό, με δραστηριότητες που θα είναι κοντά στον πολίτη, που θα προσφέρουν ζωή στον πολίτη. Θέλουμε ο χώρος να είναι ανάσα για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά που είναι ”πνιγμένη” στο τσιμέντο. Το πρώτο που μπορούμε να κάνουμε και θα το κάνουμε είναι να αποκλείσουμε τις βιομηχανικές χρήσεις, δηλαδή να προχωρήσουμε στην τροποποίηση του νόμου 4277/2014». Ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης είπε μεταξύ άλλων στη δική του τοποθέτηση: «Έχουμε επαναλάβει δημόσια και πολλές φορές ότι είμαστε αντίθετοι με αυτό που έχει διαμορφωθεί στην περιοχή. Μέχρι σήμερα έχουμε δεσμεύσει χρήματα στην πρώτη αναμόρφωση του προϋπολογισμού για τη διενέργεια διεθνούς Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού, έχουμε αποδεσμεύσει χρήματα από τον προϋπολογισμό ώστε να χρησιμοποιηθούν για απαλλοτριώσεις. Είμαστε σε συνεννόηση με τον δήμο για τα επόμενα βήματα». Τελικά το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε να αποχαρακτηριστεί η περιοχή από βιομηχανική ζώνη και να προκηρυχθεί διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την ανάπλαση με άμεση διακοπή των διαδικασιών για τη λειτουργία του διυλιστηρίου επεξεργασίας πετρελαιοειδών της OilOne.

// Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης δεν μίλησε μόνο για το Παραλιακό Μέτωπο. Αναφέρθηκε γενικότερα στις ιδιωτικοποιήσεις και είπε: «Αυτή η κυβέρνηση δεν ήρθε για να ξεπουλήσει τα ακίνητα – φιλέτα ούτε φυσικά και τις Δημόσιες Επιχειρήσεις που έχουν στρατηγική σημασία. Γι’ αυτό και ξεκαθαρίζω ότι δεν πρόκειται να πωληθεί καμία Επιχείρηση στον χώρο της Ενέργειας. Δεν θα γίνει καμία ιδιωτικοποίηση και όσες έχουν ξεκινήσει θα ακυρωθούν. Όπως δεν πρόκειται ποτέ να ιδιωτικοποιηθεί ο ΟΛΠ. Θα ανήκει στο Δημόσιο, στον ελληνικό λαό και στους πολίτες».

// Με μια μεγάλη εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου Νίκαιας, την προσεχή Τετάρτη, στις 7 το βράδυ, ο Όμιλος UNESCO Πειραιά και Νήσων θα γιορτάσει την Ημέρα της Γυναίκας. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης θα πραγματοποιηθεί δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των γυναικών για τη συμμετοχή τους στην Τράπεζα Χρόνου των Κοινωνικών Δομών Αντιμετώπισης Φτώχειας, που έχει ιδρύσει και λειτουργεί ο Όμιλος UNESCO Πειραιά και Νήσων σε πέντε δήμους.

// Συνάντηση με τον δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη είχε την περασμένη Τρίτη η Περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου στην Περιφέρεια Αττικής. Στο επίκεντρο της συνάντησης ήταν ο συντονισμός της δράσης της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Πειραιά σε σειρά θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος καθώς και η εξέλιξη του Επιχειρησιακού Σχεδιασμού του ΠΕΠ Αττικής.

// Για 14η συνεχή χρονιά, με την ευκαιρία της εορτής του Ευαγγελισμού, οργανώνονται στην ενορία Ευαγγελιστρίας στον Πειραιά, από 8-29 Μαρτίου 2015, σειρά λατρευτικών ευκαιριών, συζητήσεων, πολιτιστικών και νεανικών εκδηλώσεων, προβολές ταινιών με την επωνυμία «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ 2015».

Στο πλαίσιο αυτό θα φιλοξενηθούν στον ναό η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας Αρμενιώτισσας από το Αρμένιο Λάρισας και το ιερό λείψανο του Αγίου Ιωάννου του Ελεήμονος από τη Σαντορίνη.Στο Πνευματικό Κέντρο, παραπλεύρως του ιερού ναού, λειτουργεί καθημερινά, από τις 9 το πρωί έως τις 11 το βράδυ, προβολή ντοκιμαντέρ με τίτλο «Η πορεία και οι σταθμοί της ζωής του Οσίου Παϊσίου βήμα προς βήμα» και ευλαβικό αφιέρωμα στο 1821 με έκθεση των σημαιών της Ελληνικής Επανάστασης.

// Ένα νέο site για την Αυτοδιοίκηση έκανε την εμφάνισή του τον τελευταίο καιρό. Πρόκειται για το Kallikratis.net που έχει όλο το προσκήνιο και το παρασκήνιο όσων συμβαίνουν στους ΟΤΑ και στις περιφέρειες. Ιδρυτής του νέου site είναι ο πρώην αντιπεριφερειάρχης Νήσων Δημήτρης Κατσικάρης, που έχει τη… δική του ιστορία στα πειραϊκά ΜΜΕ. Με την εμπειρία, αλλά και τις διασυνδέσεις που έχει ο ιδρυτής του, είναι βέβαιο ότι το νέο site έχει να δώσει πολλά στην πληροφόρηση για τα αυτοδιοικητικά δρώμενα.

// Πρόβλημα πήγε να δημιουργηθεί με το θέμα που εισηγήθηκε η Δημοτική Αρχή, για παραχώρηση γραφείου, που βρίσκεται στον Πύργο του Πειραιά, στην Πανελλήνια Ένωση Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης Δημοκρατικού Στρατού. Πολλοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας αλλά και της μειοψηφίας είπαν ότι δεν θα το ψηφίσουν, ενώ και οι δύο συνδυασμοί της Αριστεράς είχαν ταχθεί υπέρ της ψήφισής του. Σε ρόλο… πυροσβέστη ο πρόεδρος του Σώματος Γιώργος Δαβάκης κατάφερε να συμβιβάσει όλες τις πλευρές και να «περάσει» το θέμα, αφαιρώντας τις δύο τελευταίες λέξεις, δηλαδή το «Δημοκρατικού Στρατού». Έτσι ψηφίστηκε η παραχώρηση γραφείου στην Πανελλήνια Ένωση Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης, χωρίς… να ανοίξει μύτη!

// Με πολύ θερμή δήλωσή του επικρότησε την πρόταση του προέδρου της ΚΕΔΕ Γ. Πατούλη για επανίδρυση της Δημοτικής Αστυνομίας, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά Γ. Δαβάκης. Όπως είπε, πρόκειται για μια απόλυτα σωστή πρόταση που θα βοηθήσει την ΤΑ να λειτουργήσει, γιατί από τότε που καταργήθηκε η Δημοτική Αστυνομία δεν μπορεί να λειτουργήσει όπως πρέπει. Η άποψη του Γ. Δαβάκη έχει ιδιαίτερη βαρύτητα γιατί έχει διατελέσει δύο φορές αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας στον Πειραιά και γνωρίζει όσο κανένας πόσο χρήσιμοι ήταν οι δημοτικοί αστυνομικοί, τόσο στη διοίκηση όσο και στους πολίτες.


Σχολιάστε εδώ