36 υπογραφές απαιτούνται για την πρόσληψη εργαζομένων ορισμένου χρόνου στους ΟΤΑ!

// Αναστάτωση έχει προκαλέσει στο Πέραμα η απόφαση που πήρε το δημοτικό συμβούλιο, στην τελευταία του συνεδρίαση, έπειτα από εισήγηση της Δημοτικής Αρχής, που προβλέπει την οριστική παύση της καταβολής των οφειλών του δήμου προς ιδιώτες, εφόσον έχει παρέλθει πενταετία από την ημερομηνία που κατατέθηκαν τα τιμολόγια στην αρμόδια υπηρεσία! Με τον τρόπο αυτό ο Δήμος Περάματος διαγράφει οφειλές του προς τρίτους ύψους 1,3 εκατ. ευρώ. Μπορεί, όμως, ο δήμος να διέγραψε τα χρέη του επειδή δεν τα πλήρωσε εντός της πενταετίας; Τρελαθήκαμε; Σωστό οι δικαιούχοι να φωνάζουν ότι σκόπιμα καθυστερούσε τις πληρωμές. Πολλοί έμποροι και επαγγελματίες βρίσκονται σε απόγνωση γιατί με τα χρήματα αυτά θα κάλυπταν κάποια από τα «ανοίγματά» τους.

Να σημειώσουμε ότι μεταξύ εκείνων που χάνουν τα λεφτά τους είναι ο νομικός σύμβουλος του δήμου (οφειλή 5.000 ευρώ), ο… γαλατάς που προμηθεύει το γάλα για τους εργαζόμενους στον τομέα καθαριότητας και πρέπει, σύμφωνα με τον νόμο, να το διαθέτει καθημερινά ο δήμος, ο Σκλαβενίτης από τα καταστήματα του οποίου ο δήμος προμηθεύεται τα τρόφιμα που διατίθενται στους παιδικούς σταθμούς, μπογιατζήδες, ελεύθεροι επαγγελματίες κ.λπ. Επίσης, διεγράφη και οφειλή του δήμου στις σχολικές επιτροπές, ύψους 230.000 ευρώ! Σύμφωνα με νομικούς, η Δημοτική Αρχή, που δεν απέδωσε τα χρήματα αυτά στις σχολικές επιτροπές, κινδυνεύει να παραπεμφθεί με την κατηγορία της υπεξαίρεσης ιδιαιτέρως μεγάλου ποσού δι’ ίδιον όφελος! Κάποιος, δηλαδή, δεν θα… γλιτώσει τη φυλακή απ’ αυτήν την ιστορία…

// Στην ίδια συνεδρίαση καταγγέλθηκε από την αντιπολίτευση ότι λόγω αδράνειας της Δημοτικής Αρχής χάθηκε το πρόγραμμα «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ» που χρηματοδοτείται από ευρωπαϊκά κονδύλια.

// Βρέθηκε τελικά άκρη και θα αντιμετωπιστεί η απαίτηση που είχε ο επιχειρηματίας κ. Εμφιετζόγλου από τη διοίκηση του Νεκροταφείου Σχιστού που έφτανε τα 10 εκατ. ευρώ. Όπως αποκάλυψε στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του νεκροταφείου ο πρόεδρος Δ. Σούτος, υπάρχουν αποδείξεις ότι έχουν γίνει τα έργα που ο πρόεδρος της Μηχανικής ανέφερε ότι δεν έγιναν και οι νομικοί εκφράζουν τη βεβαιότητα ότι η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που επιδίκαζε στον κ. Εμφιετζόγλου το ποσό των 10 εκατ. ευρώ, θα ανατραπεί.

// Επιτροπή Διαβούλευσης έγινε πριν από λίγες μέρες στη Σαλαμίνα. Η δήμαρχος κ. Νάνου ενημέρωσε διεξοδικά για την κατάσταση που παρέλαβε και αναφέρθηκε στις προοπτικές που υπάρχουν, τονίζοντας ιδιαίτερα την ευκαιρία που παρουσιάζεται το 2021 με τη συμπλήρωση 2.500 ετών από την ιστορική ναυμαχία. Πολλοί εκπρόσωποι συλλόγων και φορέων πρότειναν να γίνουν ανασκαφές στο Παλαιό Λιμάνι και τον δίαυλο για να αποκαλυφθούν μέχρι το 2021 όσο περισσότερα αντικείμενα γίνεται από την εποχή που έγινε το ιστορικό γεγονός. Επίσης, προτάθηκε να απομακρυνθούν από τον Τύμβο των Σαλαμινομάχων τα διαλυτήρια των πλοίων για να διαμορφωθεί εξαρχής ο αρχαιολογικός χώρος. Κάτι τέτοιο, βέβαια, είναι ανέφικτο, αφού τα διαλυτήρια (σκραπατζίδικα) βρίσκονται σε ιδιόκτητους χώρους και μόνο με απαλλοτριώσεις μπορούν να απομακρυνθούν. Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο που ακούστηκε είναι ότι ο πρέσβης του Ιράν στην Αθήνα διαμήνυσε στη Δημοτική Αρχή της Σαλαμίνας ότι η κυβέρνηση του Ιράν επιθυμεί να χρηματοδοτήσει ευρύτατο πρόγραμμα ανασκαφών στον δίαυλο, αλλά και στη Σαλαμίνα (περιοχή Τύμβου), για να βρεθούν υπολείμματα περσικών πλοίων ή πανοπλίες Περσών που θα αποτελέσουν υλικό για μουσείο που θέλει να κατασκευάσει στην περιοχή.

// Τον καλύτερο συντονισμό και τη δραστηριοποίηση για την αντιμετώπιση θεμάτων κοινωνικής απομόνωσης, περιθωριοποίησης και κακοποίησης ανηλίκων συζήτησαν κατά τη συνάντηση που πραγματοποίησαν στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Κορυδαλλού, οι Ομάδες Προστασίας Ανηλίκων των Δήμων Κορυδαλλού, Δραπετσώνας – Κερατσινίου, Αγίας Βαρβάρας, Περάματος και Σαλαμίνας.

Οι Ομάδες Προστασίας Ανηλίκων συνεργάζονται άμεσα για την υλοποίηση του έργου τους µε τις αρμόδιες Εισαγγελικές Αρχές, την Εθνική Γραμμή Παιδικής Προστασίας 1107 και το Δίκτυο των Μονάδων Παιδικής Προστασίας σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο.

// Συμπληρώνονται περίπου έξι μήνες από την ανάληψη της νέας Περιφερειακής Αρχής και των αντιπεριφερειαρχών, αλλά το μόνο που έχει να επιδείξει ως… έργο είναι οι… συσκέψεις. Τα μοναδικά έργα που ολοκληρώθηκαν ή άρχισαν να υλοποιούνται είναι εκείνα που είχαν ξεκινήσει ή ενταχθεί σε χρηματοδοτικά προγράμματα από την προηγούμενη περιφερειακή διοίκηση. Μια ακόμα σύσκεψη, λοιπόν, έγινε την περασμένη εβδομάδα στην Αντιπεριφέρεια Πειραιά, στην οποία συμμετείχαν ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, οι βουλευτές Νίνα Κασιμάτη, Εύη Καρακώστα, Ελένη Σταματάκη, Δημ. Καμμένος, περιφερειακοί σύμβουλοι και υπηρεσιακοί παράγοντες. Ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γ. Γαβρίλης παρέδωσε στους συμμετέχοντες φάκελο με τα μείζονα θέματα της περιφέρειας και αποφασίστηκε για κάθε θέμα να γίνει ξεχωριστή… διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς για την προώθηση λύσεων. Όμως τα προβλήματα δεν περιμένουν, ζητούν άμεσα λύσεις. Πέρασε ο χειμώνας και αντιπλημμυρικά έργα δεν έγιναν και ο επόμενος χειμώνας θα μας βρει όπως ο… προηγούμενος. Επίσης, η Ψυτάλλεια «μπουκώνει» από τα λύματα κι ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει τι θα γίνει με αυτά της Ανατολικής Αττικής κ.λπ. Ούτε το πρόγραμμα «ηλεκτρικό ρεύμα για όλους», που αποτελούσε προεκλογική δέσμευση της νέας περιφερειακής διοίκησης, έχει ξεκινήσει ακόμα.

// Το ‘πε και το ‘κανε ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης. Στην προηγούμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου είπε ότι θα ζητήσει από το υπουργείο Πολιτισμού και την Περιφέρεια Αττικής στήριξη για τη λειτουργία του Δημοτικού Θεάτρου, μια και δεν αποτελεί πολιτιστικό μνημείο μόνο του Πειραιά, ενώ την περασμένη Τρίτη συναντήθηκε με τον αναπληρωτή υπουργό Πολιτισμού Νίκο Ξυδάκη και του έθεσε ξεκάθαρα το θέμα. Ο υπουργός άκουσε με προσοχή τον δήμαρχο Πειραιά και δεσμεύθηκε να αναζητήσει πόρους για να ενισχύσει τα έσοδα του ιστορικού θεάτρου. Μετά τη συνάντηση, ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης δήλωσε: «Συζητήσαμε για το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και εξετάσαμε πιθανές λύσεις έτσι ώστε να εξασφαλιστεί απρόσκοπτα η μακροχρόνια λειτουργία του. Στόχος της Δημοτικής Αρχής Πειραιά είναι το Δημοτικό Θέατρο της πόλης να συνεχίσει να αποτελεί σημείο αναφοράς για τον πολιτισμό όχι μόνο του Πειραιά, αλλά ολόκληρης της χώρας». Με την ευκαιρία να αναφέρουμε ότι νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου ανέλαβε ο Νίκος Διαμαντής.

// Το θλιβερό προνόμιο να βρίσκεται στην πρώτη τετράδα των ευρωπαϊκών χωρών στις οποίες κάνει… θραύση το bullying έχει η χώρα μας μαζί με τις βαλτικές Δημοκρατίες (Λιθουανία, Λετονία, Εσθονία). Την αποκάλυψη αυτή έκανε ο επικεφαλής της Οργάνωσης «Χαμόγελο του Παιδιού» Κώστας Γιαννόπουλος, στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε με τον δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη, με την ευκαιρία της παρουσίας στην πόλη της Κινητής Μονάδας Αντιμετώπισης του Εκφοβισμού και της Βίας στα Σχολεία, που έχει το όνομα «Οδυσσέας» που έχει… στρατοπεδεύσει έξω από το Δημοτικό Θέατρο. Η Μονάδα θα παραμείνει εκεί επί μία εβδομάδα προκειμένου να τον επισκεφθούν σχολεία, σύλλογοι και φορείς και να ενημερωθούν για το φαινόμενο του bullying αλλά και για τις πρακτικές της αντιμετώπισής του. Ο δήμαρχος Πειραιά τόνισε ότι η παρουσία του «Οδυσσέα» στην πόλη είναι μια ευκαιρία την οποία θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε για να αντιμετωπίσουμε τον σχολικό εκφοβισμό, που παίρνει διαστάσεις κυρίως λόγω του διαδικτύου. Ο κ. Γιαννόπουλος δήλωσε ότι είναι από τις λίγες φορές που αισθάνεται ότι βρίσκεται σε οικογενειακό περιβάλλον. Ο δήμος, από τις υπηρεσίες μέχρι τον τελευταίο υπάλληλο, αντιμετώπισαν το «Χαμόγελο του Παιδιού» σαν δική τους υπόθεση και το αγκάλιασαν με ζεστασιά. Ανέφερε, επίσης, ότι υπάρχει η γραμμή 1056, που λειτουργεί κάθε ώρα και κάθε στιγμή, όλον τον χρόνο, όπου κάθε παιδί που αντιμετωπίζει πρόβλημα στο σχολείο του θα μπορεί να απευθύνεται με εμπιστοσύνη και θα βρει ανταπόκριση και ουσιαστική βοήθεια. Να σημειώσουμε ότι στο πλαίσιο της παρουσίας του «Οδυσσέα» στον Πειραιά θα γίνει και εθελοντική αιμοδοσία σε συνεργασία με το Κρατικό Νοσοκομείο Νίκαιας.

// Τα… γενέθλια του Ολυμπιακού, που συμπληρώνει αισίως 90 χρόνια θρυλικής πορείας, θα τιμήσει με σειρά εκπομπών και αφιερωμάτων, την προσεχή Τρίτη, το Δημοτικό Ραδιόφωνο του Πειραιά Κανάλι 1. Στο πλαίσιο αυτό θα φιλοξενηθούν στο στούντιο παλαίμαχοι άσοι που θα διηγηθούν σημαντικές στιγμές που έκαναν τον Ολυμπιακό Θρύλο, καθώς και αθλητές από όλα τα τμήματα του συλλόγου που συνεχίζουν τη λαμπρή ιστορία του. Μεταξύ άλλων, θα ακουστούν και χαιρετισμοί από τον προπονητή και τους αρχηγούς του ποδοσφαιρικού τμήματος, του μπασκετικού Ολυμπιακού και των ερασιτεχνικών τμημάτων.

***

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ

Στη… ρότα της Αρκτικής επενδύουν οι έλληνες πλοιοκτήτες

Στο «στόχαστρο» πολλών μεγάλων διεθνών ναυτιλιακών εταιρειών έχουν μπει τα δύο τελευταία έτη οι ρότες της Αρκτικής, κατανοώντας πλήρως ότι η αξιοποίησή τους θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά όχι μόνο τους χρόνους μεταφοράς προϊόντων από την Ασία προς την Ευρώπη και αντιστρόφως, αλλά και να προσδώσει σημαντικές οικονομίες κλίμακας στις εταιρείες. Ωστόσο, η όποια σημαντική αύξηση αξιοποίησης του λεγόμενου Βόρειου Θαλάσσιου Περάσματος (Northern Sea Route Administration-NSRA) από τις ναυτιλιακές εταιρείες εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ικανότητα της Ρωσικής Ομοσπονδίας να προσφέρει υπηρεσίες στην περιοχή, όπως έρευνας και διάσωσης, εφόσον απαιτηθεί, αλλά και επισκευών και υποστήριξης των πλοίων που θα επιλέξουν να πλεύσουν από την περιοχή. Κάτι που φαίνεται ότι η Ρωσία καταλαβαίνει, πλέον, πολύ καλά. Έτσι, ακριβείς πληροφορίες αναφέρουν ότι η Ρωσική Ομοσπονδία υλοποιεί ένα σχέδιο ύψους 1 δισ. δολαρίων προκειμένου το Βόρειο Θαλάσσιο Πέρασμα να «ανοίξει» και να είναι αξιοποιήσιμο για αρκετούς μήνες τον χρόνο. Από τις εξελίξεις στον Αρκτικό Κύκλο δεν θα μπορούσαν να είναι «απόντες» και οι έλληνες εφοπλιστές, καθώς βλέπουν νέες ευκαιρίες ναύλωσης για τα δεξαμενόπλοιά τους όσον αφορά τη μεταφορά των υδρογονανθράκων στην Ευρώπη, την Ασία κ.ά.Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια πολλές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν προβεί σε επενδύσεις ναυπήγησης ice class πλοίων, μεγάλων αντοχών, που έχουν ισχυρό τονάζ και δυνατότητα να διασχίζουν θάλασσες με θερμοκρασίες στους 35 βαθμούς υπό το μηδέν. Από τις εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρείες, η TEN του Νίκου Τσάκου έχει στον στόλο της περίπου 25 ice class δεξαμενόπλοια, η Capital Product Tankers του Βαγγέλη Μαρινάκη ελέγχει 14 τάνκερ του ίδιου τύπου, ενώ η Stealth Gas του Χάρη Βαφειά προχώρησε πρόσφατα στην παραγγελία τεσσάρων ice class μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers).

Στο ξηρό φορτίο και η Diana Shipping του Συμεών Παλιού, παρήγγειλε δύο ice class panamax. Από τις μη εισηγμένες, σημαντική παρουσία σε τέτοιου είδους πλοία έχει η Minerva με 23 τάνκερ στον στόλο της, καθώς και η Thenamaris του Θανάση Μαρτίνου με 12 δεξαμενόπλοια.

Ένας ακόμη έλληνας πλοιοκτήτης που άνοιξε… δρόμο στον Βόρειο Πόλο είναι και ο Γιώργος Προκοπίου. Με το ice class πλοίο του «Ob River», μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, έχει πραγματοποιήσει δύο ταξίδια στη Βόρεια Διαδρομή της Αρκτικής, με πλήρες φορτίο, από τη Νορβηγία με προορισμό την Ιαπωνία. Η εταιρεία του (Dynagas) χτίζει τα τελευταία χρόνια στα ναυπηγεία της Hyundai ειδικά τέτοια πλοία, που είναι ενισχυμένα για να σπάνε και πάγους, ενώ είναι «πράσινης» τεχνολογίας για να προστατεύεται το περιβάλλον από τις εκπομπές ρύπων.


Σχολιάστε εδώ